Ronda ügy volt szakítani az olaszokkal

2016.01.28. 15:40 Módosítva: 2016.01.28. 15:40

A Seatot 1950-ben alapították, Sociedad Española de Automóviles de Turismo S.A., (Spanyol Személyautó Társaság Rt.) néven, a cég a Franco-féle iparosítási program gyermeke. A cég három évtizedig Fiat-típusokat gyártott, az olaszokkal történt megállapodás értelmében. A Fiat 1980-ban szállt ki a buliból, talán már túl erős volt a spanyol gyár, az export felé kacsintgatott. Pár év önállóság után új partnert talált a Seat: a VW AG.-t, amely folyamatosan növelte a részesedését és 1990-re száz százalékos tulajdonos. A Seat barcelonai Zona Franca gyárának a területén rendezték be azt a múzeumot, amely a márka múltját mutatja be. A gyűjtemény nem látogatható, főleg autókiállításokra, veterános rendezvényekre hordják innen a szép állapotú autókat – most egy titkos sajtóúton jutottunk be ide. Magyarországon kevésbé ismertek az Ibiza-korszak előtti Seatok, volt is meglepetés bőven.

Ronda ügy volt szakítani az olaszokkal

274

Lapozgató

Ronda ügy volt szakítani az olaszokkal

2016.01.28. 15:40 Módosítva: 2016.01.28. 15:40

A Seatot 1950-ben alapították, Sociedad Española de Automóviles de Turismo S.A., (Spanyol Személyautó Társaság Rt.) néven, a cég a Franco-féle iparosítási program gyermeke. A cég három évtizedig Fiat-típusokat gyártott, az olaszokkal történt megállapodás értelmében. A Fiat 1980-ban szállt ki a buliból, talán már túl erős volt a spanyol gyár, az export felé kacsintgatott. Pár év önállóság után új partnert talált a Seat: a VW AG.-t, amely folyamatosan növelte a részesedését és 1990-re száz százalékos tulajdonos. A Seat barcelonai Zona Franca gyárának a területén rendezték be azt a múzeumot, amely a márka múltját mutatja be. A gyűjtemény nem látogatható, főleg autókiállításokra, veterános rendezvényekre hordják innen a szép állapotú autókat – most egy titkos sajtóúton jutottunk be ide. Magyarországon kevésbé ismertek az Ibiza-korszak előtti Seatok, volt is meglepetés bőven.

274