Az utóbbi időben a Tesla árpolitikája igen agresszív: a konkurenciához képest nagyon olcsón kínálják a belépőmodelljeiket, amivel több, nagy gyártó egyelőre nem is tud mit kezdeni. A Model 3 ára Magyarországon 18 millió forint alá csökkent, de egy Model Y is éppen csak túllóg a 20 milliós határon.
Pár éve ennyi pénzért térdig jártunk a kívánatosabbnál kívánatosabb típusokban, azonban az elmúlt évek brutális drágulása miatt ma már nem ez a helyzet. Jól használható, értelmezhető hatótávú, egy családnak is megfelelő elektromos autót alig adnak ennyiért, de hagyományos, belső égésű motorral szerelt vagy hibrid autók közül sincs annyi, mint amennyit elsőre gondolnánk.
Elképesztően durvát drágultak az autók a közelmúltban, ez kétségtelen. A pármilliós, belépő autók gyakorlatilag nem léteznek, ma már alsó hangon 8-10 milliót kell elköltenie annak, aki valami közepes méretű, aránylag jól használható autót szeretne. Ezek nagyjából egy Focus, egy Corolla vagy épp egy Astra indulóárai, és akkor hol vannak még a jobban motorizált, ne adj isten extrásabb változatok. Elárulom: 12-15 millió körül, és akkor még mindig egy benzines vagy dízel kompaktról van szó.
A napi varrógéphangomat adjátok meg nekem
A vad külső nemcsak egy otthonos belsőt, hanem kellemetlen hangokat és váratlan menést is rejt.
A tényleg jól használható hibridek, vagy a némi elektromos hatótávval és ingyenes parkolással kecsegtető tölthető hibridek sokmilliós felárral követik a hagyományos motorral szerelt változatokat. Az elektromos autóknál ennél is elszomorítóbb a helyzet: 10 milláért gyakorlatilag semmilyen értelmezhető modell nincs, a tisztességes hatótávú, jól használható autók árai 15-20 milliónál kezdődnek.
Bár a Tesla árai nem tűnnek alacsonynak, 18-20 millió pedig rengeteg pénznek hangzik, az a helyzet, hogy ha a többiek árazását vesszük alapul, egy Tesla igen csábító ajánlatnak tűnik.
Megérkezett a frissített Tesla Model 3!
Új arc, frissített belső, nagyobb hatótáv.
De milyen unalmas lenne már, ha előbb-utóbb mindenki Teslával járna? Nincs baj azzal se, ha valaki a Teslát gondolja igaz útnak, hiszen tényleg vonzó alternatíva, de én azért összeszedtem kategóriától függetlenül néhány új autót, amik kijönnek egy Model 3 árából. Igyekeztem nagyon különböző autókat összeválogatni, amiknek stimmel a vételára, ugyanakkor az üzemeltetési, és szervizelési költségekben hatalmas különbségek adódhatnak.
Tehát itt most nem az a lényeg, hogy mi tudja közel ugyanazt, mint egy Model 3, közel ugyanannyiért, hanem az, hogy milyen autókat lehet kapni ennyi pénzért. Némelyik funkcionalitásban is hasonló lesz, némelyik pedig az ár kivételével minden paraméterében eltér.
5 új autó 18 millió forintig
Ez a kategória azoknak szól, akik új autót vennének, de nem jön be nekik a Tesla.
1. Kia Niro EV
A dél-koreaiak legalább olyan fejlődést mutattak be az utóbbi években, mint a Tesla, csak épp a megközelítésük teljesen más. A Kiánál és a Hyundai-nál az árazás általában elég jó, miközben szépen lassan a minőség és a dizájn is olyan szintre emelkedett, hogy sok európai gyártó képviselői is csak vakarják a fejüket. Magyarra fordítva ez azt jelenti, hogy ár-érték arányban elég jó csomagot kapnak azok, akik Kiát vagy Hyundai-t vesznek.
Ott van például a Kia Niro EV, vagyis az elektromos Niro, ami a 17,8 milliós alapárával szinte hajszálra annyiba kerül, mint egy Model 3. Ennyiért egy furcsán érdekes kasznit, ügyes belteret és 65 kWh-s akkucsomagot kapunk, a felszereltség azonban itt még nem olyan gazdag. Ezzel az akkuval a Niro EV 460 kilométeres hatótávot tud a WLTP mérései szerint, ami 53 kilométerrel kevesebb, mint az alap Model 3 hatótávja.
Az arca hová lett?
Az új Niro az elődjéhez képest nagyon durván néz ki, és mindent tud, amit ma egy ilyen autónak tudnia kell. Valami mégis hiányzik belőle.
Bár a Teslák általában elég gyorsak, a 204 lóerős Niro is haladós: 7,8 másodperc alatt van 100-on, ami nem sokkal marad el az alap Model 3 6,1 másodperces értékétől. Az összeszerelési minsőség egyértelműen jobb, a helykínálat azonban kevésbé: a Tesla tengelytávja 15 centivel hosszabb, emiatt belül is tágasabb. Minden esetre ha valaki hagyományosabb autót választana, mint a Tesla, a Niro EV jó alternatívának tűnik.
2. Toyota Prius Plug-in Hybrid
A Prius a hibridek királya, és egyben az egyik legnépszerűbbike. Semmilyen autóból nem lesz sok éven át milliós példányszámban eladott bestseller, ha közben borzalmasan rossz, ebből pedig az következik, hogy ha tetszik, ha nem, a Prius a maga kategóriájában egy remek autó. A Priusok a végtelen tartósságukkal és a pofátlanul jó fogyasztásukkal építettek rajongótábort, és a külsejükkel szereztek egy rakás utálót is. Az új, ötödik generációs Prius azonban már nem is néz ki rosszul, ráadásul remélhetőleg ez is pont olyan strapabíró lesz, mint az elődei.
Elsők között vezettük az új, 223 lóerős Priust!
Formája alapján szárnyra kelhet a fantáziánk, mire is lehet képes az új Prius. De kivételesen ne a szemünknek higgyünk, hanem a Toyota mérnökeinek.
Az újat Magyarországon már csak tölthető hibridként lehet megvásárolni, így pedig egy hajszállal a Model 3 ára fölött kezd az ára: minimum 18,5 milliót kell érte fizetni. Ennyiért érdekes külső, 223 lóerő, 72 kilométeres, tisztán elektromos hatótáv, és a Tesláénál kisebb beltér jár. De a köztudatba lassú autóként beépült Prius 6,8 másodperces nulla-százas gyorsulása alig marad el az alap Model 3 6,1 másodperces értékétől.
A relatíve nagy, elektromos hatótáv miatt a tölthető Prius lazán jogosult a zöld rendszámra, így egy darabig még lehet vele ingyenesen parkolni sok helyen. A kombinált fogyasztást 4,1 és 4,3 liter közé mondják, ami az előző modellekkel szerzett tapasztalatok alapján abszolút reális. Ez annyira kevés, hogy utcai töltés esetén csak akkor tudunk olcsóbban közlekedni a Model 3-mal, ha a Tesla saját, olcsó hálózatán töltünk. Azt se árt mérlegelni, hogy a Prius összesített hatótávja sokkal nagyobb, illetve benzinnel tankolni is gyorsabb, tehát biztosan van olyan, akinek egy Prius jobb választás, mint egy Model 3.
3. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG
A messzire utazók számára is van alternatíva Tesla-áron: a dízel, kombi Passat elég jó választásnak ígérkezik. A hétsebességes DSG automatával szerelt, kétliteres, 150 lóerős TDI Passat ráadásul a mai árakhoz képest váratlanul jó áron, 15 millió forintnál kezd.
Értem én a viccet, csak nem szeretem
A Passat a mérce a kategóriájában, teljes joggal. Az aktuális ráncfelvarrással viszont mintha légy került volna a levesbe.
Ez kevésnek tűnik, és technikailag tényleg elég jó ár érte, azt nem árt figyelembe venni, hogy ez a teljesen alap verzió. A németeknél szokás, hogy az alapfelszereltségből kihagynak egy csomó, fontos felszereltséget, így szinte biztos, hogy mire összeikszelünk egy tényleg jól használható autót, az el fogja érni a Model 3 árát.
Cserébe azonban kapunk egy 5 literesnek mondott fogyasztású – ha a valóságban 6,5, az se rossz –, hatalmas kombit, amivel messzire utazhat bárki, akár családdal együtt. A tágas, jó minőségű belső, a gigantikus csomagtér és a megnyugtatóan nagy hatótáv jó pontok, de vannak hátrányok is. A dízelek lassan kihalnak, így elképzelhető, hogy kellemetlen kitiltásokkal kell majd küzdenie a leendő tulajnak, ahogy a bonyolult, modern motorok is komoly költségekkel járó hibák lehetőségét hordozzák.
4. Alfa Romeo Tonale 1.5 e-Hybrid Veloce
Mindenképpen szerettem volna a listára egy benzines SUV-t is, hiszen ez manapság elég népszerű kategória, de akkor már valami olyat, amiben van egy kis bugi. A hobbiterepjárók műfajában akad egy rakás béna cucc, de azért vannak olyan, meglepően menő darabok is, mint az Alfa Tonale.
Megérdemli, hogy bízz benne
Tanult a hibájából az Alfa Romeo, a Tonale a rajongóknál prózaibb módszerrel autót választók ingerküszöbét is elérheti.
Az a helyzet, hogy az olaszok még ebben a hülye, modern világban sem felejtették el, hogy hogyan kell valamit stílusossá és érdekessé tenni. A Tonale még úgy is egy vérbeli olasz autó, hogy a sokak által gyűlölt hobbiterepjárók kategóriájában versenyez. Mivel az ára 14 milliónál indul, nézhetünk egy kicsit feljebb, hiszen 18 millába épp belefér az alapnál tüzesebb Veloce.
Ennyiért kapunk egy 1,5 literes, négyhengeres turbómotort 160 lóerővel és enyhe hibrid rásegítéssel, amihez egy hétsebességes automata váltó társul. Az 5,7 és 6,2 liter közötti vegyes fogyasztás valószínűleg csak vicc, de normál használat mellett aránylag normális marad a Tonale étvágya. Közben pedig egy jóképű autó, aminek a Veloce verziója a szép felnikkel, a nagy fékkel és ötletes, stílusos beltérrel ad egy kis olaszos pluszt, ami a többi, hasonló autóból hiányzik.
Van egy másik tippem is
Csak azért nem a létező legkirályabb, olcsó, kicsi SUV-t írtam, mert a Kona N sokaknak túl durva, hiszen kőkemény és feleslegesen erős. De ha tudsz szerezni egyet, garantálom, hogy semmilyen hasonló árú – vagy sokkal drágább –, hobbiterepjáróra emlékeztető tárgyban nem fogsz annyira jól szórakozni, mint abban. Élénk, hangos, nyers, ahogy kell, szinte már sportszerűtlenül jó poén.

5. BMW Z4 sDrive 20i
Bizony, egy alap Z4 befér 18 milla alá, méghozzá lazán: az alapára ugyanis 16,7 millió forint. Szexi külső, kétliteres, 197 lóerős, benzines turbómotor, manuális váltó és hátsókerék-hajtás. Ráadásul a tetőnek se kell mindig a helyén maradnia, így hát ez egy rohadt jó dealnek tűnik.
Pimasz, pökhendi, pofátlan padlizsán
Arcátlanul lila, csak néha van teteje, két szék van benne, de a valóságban is olyan király, mint amilyennek tűnik?
A Z4 persze minden létező paraméterében eltér egy Model 3-tól, és papíron rengeteg hátránya is van a kialakításából fakadóan. De engedjük el az apró csomagteret, a kétszemélyes utasteret, a magas fogyasztást, vagy az elektromos autókhoz képest csillagászati szervizköltségeket. Z4-et nem azért vesz valaki, hogy ilyesmiken rágódjon, hiszen ez egy élményautó, aminek nem csak az a funkciója, hogy elvigyen egyik helyről a másikra, hanem az, hogy ezt közben a pilóta élvezze is.
Így nincs is igazi kérdés, hogy megéri-e a Z4 vagy sem, mivel aki egy a mai mezőnyben olcsónak számító, hátsókerekes, manuális váltóval szerelt, oldschool élményautót keres, annak kevés jobb opciója adódik. Na jó, egyelőre még MX-5 is van, tehát aki nem rajong a németekért, szerencsére a japán vonalon is talál pompás, nyitott kétülésest.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
