A legújabb adatok szerint a Suzuki, Toyota és a Skoda a legkeresettebb márka a magyar piacon. A konkrét modelleknél azonban változott a helyzet.
- Kevesebb mint 6 százalékos növekedést produkált májusban a magyar újautó-piac, ez elmarad a korábbi hónapokban látott tempótól.
- Öt hónap alatt így is közel 10 százalékos a plusz.
- Az öthavi adatok alapján nem változott a márkák sorrendje, a Suzuki, a Toyota és a Skoda vezeti a mezőnyt, csakúgy mint az év első négy hónapjában. Ez a három márka adja a magyar piac bő harmadát.
- A modeltoplistán azonban változás történt áprilist óta: bár a Vitara marad az élen, az Octavia és az S-Scross helyet cserélt.
Az előző hónapokhoz képest sokkal visszafogottabban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma májusban Magyarországon. Kevesebb mint 10 ezer autó kapott rendszámot, ez 5,6 százalékos bővülésnek felel meg, ami elmarad a februárban, márciusban és áprilisban látott két számjegyű bővüléstől. Ugyanakkor jobb eredmény a januári 3,3 százalékos éves mínusznál. Az év első öt hónapját nézve azért kedvezőbb a kép: közel 52 ezer autót helyeztek forgalomba, ami kerekítve 10 százalékos növekedésnek felel meg.
Az első négyhavi adatokhoz képest nem változott a legnépszerűbb márkák sorrendje. Az év első öt hónapjára vonatkozó eladási adatok alapján az élen továbbra is a Suzuki áll, utána a múlt év azonos időszakában még első helyen álló Toyota, majd a Skoda következik. A három márka fölényét jelzi, hogy minden harmadik eladott autó hozzájuk tartozott az év első öt hónapjában.
Helyezés | Márka | Forgalomba helyezett új autók száma (darab) | Piaci részesedés (százalék) |
1 | Suzuki | 7446 | 14,4% |
2 | Toyota | 6448 | 12,5% |
3 | Skoda | 4642 | 9% |
4 | Volkswagen | 3729 | 7,% |
5 | Nissan | 2607 | 5% |
6 | Kia | 2547 | 4,9% |
7 | Hyundai | 2457 | 4,8% |
8 | BMW | 2315 | 4,5% |
9 | Ford | 2092 | 4% |
10 | Mercedes | 2007 | 3,9% |
Változás a modelltoplistán
Míg az öthavi adatok alapján márkarangsorban nem történt változás a január-áprilisi számokhoz képest, a konkrét modelleknél igen. A listavezető maradt a Suzuki Vitara közel 3800 darabos eladással.
Májusban viszont belehúzott a Skoda Octavia, majdnem 2900 autóval átvette második helyet a Suzuki S-Crosstól, amely így a harmadik helyre került. Az első három modell az újonnan eladott autók 18 százalékát fedi le.
Helyezés | Modell | Forgalombe helyezett új autók száma (darab) | Piaci részesedés (százalék) |
1 | Suzuki Vitara | 3776 | 7% |
2 | Skoda Octavia | 2867 | 6% |
3 | Suzuki S-Cross | 2738 | 5% |
4 | Nissan Qashqai | 1457 | 3% |
5 | Toyota Corolla | 1441 | 3% |
6 | Dacia Duster | 1349 | 3% |
7 | Kia Ceed | 1296 | 3% |
8 | Toyota C-HR | 1082 | 2% |
9 | Volkswagen Golf | 1001 | 2% |
10 | Toyota Yaris Cross | 913 | 2% |
11 | Hyundai Tucson | 775 | 2% |
12 | Toyota RAV4 | 741 | 1% |
13 | Suzuki Swift | 729 | 1% |
14 | Tesla Model Y | 714 | 1% |
15 | Ford Puma | 687 | 1% |
16 | Kia Sportage | 639 | 1% |
17 | Toyota Corolla Cross | 620 | 1% |
18 | Hyundai i30 | 615 | 1% |
19 | Toyota Yaris | 603 | 1% |
20 | MG ZS | 585 | 1% |
Ha a Corollák és a Yarisok esetében az alapmodelleket és "crossos" verziókat összesítve szerepelnének, akkor előbbi a harmadik, utóbbi pedig a negyedik helyen állna, megelőzve a Nissan Qashqait.
Az első húszban helyet kapott a korábbi években még marginális szereplőnek számító, a kínai tulajdonoshoz került MG, a ZS néven futó modellből majdnem annyi kelt el, mint a sima Yarisból. A Tesla Y-ból több mint hétszáz darabot adott el az idén, így ez a modell 1,4 százalékos részesedést mondhat magáénak a teljes piacból.