Nincs elég bajunk?
A saját kollégáink fognak direkt keresztbe tenni nekünk. Mint ha nem lenne elég szívás, hogy villanyautóval vesszük nyakunkba az országot.
Mostanában mindenki a villanyautó-témán pörög. Nem csak a zöld rendszámmal járó előnyök miatt – ugyanis az utóbbi hetekben a hírekben azt olvashattuk, hogy jön a villanyautó vásárlásra igényelhető, akár másfél milló forint kedvezmény, aztán ott az (egyelőre) ingyen villany-tankolás a már meglévő, és a közeljövőben épülő 1000 új töltőállomáson. Ígéretekkel persze tele a padlás, ki tudja, ezekből mi valósul meg – sokkal érdekesebb lenne megtudni, mi a helyzet most? Vajon 2016 októberében el lehet menni rokonlátogatóba az ország másik pontjába, ha villanyautója van az embernek? Vagy az ország infrastruktúrája keresztbe tesz a villanyautózásnak?
Másfél millióval támogatja a kormány a villanyautó-vásárlást
Az ÁFA összegénél egy kicsivel kevesebbet kaphat vissza, aki villanyautót vesz.

Év elején azzal keserítettük meg a saját sorsunkat, hogy Máth Dáviddal együtt egy tisztán elektromos hajtású autóval indultunk el a tél kellős közepén a németországi Nürnbergbe. Azt mondják, a villanyautó városba való, nem pedig országok átszelésére. De a legújabb elektromos autók már akár 200 kilométer feletti hatótávot is tudnak, gyorstöltővel 30-40 perc alatt 80%-ra lehet tölteni az akkiukat. Így már nem is tűnt lehetetlennek a feladat- csak hülyeségnek, hiszen a téli hidegben az elméleti hatótáv felére-kétharmadára csökken. Teljesen ismeretlen területeken autóztunk, ahol ismeretlen szolgáltatók általunk még sosem látott töltőállomásait kellett az utolsó coulomb töltéseinkkel megtalálni. Hülyeség, tehát belevágtunk: a szakadó hóesésben Németország irányába fordítottuk a Kia Soul EV orrát.
Szuperhősök vagy idióták?
Kétezer kilométer nulla literes fogyasztással - elektromos Kia Soul EV-vel Nürnbergig és vissza.

A nürnbergi túra segített, hogy képet kapjunk, hogy áll nyugaton a villanyautós élet, mit és hogyan lehet kivitelezni Ausztriában és Németországban. A kinti és az itthoni viszonyok közti különbség hajmeresztő: míg a határ túloldalán 40-50 kilométerenként találni az autópályák mellett töltőket, így minimális a kényelmetlenség egy nagyobb távon is, a Budapesttől Győrig tartó 125 kilométer közel hét órát vett igénybe. Az egyetlen útba eső, még csak nem is gyors töltőoszlop hónapok óta nem működött. Ez adott ötletet ahhoz, hogy feltérképezzük, hogyan áll az ország villanyautózást segítő infrastruktúrája.
Hajdúpéterezésbe kergetett a villanyautózás
Száraz oázist találtunk az M1-esen, a hipotermia határán. Győrig nincs gyorstöltés, lassan állnak talpra a Soul akksijai, egyre messzebb Nürnberg.

Öt napon át próbálunk meg túlélni a nagy magyar villanyautó-valóságban. Persze nem tagadhatjuk meg önmagunkat, nem elégszünk meg egy szimpla túrával. Olyant bárki tud. Mivel a totalcar.hu szerkesztősége azonnal, egy emberként áll minden hülyeség mögé, elég volt egyszer mondani az értekezleten (amin sem Dávid, sem én nem vehetünk részt, és minden információt szigorúan megtagadtak tőlünk): ötleteljünk, szívassuk meg a srácokat! Olyan feladatokat kellett kitalálniuk a kollégáknak, amik a túrát megnehezítik, de ugyanakkor szórakoztatóvá is teszik (értsd, kettőnk életét megkeserítik).

Dáviddal csak annyit tudunk, hétfőn reggel Budapestről indulunk, és péntek délután Mogyoródra érkezünk. Ami a kettő között van, arról csak annyit sejtünk, hogy durván 1500-2000 kilométert kell majd öt nap alatt vezetnünk, de a napi feladatokat csak reggel kapjuk meg, e-mailben. Esténként az aznapi végállomáson találkozunk az érdeklődő olvasókkal, akik egyrészről a már bevált interaktív térképen követhetik figyelemmel folyamatosan, élőben az utunkat, másrészt remélhetőleg elárasztják a közösségi médiumokat Kia Soul EV-s szelfikkel.

Tehát hétfőn indul az ötnapos, monstre önszívatás, a Torkosborz-hadművelet reloaded. Tartsanak minél többen velünk, csináljunk a két balek kínlódásából országon átívelő interaktív totalcar-élményt!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
