Milyen autókat vásárolnak a magyarok: ismét helycsere a modelltoplistán

2024.06.05. 06:28

A legújabb adatok szerint a Suzuki, Toyota és a Skoda a legkeresettebb márka a magyar piacon. A konkrét modelleknél azonban változott a helyzet.

  • Kevesebb mint 6 százalékos növekedést produkált májusban a magyar újautó-piac, ez elmarad a korábbi hónapokban látott tempótól. 
  • Öt hónap alatt így is közel 10 százalékos a plusz. 
  • Az öthavi adatok alapján nem változott a márkák sorrendje, a Suzuki, a Toyota és a Skoda vezeti a mezőnyt, csakúgy mint az év első négy hónapjában. Ez a három márka adja a magyar piac bő harmadát. 
  • A modeltoplistán azonban változás történt áprilist óta: bár a Vitara marad az élen, az Octavia és az S-Scross helyet cserélt. 

Előzött az Octavia

Előzött az Octavia

Az előző hónapokhoz képest sokkal visszafogottabban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma májusban Magyarországon. Kevesebb mint 10 ezer autó kapott rendszámot, ez 5,6 százalékos bővülésnek felel meg, ami elmarad a februárban, márciusban és áprilisban látott két számjegyű bővüléstől.  Ugyanakkor jobb eredmény a januári 3,3 százalékos éves mínusznál. Az év első öt hónapját nézve azért kedvezőbb a kép: közel 52 ezer autót helyeztek forgalomba, ami kerekítve 10 százalékos növekedésnek felel meg. 

Az első négyhavi adatokhoz képest nem változott a legnépszerűbb márkák sorrendje. Az év első öt hónapjára vonatkozó eladási adatok alapján az élen továbbra is a Suzuki áll, utána a múlt év azonos időszakában még első helyen álló Toyota, majd a Skoda következik. A három márka fölényét jelzi, hogy minden harmadik eladott autó hozzájuk tartozott az év első öt hónapjában. 

Helyezés Márka Forgalomba helyezett új autók száma (darab) Piaci részesedés (százalék)
1 Suzuki 7446 14,4%
2 Toyota 6448 12,5%
3 Skoda 4642 9%
4 Volkswagen 3729 7,%
5 Nissan 2607 5%
6 Kia 2547 4,9%
7 Hyundai 2457 4,8%
8 BMW 2315 4,5%
9 Ford 2092 4%
10 Mercedes 2007 3,9%

Változás a modelltoplistán

Míg az öthavi adatok alapján  márkarangsorban nem történt változás a január-áprilisi számokhoz képest, a konkrét modelleknél igen. A listavezető maradt a Suzuki Vitara közel 3800 darabos eladással. 

Májusban viszont belehúzott a Skoda Octavia, majdnem 2900 autóval átvette második helyet a Suzuki S-Crosstól, amely így a harmadik helyre került. Az első három modell az újonnan eladott autók 18 százalékát fedi le. 

Helyezés Modell Forgalombe helyezett új autók száma (darab) Piaci részesedés (százalék)
1 Suzuki Vitara 3776 7%
2 Skoda Octavia 2867 6%
3 Suzuki S-Cross 2738 5%
4 Nissan Qashqai 1457 3%
5 Toyota Corolla  1441 3%
6 Dacia Duster 1349 3%
7 Kia Ceed 1296 3%
8 Toyota C-HR 1082 2%
9 Volkswagen Golf 1001 2%
10 Toyota Yaris Cross 913 2%
11 Hyundai Tucson 775 2%
12 Toyota RAV4 741 1%
13 Suzuki Swift 729 1%
14 Tesla Model Y 714 1%
15 Ford Puma 687 1%
16 Kia Sportage 639 1%
17 Toyota Corolla Cross 620 1%
18 Hyundai i30 615 1%
19 Toyota Yaris 603 1%
20 MG ZS 585 1%

 Ha a Corollák és a Yarisok esetében az alapmodelleket és "crossos" verziókat összesítve szerepelnének, akkor előbbi a harmadik, utóbbi pedig a negyedik helyen állna, megelőzve a Nissan Qashqait. 

  Az első húszban helyet kapott a korábbi években még marginális szereplőnek számító, a kínai tulajdonoshoz került MG, a ZS néven futó modellből majdnem annyi kelt el, mint a sima Yarisból. A Tesla Y-ból több mint hétszáz darabot adott el az idén, így ez a modell 1,4 százalékos részesedést mondhat magáénak a teljes piacból.