Magyar dobogó a szlovák káoszban
WTCC a Slovákiaringen
A túraautó-világbajnokság negyedik versenyén rendhagyó módon az első futam volt az egyetlen, de így is több izgalom fért a hat versenykörbe, mint máskor egy teljes hétvégébe. Michelisz Norbinak és a Zengő Motorsportnak beérett a hungaroringi futam utáni tesztelés, Loeb pedig megmutatta, nem csak a ralis érdemek hozták a WTCC-be. Nagykép a hétvégi szlovák nagydíjról, ahol annyi eső esett, hogy a mezőnyt nem merték kétszer felengedni a pályára.
Sébastien Loeb eddigi rövid túraautós pályafutása legrosszabb hétvégéjén volt túl. A hungaroringi 7. és 9. helyezések megviselték a kilencszeres rali-világbajnokot, a Slovakiaringen viszont hamar megtalálta a tempót. (Fotó: Sági Elemér)
A Valvoline kék-fehérbe húzott hoszteszei állandó díszletei a WTCC-versenyeknek. A testhez simuló ruha most is kevés volt: a képen még a szombati napsütésben ácsorognak, majd vasárnap ismét áztak-fáztak szegény lányok. (Fotó: Sági Elemér)
Az új autókkal rengeteget nőtt a tempó ezen a technikás pályán. Volt olyan kanyar, ahol negyven kilométer/órával többet mértek tavalyhoz képest. A jelentős gyorsulás sokakon kifogott, szinte mindenki megjárta legkevesebb egyszer a kavicsot. Itt éppen Robert Huff csúszik meg a Lada Grantával. (Fotó: Sági Elemér)
Az idei szezon legstabilabb versenyzője meglepetésre José María López. Az argentin most versenyzett először a Slovakiaringen, de már a szabadedzéseken nem volt nála gyorsabb. Az időmérőn övé lett a pole, ami leginkább Yvan Mullernek újabb pofon. (Fotó: Sági Elemér)
Idén még nem tapasztalt magabiztosság és nyugalom volt Zengőéknél már szombaton, a szabadedzések után is, technikai problémák nélkül. Az időmérő előtt még a Citroenek sem tűntek megfoghatatlannak, de a negyedik rajthelyre sem volt panasz. A WTCC-s Hondákat építő JAS csapatfőnöke, Alessandro Mariani nem győzte dicsérni Michelisz Norbit. (Fotó: Sági Elemér)
A tizenkilenc éves John Filippi az újoncok egyike. A francia srác két éve még gokartversenyző volt, egy nagyon rövid formulaautós karrier után érkezett a túraautó-világbajnokságra. Itt éppen a kavicságyban pihenteti a Seatot, és nem ez volt az egyetlen látványos hibája a hétvégén. (Fotó: Sági Elemér)
Az edzéseken még sokan keresték a határokat, folyamatos munkát adva ezzel a pályát takarító munkásoknak. Egy-egy edzés végére alig maradtak tiszta szakaszok a pályán, a sok kicsúszást leginkább a gumik bánták. (Fotó: Sági Elemér)
Dusan Borkovic egy sötét ló az idei újoncok között. A hegyi felfútokon edződött szerb hamar felvette a túraautó-világbajnokság ritmusát, de a teljesítménye egyelőre nagyon hektikus. A mezőny fele mindenesetre már most sem ellenfél neki, a szezon második felében pedig még okozhat nagy meglepetéseket. (Fotó: Sági Elemér)
Hiába négyszeres világbajnok, és hiába az övé a sorozat összes rekordja, Yvan Muller idén nehezen találja a tempóját. Furcsamód két tapasztalatlan csapattársa gyorsabban ráérzett a C-Elysée-re. Ezen az időmérőn is mindketten elverték. (Fotó: Sági Elemér)
A hungaroringi friss futamgyőztes, Gianni Morbidelli megtartotta a lendületét Szlovákiára is. Az ötödik helyezés a legjobb, amit idén időmérő edzésen produkált, de a másnapi hatodik hellyel sem lehetett elégedetlen az esős futamon. (Fotó: Sági Elemér)
A nagy eső pont a rajtig lógatta a lábát, utána minden és mindenki rommá ázott. Bári Gergő, a Zengő Motorosport versenymérnöke nem örült az esőnek, mivel száraz körülményekre sikerült megtalálniuk a jó beállításokat, amit a szombati eredmény is igazolt. Norbi teljesítménye azt mutatta, végül vizes pályán sem nyúltak mellé. (Fotó: Sági Elemér)
Michelisz Norbi a Citroen darálójában az első kanyarokban. Muller bemozdult a rajtnál, így ő könnyű falat volt. Az esőfüggönnyel takart startnál majdnem sikerült megfognia Lopezt is, akit Loeb viszont faképnél hagyott. Az exralis zseni nagyon higgadtan kezelte a katasztrofális időjárást. (Fotó: Sági Elemér)
Muller bármilyen autóban kemény ellenfél volna, a Citroen azonban messze jobb a Hondánál. Michelisz nagyon jól állta a támadásokat, miközben a pályán egyre több víz állt, és keresni kellett a tapadósabb íveket. Kettejük csatájának végül a versenybizottság vetett véget, amikor kihívta büntetésre Mullert a rontott rajt miatt. (Fotó: Sági Elemér)
Ilyen körülmények között a tapasztalat óriási előny. A huszonegy éves Hugo Valentének ebből még kevés van, talán ezért is csúszik meg éppen. A francia Chevrolet-s idén először nem szerzett pontot. (Fotó: Sági Elemér)
Furcsamód az edzéseken következetesen leggyorsabb Lopez az esőben sehogy sem bírt Loebbel. Loeb ugyan csak tizedekkel körönként, de folyamatosan lépett el csapattársától, pedig esőben még nem sok épített pályás versenykilométer van benne. (Fotó: Sági Elemér)
A gyári Hondák ezúttal messze Michelisz mögött hajtottak a pontokért. Tiago Monteiro és Gabriele Tarquini itt a hetedik helyért küzd egymással. A teljességhez az is hozzátartozik, hogy Tarquini a Q2-ben egy buta hiba miatt bukta az időmérőt. Körülbelül kétszáznál felnyílt a motorházfedele. A forró pillanatokban Monteirót és Huffot is magával vitte a kavicsába. (Fotó: Sági Elemér)
Filippinek esőben sem ment. Hiába megy tavalyi autóval, a kissrácnak sok még az a tempó, ami itt van. Az első, egyben egyetlen futamon elért a célig, bár a hat versenykör alatt Loebnek sikerült rávernie egy egészet. (Fotó: Sági Elemér)
Szegény Bennaninak eddig nincs túl jó éve. Szombaton a turbó adta meg magát a Civicben, így maradt a rajtrács vége. Vasárnap hat köre volt, hogy ameddig csak tud, előrébb lépjen, de csak a tizenötödik hely jött össze neki. Még Borkovic is nagyon elverte. (Fotó: Sági Elemér)
Michelisz Norbi idén először a dobogón. Szlovákiában megmutatta, hogyha a háttér rendben van, csak a Citroenekel nem bír el. Muller kiállása után stabilan a harmadik leggyorsabb volt messze Lopez és Loeb mögött, és messze az üldözőboly előtt. (Fotó: Sági Elemér)
Félelmetes, milyen hamar beleszokott a túraautós közegbe Sebastien Loeb. A szlovák győzelem után nem kérdés, hogy felnőtt Lopez és Muller mellé, és vele együtt már háromesélyes ez a bajnokság. A Citroen Racing hármasa idén még sok izgalmat hozhat. Legközelebb akár május 25-én a Salzburgringen. (Fotó: Sági Elemér)