Mike Brewer, az Autókereskedők című műsor ismert alakja szedte össze saját oldalán azokat a mára ikonikussá vált autókat, amik 1993-ben jelentek meg.
A listából sajnos, nem sajnos sok autó még most is a magyar utcakép részét képezi, így sokan nem is gondolták volna, hogy ezek már bizony harminc évesek. Igen, idén 30 éves a B Corsa is, amit a GM akkoriban 9 különböző névváltozat alatt forgalmazott világszerte. Volt ez Buick, Chevy, Holden, sőt Jilin Jiangbei Meilu is.
Fotó: Opel / Opel
Műszakilag ugyan az akkor már két éve a piacon lévőCitroen ZX tökéletes mása volt, de mégis elképesztően népszerű lett a Peugeot 306. Egész Európában évekig az utcakép meghatározó járműve volt, amit indulásakor kilenc különböző motorral kéretett a kedves vásárló.
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Mercedes 1993-ban váltotta le a hatalmas népszerűségnek örvendő W201-es C osztályt, becenevén a Baby Benzet. Az új modellt egészen 2000-ig gyártották, és a mai napig gyakran látni hazánk útjain, bár az állomány többnyire a kevés szép, gondosan megőrzött darab és a szétrúgott hülyegyerek-autók metszetét tükrözi.
Fotó: Csikós Zsolt / Totalcar
Ki ne ismerné a fel a jóöreg négyes Suprát? A Halálos Iramban filmsorozat, illetve a hatalmas tuningpotenciálja által töretlen népszerűségre szert tett japán sportautó újkori népszerűsége közel sem tükrözte azt a birtoklási vágyat, mint amennyiért egy gyári állapotú darabot tud vásárolni az ember harminc évvel később.
Fotó: Jonathan Oppenheim 2022 Courte / Courte
Az E36-os kódjelű 3-as BMW-t már három éve gyártották, amikor megjelent a Compact karosszériakiadás. Rövidebb kaszni, egyesek szerint sokat romlott esztétikai jellemzők, de továbbra is a lakótelepi „menőcsávók” dédelgetett álma.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Renault Laguna 1994 elején váltotta a Renault 21-est a márka felső-középkategóriás palettarészét képviselve. Az autó ugyan akkoriban egészen sikeres volt, viszont mára nagyon kevés használható állapotú maradt belőle.
Fotó: Renault / Renault
A Rover 600 a Honda Accord átalakított európai másaként készült, japán benzin és angol dízelmotorokkal. A modell töretlen sikere a Honda által szavatolt megbízhatóság ellenére elmaradt, Magyarországra pedig szinte egyáltalán nem jutott belőle.
Fotó: Rover / Rover
A Sierrát váltó első Ford Mondeo bár hazánkban akkoriban nem örvendett akkora népszerűségnek, az Egyesült Királyság akkori középosztályában egy teljes kor meghatározó családi autója volt.
Fotó: Ford / Ford
A Citroen Xantia a Renault Laguna kategóriatársa, kicsivel az akkori csúcsmodell, az XM alá pozícionálva. A kilenc évnyi gyártás alatt több mint 1.2 millió fogyott belőle. Érdekesség, hogy Iránban a Saipa autógyár egészen 2010-ig gyártotta az autót licenc alapján.
Fotó: Citroen / Citroën
Mi lenne méltóbb lezárás egy ilyen listának, mintsem egy Porsche? A 993-as kódjelű 911-es az utolsó léghűtéses 911-esként vált ismertté, 1998-ban váltotta a már folyadékhűtéses 996-os. Érdekesség, hogy az 1995-ös Formula 1-es szezon biztonsági autója a 993-as pályára felszerelt GT2-es kiadása volt.
Fotó: Porsche / Porsche
Ezek az autók idén 30 évesek! - te melyiket vennéd?
102
Lapozgató
Ezek az autók idén 30 évesek! - te melyiket vennéd?