Januártól töltőpontonként más lesz az elektromos töltés ára, és persze magasabb is
Az MVM a helyszínenként eltérő mértékben változó energiaárakat okolja, és a „prepaid”, tehát előre fizetős ajánlatait javasolja a spórolás eszközeként.
Autózni 2023-ban sem lesz olcsóbb, akár elektromos, akár belsőégésű hajtáslánccal vágunk neki a kalandnak. Miután 2022 novemberében már emelkedtek az elektromos töltési tarifák, most következik az a rész, mikor az év utolsó napján még húznak felfelé a benzin árán is egy kicsit. Erre mi az MVM Mobiliti lépése 2023. január másodikára? Kitalálod.
Illetve talán nem, hiszen nem csupán arról van szó, hogy drágább lesz az elektromos autózás. A helyszínenként eltérő mértékben változó energiaárakra hivatkozva az MVM Mobiliti ugyanis töltőpontonkénti árazást vezet be, mely a cég szerint az árak folyamatos felülvizsgálata mellett a legkedvezőbb árat tudja majd biztosítani a regisztrált felhasználók számára.
Mint látható, januártól a legalacsonyabb kWh ár lassú AC töltés esetén 170 forint, míg a legdrágább ugyanilyen tempó mellett már 375 forint. Ugyanígy a legolcsóbb percdíj 140 forint, de DC gyorstöltés esetén fizethetünk akár 415 forintot is egy percnyi, legjobb esetben 100 kW-os töltési sebességért.
Ha valaki épp úgy időzíti, hogy a tarifaváltás alatt is tölt, az éppen folyamatban lévő töltéseket az MVM leállítja, és az addig ténylegesen igénybe vett energia mennyiség értékével terheli meg a számláját. A töltés folytatásához újra kell indítani a szolgáltatást, melyet a már aktuális áron számláznak. Tehát elsején sok lesz a foglalt hely.
Pokoli áremelkedés ez az év elejéhez képest is, nekem pedig önkéntelenül az ugrik be, hogy vannak olyan új autók is, melyekbe 346 forintért, vagy épp nem sokkal többért lehet LPG-t tankolni Budapesten.
Osztok, szorzok, és egy olyannal még mindig kimegyek a világból, miközben a károsanyag-kibocsátásom is csökkentem. Ugyan nem lokálisan nullára, de nem is úgy, hogy a talán csak papíron létező olcsóbb töltőpontokat kelljen vadásznom.