Nem először terítették be Volkswagenek a Hungaroringet. A hetedik VW-találkozó is tele volt érdekes darabokkal – fotóztunk párat.
Idén hetedik alkalommal rendezték meg a Volkswagen-találkozót a Hungaroringen, és ezúttal a Paddock területét teljes egészében egy típus uralta. A háromszáz igencsak igényesen restaurált, átépített vagy egyszerűen csak eredeti állapotában megőrzött Golfot szakmai zsűri választotta ki a jelentkezők közül
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A felhozatal alapján nem volt egyszerű bekerülni a kiválasztottak közé. Voltak akik magasra tették a lécet, mások kissé földhözragadtabb megoldást választottak
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Ez az automata váltós példány még az egyébként meglehetősen igényes felhozatalból is ki tudott tűnni hibátlan fényezésével és mesterien kidolgozott részleteivel
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Két kifejezetten eltérő stílus, hasonlóan látványos eredmény. A légiesen szürke küllők legalább annyira passzolnak a kék Porsche nyergekhez mint az arany a piroshoz
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Ebben a motortérben nincs hiba
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A Volkswagen is készült az eseményre, az 1976-ban bemutatott elektromos Golf akkoriban igazi kuriózumnak számított. 27 lóerős villanymotorja egy hagyományos négyfokozatú váltón keresztül hajtotta a kerekeket, egy töltéssel akár 60 kilométeren át. Városi rohangászásra már több mint negyven éve is volt elektromos alternatíva
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Itt pedig a világ legöregebb Golfja. 1973-ban készült, még a sorozatgyártás beindulása előtt. Sajnos a tolóajtós megoldás megmaradt kósza kísérletnek, pedig a szűk városi utcákban ránézésre megkönnyítené a beszállást
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A gyári csodák újabb példányának első fele. Sajnos a hátsó rész nem fért rá a képre, pedig ott is van neki egy motorja, a kettő együtt 652 lóerőt tud, ami elég is lehetett volna 1987-ben a Pikes Peakre, de az utolsó néhány száz méteren megadta magát egy gömbfej. Pedig két motor is elromolhatott volna
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A Volkswagen California délutáni bemutatóját ugyan elmosta az eső, de azért így is futotta néhány képre. Négy ember számára egészen kényelmes kemping alkalmatosságnak tűnik
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Oda felülre bekuckózhat két gyerek
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Ide pedig a szülök
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A Volkswagen igyekezett egy külön szobával hangsúlyozni elköteleződését az elektromos hajtás mellett. Az érdeklődők dizájner padon szemlélhették jobb híján még csak képeken a jövőt
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A paddock alatt egy szinttel már a Scirocco volt a főszereplő
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A Golf szinten megszokott színvonal itt is adott volt
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Még egyel odébb pedig a Polo szakasz képviseltette magát
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A találkozó egyik legfontosabb kérdése: hogy jutottak el idáig ezzel a hasmagassággal?
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A Transporterek és léghűtéses modellek paradicsomának, a Hippifalunak a bejárata
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A Hippifalu legjellemzőbb ábrázata
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A tömpe orrú sztár, rengeteget kellett várni, hogy csak ennyien lézengjenek a közelében
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A Volkswagen-találkozó Hippifalu nevű helyszínén ennél stílszerűbb DJ pultot nehéz elképzelni
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A gyerekek kedvence, bele lehetett ülni és szabadon kapcsolgatni az irdatlan hangos szirénát, mindenki legnagyobb örömére
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A léghűtéses csodabogarak is a Hippifaluban sorakoztak, és innen gurultak át egy-egy körre a ringre, ahonnan azért néha csak vontatókötéllel jutottak vissza
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Messze a legjobb mókának tűnt az élményautózás, konvojban a márkatársakkal a Hungaroringen. Tető nélkül azért már hűvös lehetett
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Volkswagen Type 181 lufival. Eredetileg a nyugatnémet hadsereg számára fejlesztette a gyár, aztán rákaptak a civilek is. 1968 és 1983 között gyártották
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Ültetni csak porig érdemes
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A rendkívül vidám parkoló szakember, Ronny "C´Rock" Wechselberger, órákon keresztül töretlen lelkesedéssel riogatta szerencsés utasait, elképesztő durrogás és turbósziszegés közepette driftelt és parkolt hajmeresztően
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Aztán egy idő után már nem is ő vezetett, hanem a nézők közül mindig más. Nyilván Ronny lábainál is volt egy sor pedál a jobb egyben, ennyire közel a nézőkhöz nem feltétlenül jó ötlet csak úgy ennyi lóerőt adni avatatlan kezekbe, bár a képen pacsizó fiatalember épp egész ügyes volt
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
A felelős és szabályos tuning népszerűsítésére építette az Oettinger ezt a 400 lóerős rendőrautót. A gyerekeknek eléggé tetszett
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Hat Golf GTI Performance szép sorban. Az elsőt vezeti az instruktor, a szerencsés VIP-közönség és sajtósok pedig igyekeznek tartani a tempót. A menetstabilizálót tilos kikapcsolni, vandálkodásnak helye nincs
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar
Ahogy a hivatalos honlapon is olvasható: a Volkswagen-találkozó a márka rajongói számára kötelező, az autózás szerelmesei részére pedig ajánlott program
Fotó: Ludvigh Károly / Totalcar