- Magazin
- Közélet
- Insta_linkinbio
- datahouse
- új autó
- újautó-piac
- 2024 piaci adatok
- első négy hónap
- suzuki
- tooyota
- skoda
- nissan
- újautó eladás
Íme Magyarország kedvenc autói – helycsere az élen!
Az idén bővülésnek induló magyar újautó-piacon ugyanaz a húsz márka a legnépszerűbb, mint tavaly, de a sorrend megváltozott.
- Magyarországon 2024 első négy hónapjában több mint 42 ezer új autót helyeztek forgalomba, ami több mint 10 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.
- Az év legnépszerűbb márkája a Suzuki, utána jön a Toyota és a Skoda.
- A Suzuki Vitara és a Swift mellett a VW Golf, valamint a Nissan Qashqai is jelentős emelkedést ért el.
Több mint 10 százalékkal bővült a magyarországi újautó-piac az idén. A Datahouse friss adatai szerint több mint 42 ezer új autót helyeztek forgalomba január eleje és április vége között, szemben az egy évvel korábbi 38 ezres nagyságrenddel.
A bővülő piacon a márkák között jelentős változások történtek a piaci részesedést és a helyezéseket tekintve, igaz, továbbra is ugyanaz az első húszban ugyanazok a márkák szerepelnek.
Az idén a Suzuki a legnépszerűbb márka 6587 eladott autóval a teljes piac majdnem 16 százalékát uralta. Szemben az egy évvel korábbi eredményével, amikor csak az ötödik volt 8 százalék alatti eredménnyel.
A múlt esztendő első négy hónapjában még az élen álló Toyota ebben az évben csak a második helyet szerezte meg: az 5123 új autó 12 százalékos arányt jelent a teljes piachoz képest.
A tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza a Skoda, annak ellenére, hogy a piaci részesedése 8,5 százalékról 9 százalék fölé nőtt.
Mekkora szelet jut a topmárkáknak a magyar autótortából?
Helyezés | Márka | Forgalomba helyezett új autók száma 2024 első négy hónapjában (darab) | Piaci részesedés 2024-ben (százalék) | Forgalomba helyezett új autók száma 2023 első négy hónapjában (darab) | Piaci részesedés 2023-ban (százalék) |
1 | SUZUKI | 6587 | 15,7% | 2975 | 7,8% |
2 | TOYOTA | 5123 | 12,2% | 5416 | 14,2% |
3 | SKODA | 3856 | 9,2% | 3234 | 8,5% |
4 | VOLKSWAGEN | 2838 | 6,7% | 2989 | 7,8% |
5 | NISSAN | 2437 | 5,8% | 536 | 1,4% |
6 | KIA | 2064 | 4,9% | 2580 | 6,8% |
7 | HYUNDAI | 2013 | 4,8% | 1371 | 3,6% |
8 | BMW | 1850 | 4,4% | 1734 | 4,6% |
9 | FORD | 1641 | 3,9% | 3000 | 7,9% |
10 | MERCEDES | 1555 | 3,7% | 1495 | 3,9% |
11 | DACIA | 1376 | 3,3% | 1912 | 5,0% |
12 | OPEL | 1296 | 3,1% | 1410 | 3,7% |
13 | VOLVO | 1204 | 2,9% | 928 | 2,4% |
14 | AUDI | 1054 | 2,5% | 1268 | 3,3% |
15 | RENAULT | 964 | 2,3% | 820 | 2,2% |
16 | TESLA | 924 | 2,2% | 540 | 1,4% |
17 | PEUGEOT | 651 | 1,5% | 474 | 1,2% |
18 | MG | 592 | 1,4% | 430 | 1,1% |
19 | SSANGYONG | 556 | 1,3% | 705 | 1,9% |
20 | MAZDA | 521 | 1,2% | 674 | 1,8% |
Az idei év nyertesei között van a Suzuki mellett a Nissan is. A márka 2437 új autót helyezett forgalomba, ez majdnem az ötszöröse az egy évvel korábbi volumennek. Így a részesedését 1,4 százalékról közel 6 százalékra növelte. A Hyundai majdnem 5 százalékát adta az idei eladásoknak, míg egy évvel ezelőtt még 4 százalék alatti volt ez az érték. A cégcsoport másik márkája, a Kia részesedése ugyanakkor 6,8 százalékról 4,9 százalékra esett vissza.
Topmodellek
A márkasorrendben látott változások alapján nem meglepő, hogy az idei év legnépszerűbb húsz autója közül két Nissan, az X-Trail és a Qashqai érte el a legnagyobb növekedést éves összevetésben. Előbbi 592, utóbbi 267 százalékos plusszal zárta az év első négy hónapját.
Emellett 100 százalékot meghaladó emelkedést produkált még a Suzuki Vitara és a Swift, valamint a Volkswagen Golf is.
Helyezés | Modell | Forgalomba helyezett új autók száma 2024 első négy hónapjában (darab) | Forgalomba helyezett új autók száma 2023 első négy hónapjában (darab) | Változás éves szinten (százalék) |
1 | NISSAN X-TRAIL | 512 | 74 | 592% |
2 | NISSAN QASHQAI | 1314 | 358 | 267% |
3 | SUZUKI VITARA | 3325 | 1150 | 189% |
4 | VOLKSWAGEN GOLF | 806 | 332 | 143% |
5 | SUZUKI SWIFT | 557 | 241 | 131% |
6 | SUZUKI S-CROSS | 2545 | 1485 | 71% |
7 | FORD NEW PUMA | 602 | 357 | 69% |
8 | TESLA MODEL Y | 638 | 389 | 64% |
9 | VOLVO XC60 | 496 | 305 | 63% |
10 | SKODA OCTAVIA | 2382 | 1552 | 53% |
11 | TOYOTA COROLLA CROSS | 581 | 382 | 52% |
12 | HYUNDAI TUCSON | 678 | 460 | 47% |
13 | TOYOTA COROLLA | 1164 | 959 | 21% |
14 | HYUNDAI I30 | 461 | 397 | 16% |
15 | DACIA DUSTER | 1079 | 980 | 10% |
16 | KIA SPORTAGE | 526 | 498 | 6% |
17 | TOYOTA RAV4 | 509 | 530 | -4% |
18 | TOYOTA C-HR | 854 | 984 | -13% |
19 | KIA CEED | 1061 | 1366 | -22% |
20 | TOYOTA YARIS CROSS | 729 | 995 | -27% |
Bár a Toyota továbbra is népszerű márka Magyarországon, a RAV4-esből, az időközben új verzióval megjelenő C-HR-ből és a Toyota Yaris Crossból is kevesebb fogyott az idén.