Kilométerenként ötven forint – mindent egybedobva, összeadva, kivonva, szorozva ennyibe fájt a Rulettkerék első autója. Igazából – nem sok, pláne, hogy összesen egyszer volt olyan, hogy nem lehetett vele elindulni messzire.
Vasfog eladására egész biztosan emlékezni fogok, mert július 15-én, a 15. házassági évfordulómon ütötte le a róla szóló 15. megjelent anyag után a drgraf_a nickű vaterás licitáló. Lehetne szaporítani a mindenféle számmisztikás elméleteket, ha azt is elmondom, 333 333 forintért vitte el az autót.
Azért nem volt ez ilyen egyszerű. drgraf_a ugyanis az első nap estéjén rátette a Volvóra ezt az összeget, mi meg csak néztünk, hogy ha első nap itt tart a licit, mi lesz itt még az utolsón? Én szívem szerint ott le is lőttem volna az aukciót, hiszen nem nyerészkedni akartunk a Volvóval, csak biztonságosnak tudni az árából a következő projektautót. Egy-két százezer forintnyi veszteséget még csak benyelt volna a cég, ha nem, akkor meg csak összekaparjuk szponzoroktól
Amúgy, Perkó Rudi épp bejelentette a felismerését, hogy mennyire eltűntek a Vateráról a klasszikus használtcikkek, Papp Tibivel meg erre ketten kezdtünk morogni, hogy persze, mert mindenki sajnálja a jutalékot az aukciós oldaltól, és inkább átmentek a mindenféle apróhirdetős oldalakra. Mi ketten ugyanis nagy Vatera-fanek vagyunk, neki 44, nekem 303 vaterás értékelésem van, nem a levegőbe beszélünk hát. Azt a pénzt megéri a biztonság, az áttekinthetőség, az utánanézhető minősítés, a jogi biztonság, amit a Vatera-regisztráció ad. Egy általános, minősítés és kötelezettségek nélküli apróhirdetéses oldalon sokszoros a mellényúlási, átverési veszély, de ezt sokan nem értik.
A Volvo aukciója olyan volt, mint egy kaotikus vaterás aukció némi trolloktól nyüzsgő Belsőség kommentablakba oltva. Jöttek a hőzöngők, hogy miért ennyi ez az autó, meg hogy látják, jó nagy üzletet csinálunk egy ilyen romból (ami egyébként nem igaz, mert többen van így is sokkal, mint az ára, de ez nem baj, mert ismerjük a világ menését, másrészt nekünk privátban egy büdös peták nem esik le a tranzakcióból, harmadrészt meg – ha tudnák, a Totalcar milyen költségvetéssel működik, meglepődnének. A pénzügyi részlegen ugyanis ez csak csepp a tengerben), meg hogy adjuk el az ő autóját is... Tudják, akik nem olvasnak, nem gondolkoznak, viszont élvezik, hogy publikus oldalon lehet hőzöngeni.
Meg ott voltak az izgulósok, akik tették rá a pénzt, anélkül hogy megfontolták volna, mit tesznek. Utána rájöttek, hogy jajjaj van, s csak úgy röpködtek a licittörlési kérelmek. Akkor minek licitáltak? Jog szerint nekem nem kellene elfogadnom az ilyet, és ha az aukció véget ér, a törvény kötelezi őket, hogy megvegyék a terméket, nincs vita. Persze nem akartam kicseszni senkivel, ezért törölgettem, de csak NEMETHSL500 volt korrekt, aki el is mondta, miért, s zsebből vállalta is a kiesett pluszt. A legcsúnyábban TiDe50 járt el, aki nem is licitálhatott volna, mert túl kevés minősítése volt hozzá, de direkt kért belépési engedélyt tőlem, hogy mégis. Utolsó nap szépen rá is pakolt az autóra, majd rá pár órára törlést kért. Ez mire volt jó? Megelőlegezem a bizalmat, ő rá is ugrik a lehetőségre, majd visszalép? Oké, kiderül, hogy valami közbejött, bárkivel történhet ilyen. De ő már a negyedik volt, ráadásul egy szót nem írt arról, miért, még annyit se bírt odaírni, bocsánat. Magyarország, udvariasság, kultúra, a másik fejével való gondolkodási képesség – na, ezek most már tényleg kezdenek a nullához tendálni, borzalmas erózió történt tíz-tizenöt év alatt, egyre bunkóbbak vagyunk és még büszkék is vagyunk rá.
Mindegy, drgraf_a szerencsére a kulturált csoportból jött – és látják, megint bejön, miért jó a Vatera, neki ugyanis TiDe50 egyével szemben 150 minősítése van – délután megkeresett e-mailben, megírta: keddig külföldön van, akkor jelentkezik.
Álljon itt záróakkordként pár tény a Volvóról.
– 140 ezerért vettük.
– 2015. 03. 27-től 2015. 07. 13-ig használtuk, 6235 kilométert autóztunk vele ezalatt.
– 108 napig használtuk, átlagban napi 58 kilométert tettünk meg vele.
– 438,7 liter gázolajat tankoltunk bele, ez 7,03 l/100 km-es fogyasztásnak felel meg, most több van benne, mint amikor először tankoltam bele, ráadásul csak a legvégére szűnt meg az adagolófolyás, tehát a Volvo valójában bőven 7,0 liter alatt eszik.
– Gázolajra 217 548 forintot költöttünk, a kilométerenkénti üzemanyagköltség így 35 forint lett.
– Alkatrészre, olajra, gumira, szerelésekre, csinosításra (festék, huzat) 200 618 forintot költöttünk, a kilométerenkénti fenntartási költség így 32 forintra jön ki.
– A vételár és a fenntartás 320 618 forint volt, ami bő 51 forint kilométerenként.
– A vételár+fenntartás+üzemanyagköltség 558 166 forint volt, kilométerenként tehát majdnem 90 forint.
– Átírásra (jutalékkal, biztosítással, klubtagsággal, késedelmi díjjal, eredetiségvizsgával, BKV-jegyekkel együtt) 81 468 forintot költöttünk.
- A Vasfog-projekt összköltsége mindennel együtt 639 634 forint, ebből lejön még 333 333 (mínusz 25 ezer a tápszivattyúhiba miatt, amit megígértem, tehát valójában 308 333), illetve a 20 ezer, amit NEMETHSL500 adott a lemondott licitért, tehát összesen: 311 634 forint. Ennyibe került az első Rulettkerék. Kilométerenként meg szinte pontosan ötven forintba. Lehet gombokat varrni a dologra, mindenesetre mi várjuk szeretettel drgraf_a-t az autóért jövő héten.