Nyelik a port, de nem bánják
A Portugál Rali sokak szerint hosszú évek után végre hazatért. Jari-Matti Latvala győzelemre vezette a Volkswagen Polo WRC-t a változatos szakaszokon. De hogy miért is olyan népszerű Portugáliában a WRC? Nagyképes összeállításunk megadja a választ.
Tizennégy év után tért vissza eredeti helyszínére a portugál rali. Legutóbb 2001-ben rendeztek világbajnoki futamot az ország északi ralipályáin. Az elmúlt években Lisszabon és környéke adott otthont a versenynek, idén pedig a szurkolók nagy örömére visszakerült a portói régióba. (Fotó: Béres Gábor)
Az új Fiesta WRC-k bemutatkozása nem a legfényesebben sikerült: Evans több technikai problémával is küszködött a hétvége folyamán, Tänak pedig két perc hátránnyal az ötödik helyen zárt. (Fotó: Béres Gábor)
A szigorú biztonsági előírások miatt a szurkolók csak a kijelölt nézői pontokon tekinthették meg a versenyt, ahol ezért óriási tömeg gyűlt össze. (Fotó: Béres Gábor)
A rengeteg murva és por sem tartotta vissza a nézőket a versenytől. Egy jó poros szelfi ma már elmaradhatatlan része a rali látogatásnak. (Fotó: Béres Gábor)
A tévéközvetítések összefoglalóiban a helikopteres felvételeket látva sokszor bele sem gondolunk, milyen komoly manőverezéssel is jár egy-egy raliautó légi követése. (Fotó: Béres Gábor)
A kultikus raliautók elmaradhatatlan részei a versenyeknek. Bár a pályán ezúttal nem láthattunk ezekhez hasonló csodákat, a szervizparkban mindenki kigyönyörködhette magát a régi versenyautókban. (Fotó: Béres Gábor)
Ez nem a híres fafei ugrató, de a mezőny nagy része ezt is tisztességgel elvállata. (Fotó: Béres Gábor)
Lukács Kornél Csucsu és Mesterházi Márk egyetlen magyar párosként állandó résztvevői a világbajnokságnak. Citroen DS3 R3T MAX versenyautójukkal a WRC3 mezőnyében küzdenek márkatársaikkal. (Fotó: Béres Gábor)
A homokos-földes murvától kezdve az egészen apró kavicsos úton át az aszfaltig szinte minden elképzelhető talajtípust érintettek a verseny szakaszai. (Fotó: Béres Gábor)
Argetínában nem indult, így Portugáliában már az új Ford Fiesta WRC-vel tért vissza a rali-világbajnokság mezőnyébe a korábbi Forma-1-es versenyző, Robert Kubica. Bevállalós stílusa miatt a lengyel pilótának nem csak hazájából szurkolnak sokan, nagyon népszerű a rajongók körében. (Fotó: Béres Gábor)
Jari-Matti Latvala idén először nyert, sok borsot törve ezzel csapattársa, Sebastien Ogier orra alá. (Fotó: Béres Gábor)
Szemre a Hyundai i20 WRC-k mentek a leglátványosabban, de ez még vajmi kevés az igazán jó szerepléshez. Sordo a 6., Paddon a 8. helyen zárt, míg Neuville idő előtt, tetőn fejezte be a portugál versenyt. (Fotó: Béres Gábor)
Rengeteg néző előtt mutatkozhatott be a világbajnokság mezőnyében is a Skoda új versenyautója, az R5-ös Fabia. Bár a portugál versennyel megszakadt a kocsi eddigi győzelmi sorozata, a WRC2 2. és 3. helyével elégedettek lehetnek a Skoda Motorsport szakemberei. (Fotó: Béres Gábor)
A hegyes-dombos vidék egy része a sülzanót virágától sárgállik, ami óriási egybefüggő területeket borít Portugália északi vidékein. (Fotó: Béres Gábor)
A híres-hírhedt Fafe szakaszon tízezrek várják a versenyzőket. Tavaly a verseny előtti hétvégén már indulhattak a gyári csapatok Fafe Rallysprinten, a világbajnokság programjába idén került vissza teljes hosszában ez a gyorsasági szakasz. (Fotó: Béres Gábor)
A hegyek gerincein rengeteg szélkerék található, melyek szinte folyamatosan működnek. Fafén különösen sok ilyen erőmű látható. (Fotó: Béres Gábor)
Még mindig Fafe, sok-sok szélerőművel, rengeteg emberrel és Kubicával. (Fotó: Béres Gábor)
A pályák mellett rengeteg terepjárót láthattunk, hiszen ezekkel a járművekkel lehetett a legközelebb férkőzni a kijelölt szakaszokhoz. (Fotó: Béres Gábor)
Az első sorokban állók kapják a legtöbb port, homokot és murvát a nyakukba, mégis innen a leghangulatosabb a szurkolás, és persze fotózni is sokszor innen a legjobb, legegyszerűbb. (Fotó: Béres Gábor)
Fafe híres aszfaltos része. A helyi szurkolók éjjeli gerillaakciójának köszönhetően felújítva, frissen festve várta a versenyzőket a Colin McRae emlékére felfestett skót zászló, a legenda mottójával: „If in doubt, flat out”. (Fotó: Béres Gábor)