F1 kibeszélő: Verstappen megkönnyebbült, Leclerc ideges, Perez jövőjéről később döntenek
Verstappen elismerte, hogy nehéz éven van túl, de végre megkönnyebbült
A hétvégi Forma–1-es Las Vegas-i nagydíjon bebiztosította negyedik világbajnoki címét a Red Bull sztárpilótája, Max Verstappen. A tavalyi fölényes győzelmes után a hollandnak idén komoly kihívója akadt Lando Norris és a McLaren személyében, így ezért a bajnoki címért keményen meg kellett küzdenie.
Ezek után nem meglepő, hogy Verstappen saját bevallása szerint is megkönnyebbült a befutó után: "Ez egy hosszú szezon volt. Persze fantasztikusan kezdtünk, mintha csak kocognunk kellett volna, aztán kemény menet következett. De csapatként végig összetartottunk, végig a fejlődésért dolgoztunk és végül célba értünk. Nagyon büszke vagyok mindenkire, és arra, amit értem tettek. Sosem gondoltam volna, hogy egy nap négyszeres világbajnokként állok itt. Szóval jelenleg egyfajta megkönnyebbülést érzek, és nagyon boldog vagyok."
Verstappen azt sem titkolta, hogy nehéz volt számára az idei év: "Kihívásokkal teli szezon volt ez, néha emberként is, de nyugodtnak kellett maradnom. Azt hiszem, még mindig inkább a tavalyi szezont preferálom, azt nagyon élveztem. De azt hiszem, ez az év sok leckét tartogatott számomra, amikre nagyon büszke vagyok. Mindent kezelni tudtunk a csapattal, ez nagyon különleges, gyönyörűvé teszi a szezont."
A Red Bull négyszeres világbajnoka reméli, hogy az idei teljesítménye csattanós válasz a kritikusainak: "Ezek a dolgok csak motiválnak engem. Amikor az emberek kritizálnak, vagy azt gondolják, hogy csak a legjobb autóval tudok nyerni, bebizonyítom, hogy tévednek. Ha ezek után sem kapom meg az elismerést, nem tudom, mi mást tehetnék még." – zárta Verstappen.
Perez jövőjéről Abu Dhabi után döntenek
Miközben csapattársa negyedik világbajnoki címét nyerte, Sergio Perez a másik Red Bullal újabb kiábrándító hétvégén van túl. Szombaton még a Q1-ből sem jutott tovább, vasárnap pedig csak a tizedik helyen ért célba.
Perez hosszú ideje tartó küszködése közvetlen oka annak, hogy az energiaitalos csapat – minden jel szerint – elveszti a konstruktőri bajnoki címért folytatott harcot. Ezt pedig Helmut Marko, a csapat egyik kulcsembere sem hagyhatta szó nélkül: a szakember szerint Perez több mint 200 ponttal van Verstappen mögött, így a konstruktőri címre nincs esélyük. A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után, egy nagy megbeszélésen összegzik az év tanulságait, a 2025-ös pilótafelállásról pedig a részvényesek döntenek majd.
Feszültség a Ferrarinál
Bár a két Ferrari a 3. és 4. helyen ért célba Las Vegasban, a csapat erős eredményét beárnyékolják a belső feszültségek. Erről árulkodik Charles Leclerc befutó utáni dühös rádiózása is: "Igen, igen, igen, elvégeztem a dolgom, de amikor jófiú vagyok, a végén minden kibaszott alkalommal én szopom meg."
Leclerc azért lett ennyire dühös, mert csapattársa, Carlos Sainz állítólag nem tartotta magát a megbeszéltekhez, és a boxkiállások után megelőzte őt, így behúzva a harmadik helyet. Friedrich Vasseur csapatfőnök szerint azonban az esetnek nagyobb a füstje, mint a lángja: nehezen elkerülhető szituáció alakult ki, Leclerc pedig azért ilyen ideges, mert egyelőre nem látja a teljes képet.
Ezért nem büntették Sainz-ot
A verseny egyik hajmeresztő pillanata volt, amikor Carlos Sainz a fehér vonalakat átszelve, a boxutca bejárata előtt orrhosszal rántotta vissza a pályára az autóját, mivel a csapat még nem állt készen a kerékcserére.
Az eset látszólag egyértelműen szabálytalan volt, így sokan meglepődtek, miután Sainz mégsem kapott büntetést érte. A Formula.hu gyorsan fellapozta a szabálykönyvet, és meg is találta a magyarázatot: a szövegezés szerint a boxutcába vezető vonalak átszeléséért csak akkor jár büntetés, ha a versenyző végül ténylegesen behajt a boxutcába. Mivel Sainz még a boxutca határát jelző vonal előtt rántotta vissza az autóját a pályára, gyakorlatilag nem vétett a szabályok ellen.
A 2024-es Las Vegas-i Nagydíj végeredménye:
Pos. | No. | Driver | Constructor | Laps | Time/Retired | Grid | Points |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 63 | George Russell | Mercedes | 50 | 1:22:05.969 | 1 | 25 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 50 | +7.313 | 10 | 18 |
3 | 55 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 50 | +11.906 | 2 | 15 |
4 | 16 | Charles Leclerc | Ferrari | 50 | +14.283 | 4 | 12 |
5 | 1 | Max Verstappen | Red Bull Racing-Honda RBPT | 50 | +16.582 | 5 | 10 |
6 | 4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 50 | +43.385 | 6 | 91 |
7 | 81 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | 50 | +51.365 | 8 | 6 |
8 | 27 | Nico Hülkenberg | Haas-Ferrari | 50 | +59.808 | 9 | 4 |
9 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 50 | +1:02.808 | 7 | 2 |
10 | 11 | Sergio Pérez | Red Bull Racing-Honda RBPT | 50 | +1:03.114 | 15 | 1 |
11 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco-Mercedes | 50 | +1:09.195 | 16 | |
12 | 20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 50 | +1:09.803 | 12 | |
13 | 24 | Zhou Guanyu | Kick Sauber-Ferrari | 50 | +1:14.085 | 13 | |
14 | 43 | Franco Colapinto | Williams-Mercedes | 50 | +1:15.172 | PL | |
15 | 18 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco-Mercedes | 50 | +1:24.102 | 18 | |
16 | 30 | Liam Lawson | RB-Honda RBPT | 50 | +1:31.005 | 14 | |
17 | 31 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | 49 | +1 lap | 11 | |
18 | 77 | Valtteri Bottas | Kick Sauber-Ferrari | 49 | +1 lap | 19 | |
Ret | 23 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 25 | Radiator | 17 | |
Ret | 10 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | 15 | Engine | 3 | |
Fastest lap: Lando Norris (McLaren-Mercedes) – 1:34.876 (lap 50) |