Mindenki vastagon vésse be most a naptárába a hétvégét: július 12-14. Akkor jön majd az életre szóló élmény, aki nem lesz ott, annak a lelke pedig a pokolra kerül.
Olyan volt kicsit ez a verseny, mint amikor a 61-es úton felborul egy huszonegy éves single malt whiskyket szállító kamion - aki épp ott van, és hozzáfér, telepakolja a csomagtartót épen maradt üvegekkel, elhúz, és onnantól végtelenül boldog alkoholistaként tengeti napjait.
Ilyen egy életben egyszer történhet meg, mert kilóg az általunk felfogható dimenziókból.
Csak sajnos, két év után egy alkesznél akármennyi szesz a végét járja, tehát kellene az utánpótlás. Olyan szerencse pedig, hogy egy csúcswhiskyket szállító kamion még egyszer felboruljon, ráadásul pont ott, ahol ő jár (ami lehetetlen, hiszen már ki se mozdul a házból), szóval olyan szerencse nincs.
Ezért jobb autóbuzinak lenni, mint alkesznek, mert a) egy autóbuzi például nagyon is tud közlekedni, mondjuk oda, ahol a szerencsék történnek; b) neki, a mázlistának, a kamion képes megint felborulni.

Feloldom a rébuszt: egy év kihagyás után idén megint lesz Hungaroring Classic hétvége, ugyanott, ahol volt, a nemzeti versenypályánkon. Aki 2017-ben kint járt, még most sem tudott felocsúdni. Összességében nagyjából százmilliárd forint értékű, 1950-2000 között készült versenyautómassza körözött két és fél napon át a mogyoródi aszfalton, hét különböző kategóriában, felfoghatatlan szín-, szag- és zajskálán játszva. Akinek megvan a világ legrangosabb veteránautós fesztiválja, az angliai Goodwoodban tartott két nagy esemény, annak elég, ha annyit mondok - mi is szinte azt kaptuk itt, a küszöbünkön.
Hasonló se volt még Magyarországon, hiszen a 2017-es Hungaroring Classicnak a farzsebében elfért volna az a két, hatvanas évekbeli népligeti futam, aminek emlékén magyar versenyautó-imádók tízezrei vegetáltak ötven éven át. Mondom, felfoghatatlan volt, és mivel egy ilyen pici országban, mint a miénk, ritkán történnek felfoghatatlanul nagy dolgok, ezért szerintem mindenki el is könyvelte 2017-et piros betűs évnek, amikor megnyílt az ég és a föld, s hihetetlen autókat ontott ránk mindkettő, erős sugárban.
Szóval az a helyzet, hogy idén megint lesz Hungaroring Classic. És nem akármilyen Hungaroring Classic lesz az, hanem sokkal színesebb, szagosabb, dimenziósabb, mint a 2017-es volt. Nemrég, egy zártkörű találkozón már kaptunk egy kis ízelítőt abból, mit akar idén Szalay Balázs és a szervezőcsapat: a kategóriák nagyjából maradnak a 2017-esek - ezeket a tavalyelőtt ajánlóban részletesen is felsoroltuk -, csak a hatvanas évek csodasportkocsijait tömörítő verseny neve lett Trofeo Nastro Rosso helyett a beszédesebb Greatest's Trophy (nem eggyel odébb kellene az aposztróf, ha már többes? - alapvetően mindegy).
Nem ez a lényeg, hiszen az a hét versenyszám, ami volt, elegendőnek bizonyult már két éve is arra, hogy mindenkinél leolvassza a biztosítékot, akár három napon át. Tudom, ott voltam mindegyiken, azóta úgy villannak be véletlenszerűen a képek az agyamba, mint valami LSD-trip utáni hallucinációban - csak ez jó.

Hanem az a lényeg, hogy a köztes akció jobban ki lesz töltve matériával. Már tavalyelőtt is volt veteránoknak fenntartott parkoló (önmagában elég egy közepes programnak), tűzoltóbemutató, kajás szekció, miegymás, de most ebből sokkal több lesz, hogy ne csak a família alfa- és bétahímjei, hanem a nők, lányok és autóktól kevésbé izgalomba jövők is megtalálják a számításukat. Azaz - családiasabb lesz a program.

A korhű öltözet, ha nem is követelmény, de erősen díjazva lesz, márpedig az ilyet a csajok mindig szeretik, mert hirtelen értelmet nyer, miért is menjenek. Ha hozzáteszem, hogy ruhavetélkedőn indulhatnak majd, s a tervek között szerepel egy korabeli divatbemutató is, már végképp tisztán látszik a hétvége nőiprogram része. Válogatott zenék szólnak majd 40-estől 60-as évekig, s lesz dodzsem, ringlispíl, gokart, utóbbi elég komoly felhozatalban.
De a hímek is intenzívebben fürödhetnek az autós élvezetekben - a bécsi Dorotheum aukciós házzal már folynak a tágyalások, és nagyon úgy tűnik, az egyik autós-motoros-autóskegytárgyas árverésüket idehozzák Mogyoródra, a Hungaroring Classicre. Ilyen se volt még.
Maga a versenyszéria is több autót vonz majd, mint 2017-ben, pedig már akkor olyan sok volt a többség számára maximum hézagosan, drága magazinokból és ritka YouTube-felvételekből látható gépekből, hogy mire a bokszok egyik felén végigért az ember, és elkezdte volna a másik oldalt, már elfelejtette, miket látott az imént, odaát. És közben alaposan odébb ment a nap az égen.

Ezen túlmenően jóval testesebb szerephez jutnak majd Kelet-Európa csodái - akár a historic versenyautók formájában, akár a felénk épített különlegességek képében. Ezek az autók aztán time attack-futamon (egyéni időmérő) támadják majd a Hungaroringet. Nagyon úgy néz ki, hogy Karotta Hangyásza is indul ebben a versenyszámban. Persze ha addig egyben marad. És nem gyullad ki. És a motorvezérlés nem felejti el az egyedi mappinget. Meg ami még szokott lenni. Reménykedjünk, mert tavaly már megtudtuk - ha megy, nagyon megy.
Ez itt még csak egy nagyon távoli beharangozó a július 12-14. közötti eseményről, sok szándékkal, sok színfal mögé tekintéssel, de még erősen a körvonalazódás fázisában levő végső programmal. A központi attrakciót jelentő autómasszát és a versenytechnikát idehozó Peter Auto már aláírta az idei részvételt, rajtuk nem múlik, a kocsik itt lesznek. Balázsék is jóval hamarabb és a múltkori esemény tapasztalatainak felhasználásával tudtak nekilátni a szervezésnek - nincs rá látható ok, ami miatt nem kéne a gatyánkat is lefosnunk attól, amit kapunk. Én már most előre üríteni kezdem a helyet az agyamban és az SD-kártyáimon.
Zúzós progam? Csilliárdos gépek? Veteránautó- és -motorparkoló? Dorotheum? Divatbemutató? KORHŰ RUHÁZAT?! Ehh, csak ékszercsörgetés lesz ez gazdagoknak - mondhatná bárki, és az anyagilag és társadalmilag mind furcsábban széttagozódó Magyarországon jogos lehet az aggály.

Erre csak annyit tudok mondani, hogy a 2017-es rendezvény végtelenül családias, nyitott, barátságos volt, feszélyezettségnek a nyomát se láthatta, aki eljött akkor, s még a kajaárak se voltak vészesek. A mostani pedig még demokratikusabbnak ígérkezik - legalább is nézői oldalról. Ezt különösen aláhúzzák a jegyárak - a mostani tervezet (attól függően, hogy kér-e valaki helyet a kiemelt lelátón, vagy sem) 7900-9900 forint/kopf - az egész hétvégére, ráadásul 14 év alatt ingyenes a belépő. Azt hiszem, manapság az ilyen ajánlatot szokás csodának nevezni mifelénk.
A részletek amúgy a Hungaroring Classic weboldalán már vázolódnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
