A legmeglepőbb infó az volt, hogy a neten probléma nélkül rendelhető komplett géptörzs-szekció. Csak a fotón be kell jelölni, hány méterre van szükségünk és már küldik is.
Képzeljék el azt a helyzetet, amikor csenget a futárszolgálat egy nagyobbacska csomaggal. Mondjuk egy akkorával, mint egy Boeing 737-es törzse a pilótakabintól az első osztály utolsó széksoráig. Van ilyen, csak ki kell fizetni.
Biztosan nem olcsó móka, de az teljesen tutifix, hogy egy valamirevaló, élethű szimulátorhoz elengedhetetlen. Vészkijáratostul-oxigénmaszkostul (működik!). Sőt, ha kell, stewardess is akad, ha netán van társaság, amelyik úgy gondolja, hogy lerepülne egy Budapest-Fokvárost élő időben.
Azt hiszik, hogy egy ilyen költséges üzleti modell nem működhet? Tévednek. A befektetés nem kicsi, ellenben a számítógép alig kopik, a 20 ezer forint/órás bérleti díjjal számolva pedig életképes a dolog (ráadásul nem is a legdrágább), hiszen működik már ilyen idehaza.
Mi most elnéztünk a legmodernebb ilyen központba, ahol a 737-800 NG mellett egy Airbus A320 és egy kis Cessna is akad és kipróbáltuk, milyen utasszállító pilótának lenni. Nem lövöm le a poént ha azt mondom, hogy jobban járt a világ azzal, hogy nem az lettem.