A Hungaroring nem bírta a DTM-tesztet
A berepedezett aszfaltba a télen beszivárog a víz, megfagy, majd kirepeszti az útburkolatot. Aztán a kiszakad egy kis darab, majd ahogy ugyanott haladnak a kerekek, egyre több és egyre nagyobb. Sajnos túlságosan is megszoktuk ezt a helyzetet.
Aztán ha szerencsénk van, a tavasszal jönnek az útjavítók és befoltozzák. És ma délután pont ez történt.
Hurrá?
Nem.
Mert mindez a Hungaroringen történt. Itt van nálunk a DTM, vagyis a Német Túrakocsi Bajnokság teljes mezőnye, mert Formula-1-es pályánkat nézték ki maguknak a szezon előtti tesztelésre. A világ legrangosabb nemzeti bajnoksága tipikus német precizitással kezdte meg hétfőn a négynapos tesztprogramját. Négy napon át, mindennap reggel 9-töl délután 5-ig – legalábbis így tervezték.
De hétfőn már délután 3-kor vége is volt mindennek, mert a 2-es kanyar előtti féktávon leszakadt a pálya jobb széle. Piros zászló, piros lámpa, síri csend. Majd kijött az útépítőbrigád két furgonnal és egy teherautóval, majd nekiálltak javításnak. Felexelés, betonozás, aszfaltozás, festés. De jó lenne, ha a mi utcánkban is ilyen fürgén menne.
Viszont hétfőre befellegzett a tesztelésnek. A sokmilliárdos technika ott áll a depóban, drága órák telnek el anélkül, hogy a pontosan megtervezett és beosztott tesztprogramot elvégezhetnék. A pilóták, a technikusok és a kiszolgáló cégek emberei most türelmesen várnak, abban a reményben, hogy keddre ismét jó lesz a pálya.
Azért ne higgyük, hogy a DTM-ben nincsenek hozzászokva a váratlan fordulatokhoz. Elméletileg már egy hónapja le kellett volna zajlania a homologizációnak, de mivel a német szövetség úgy vélte, hogy a gyárak másként értelmezték a tavaly kiadott új szabályokat, mint ahogy ők azokat kitalálták, megy a huzavona. Pedig öt hét múlva elkezdődik a bajnokság.
A DTM autói egységesen Hankook gumikon mennek. A gumigyár versenyigazgatója, a francia Christophe Stucki a megtestesült nyugalom. Nem is csoda, másként nem élné túl a munkáját. Még ő sem tudja, hogy milyen szabályok vonatkoznak majd a gumik felhasználására. Most, öt héttel az első futam előtt, a gumik még Koreában készülnek. „Ez jó nap volt nekünk”, jegyezte meg a felső depó lelátókorlátján támaszkodva. „Bebizonyosodott, hogy jobban tapadnak a gumijaink, mint a Forma 1-ben. Mert másként mitől szakadt volna ki a pálya?”
Reméljük, kedden folytathatják.
Azért volt ma menet a javából. Négy Audi-pilóta ment a leggyorsabban az új RS5 DTM-el, őket követték a BMW-sek az új M4 DTM-mel, majd a mercedesesek az új AMG C-Coupéval.
1. | Miguel Molina (E) | Audi RS5 DTM | 1:37,972 |
2. | Jamie Green (GB) | Audi RS5 DTM | 1:38,200 |
3. | Adrien Tambay (F) | Audi RS5 DTM | 1:38,518 |
4. | Mike Rockenfeller (D) | Audi RS5 DTM | 1:38,842 |
5. | Bruno Spengler (CAN) | BMW M4 DTM | 1:39,242 |
6. | Maxime Martin (B) | BMW M4 DTM | 1:39.549 |
7. | Antonio Felix da Costa (P) | BMW M4 DTM | 1:39,666 |
8. | Joey Hand (USA) | BMW M4 DTM | 1:39,679 |
9. | Paul di Resta (GB) | DTM Mercedes AMG C-Coupé | 1:40,383 |
10. | Gary Paffet (GB) | DTM Mercedes AMG C-Coupé | 1:40,434 |
11. | Vitali Petrov (RUS) | DTM Mercedes AMG C-Coupé | 1:40,741 |