- Magazin
- Közélet
- támogatott tartalom
- greengo
- kia
- niro
- ev
- autómegosztás
- carsharing
- villanyautó
- elektromos autó
Messzire utaznál villanyautóval, de nem akrasz venni? Van egy ötletünk!
Az elektromos autó sok szempontból király: olcsó üzemeltetni, sok helyen ingyen parkolhat – még –, és ideális esetben szervizelni is alig kell. A sok előny mellé jár egy rakás hátrány is, amelyek közül az egyik az ár: olyankor ugyanis, amikor oda kell battyogni a kasszához és le kell szurkolni egy szemmel is jól látható összeget a vágyott villanyautóért, sokszor inkább a foghúzásra hasonlít a dolog. A másik, még mindig küzdelmes témakör lehet a töltés és a hatótáv. Van azonban menekülőút, ha kell a hatótáv, kell a villanyautó, de nem akarod megvenni: bérelni is lehet ilyesmit, a GreenGótól most már olyat is, amivel bevállalhatsz egy nagyobb túrát is anélkül, hogy a hatótáv miatt kéne aggódnod.

Magyarországon is hatalmas ütemben terjednek a különböző járműmegosztós szolgáltatások: rengeteg a roller, a bringa és az autó is. Saját bicót és rollert tartani még nem akkora befektetés és a tárolásuk se valami nagy feladat, az autó azonban sok szempontból más. Mivel a nagyvárosokban sokszor lehet szívás a saját autó, ráadásul nem is mindenkinek van rá állandóan szüksége, sokan inkább az autómegosztást választják.
Nem mindig egyszerű az autómegosztás se, hiszen a műfajt leginkább lokális helyváltoztatásra találták ki, nem nagyobb utazásra. Ez azoknak lehet gond, akik a mindennapi közlekedést teljes egészében megoldják autó nélkül, viszont egy hosszabb túrához, nyaraláshoz jól jönne. Ezen a területen még vannak problémák az autómegosztással, de úgy tűnik, hogy a cégek nyitnának ebbe az irányba is.
A GreenGo flottája az elektromos Vivaro-e-k után most Kia Niro EV-kkel is bővült. A 18 és 36 kWh-s akkuval szerelt, főleg városi közlekedésre kitalált Volkswagen e-Up!-okhoz és Skoda Citigókhoz képest a Niro EV egy egészen más liga, ha a hatótávot nézzük. A Niro EV-ben egy 65 kWh-s akkupakk van, amivel a GreenGo oldala szerint akár 460 kilométeres hatótáv is elérhető. A gyakorlatban ez inkább 400 kilométer környéke – teszteltem Niro EV-t, nálam 380 kilométerre jött ki a hatótáv –, ugyanakkor már ez is egy olyan szám, ami egy nagyobb úthoz is elegendő lehet.
Ha érdekel a Kia Niro EV, akkor itt olvashatsz róla bővebben:
Az arca hová lett?
Az új Niro az elődjéhez képest nagyon durván néz ki, és mindent tud, amit ma egy ilyen autónak tudnia kell. Valami mégis hiányzik belőle.
A Niro mérete is előnyösebb egy hosszú úthoz: a csomagtere 475 literes és a hátsó sorban is elég jól elfér két felnőtt. A GreenGo kommunikációja szerint is kimondottan hosszabb távra, több napos bérlésre ajánlják ezeket az autókat. Mindegyiken van pályamatrica is.
A nagyobb hatótávú Niro EV-ket kizárólag a GreenGo Comfort szolgáltatás keretein belül lehet kibérelni. Ennek a lényege, hogy az autó biztosan ott lesz, ahol szeretnéd, amikor szeretnéd, más már nem nyúlhatja le előled közben. A Comfortért nem kell külön fizetni, viszont a szolgáltatási díjak eltérnek.
Teljesen más a bérlés struktúrája: a Comfortnál nincs percdíj, helyette napidíjjal lehet számolni. Ez a Niro EV esetén egy napra 25680 forint, amihez jár 100 kilométer út is, amiért nem kell külön fizetni. Ha több napra bérelnéd ki a Nirót, akkor a napidíj fokozatosan csökken, a teljes, a bérleti díjba foglalt út pedig emelkedik. Például 4 nap 99520 forintba kerül, és 330 kilométer jár hozzá. Ez nem jelenti azt, hogy ennyit mehetsz az autóval összesen: minden további, megtett kilométer felára egységesen 48 forint.
Érdemes figyelembe venni, hogy minden esetben van egy 1990 forintos alapdíj, a kiszállítási díj pedig 2990 forint. Lehet kérni kívül-belül kitakarított, teljesen feltöltött – minimum 90 százalékra – autót is plusz 4500 forintos kényelmi díjért cserébe, illetve töltőkábelt is, amiért egy ezrest kell fizetni. A nagyjából 400 kilométeres hatótáv nem rossz, de ha messzire viszed az autót, akkor egy idő után fel kell majd tölteni. Utóbbi úgy történik, mintha a tiéd lenne a Niro: ahol és ahogy szimpatikus, úgy töltheted, nincs megkötés. A töltés saját zsebből megy.
Az előbb felsorolt árak a havidíjas előfizetés nélküli, tehát Green csomaghoz tartoznak. Ha előfizetsz a havi 1690 forintos Green Plus vagy a havi 5990 forintba kerülő Green Premium csomagra, akkor olcsóbb a napidíj, kevesebbet kell fizetned a kényelmi díjért, illetve a napi kilométerből több jár. A Comfort csomagban elérhető autókat maximum 20 napig bérelheted egyszerre, és ahogy eddig, mindent könnyen tudsz intézni a telefonos applikációval.
Mivel ez egy nagyon specifikusan kitalált szolgáltatás, simán lehet, hogy neked nem ez fog bejönni. Főleg azoknak lehet jó a GreenGo ajánlata, akiknek az esetek nagy részében nem kell nagyobb hatótávú villanyautó, viszont esetenként egy-egy utazásra jól jönne, hogy egyszerűen, macera nélkül bérelhetnek egy Nirót.
További részletekért kattints IDE.
A cikk megjelenését a GreenGo támogatta
ta.

Az oldalról ajánljuk
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
