Elvileg 123 országba exportál az esztergomi Suzuki, a gyakorlatban pedig így néz ki, mikor épp parkol kicsit a szállítmány.
A menet elején a Suzuki Across és a Swace valójában átcímkézett Toyoták, de a Suzuki hazai modellpalettája így állhat most nyolc modellből, melyeknek fele a crossover kategóriába esik. Még akkor is, ha az Ignis nagyon kompakt crossover.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Esztergomban hivatalosan most csak az S-Cross és a Vitara készül, az európai piacra kizárólag hibrid hajtásláncokkal. A Magyar Suzuki viszont elosztóközpont is, így innen 123 országba szállítanak Suzukikat.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Ami a hazai gyártást illeti, 2017-ben a hárommilliomodik magyar Suzuki egy SX4 S-Cross volt, néhány hete a négymilliomodik pedig egy Vitara lett.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Jimny sosem készült Magyarországon, viszont a Swift három generációja (1992, 2005, 2010), a Wagon R+ (2000), az Ignis (2003), az SX4 (2006) és a Splash (2008) igen, még az SX4 S-CROSS (2013) és a Vitara (2015) előtt.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Kishaszonjármű, bő kilenc millió forint. Igazságtalanság, ennek az emissziós kvótának aztán tényleg semmi értelme.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Az európai Jimnyk Japánból jönnek, más piacokat viszont az indiai gyár szolgál ki.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Nem számolom meg, hány autó van rajta, de az biztos, hogy az almásfüzitői parkoló a Suzuki kedvence logisztikai szempontból.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar
Miközben a Railjet balra el, mit kell tudni a magyar piacról? Például azt, hogy S-Crossból annyit vesznek a magyarok, mint az olaszok és a britek együttvéve, a legnépszerűbb szín pedig magasan a szürke. A második a fehér, úgyhogy a fantáziánk hivatalosan is határtalan.
Fotó: Petrány Máté / Totalcar