F1 kibeszélő: Verstappen megkönnyebbült, Leclerc ideges, Perez jövőjéről később döntenek
Verstappen elismerte, hogy nehéz éven van túl, de végre megkönnyebbült
A hétvégi Forma–1-es Las Vegas-i nagydíjon bebiztosította negyedik világbajnoki címét a Red Bull sztárpilótája, Max Verstappen. A tavalyi fölényes győzelmes után a hollandnak idén komoly kihívója akadt Lando Norris és a McLaren személyében, így ezért a bajnoki címért keményen meg kellett küzdenie.
Ezek után nem meglepő, hogy Verstappen saját bevallása szerint is megkönnyebbült a befutó után: "Ez egy hosszú szezon volt. Persze fantasztikusan kezdtünk, mintha csak kocognunk kellett volna, aztán kemény menet következett. De csapatként végig összetartottunk, végig a fejlődésért dolgoztunk és végül célba értünk. Nagyon büszke vagyok mindenkire, és arra, amit értem tettek. Sosem gondoltam volna, hogy egy nap négyszeres világbajnokként állok itt. Szóval jelenleg egyfajta megkönnyebbülést érzek, és nagyon boldog vagyok."

Verstappen azt sem titkolta, hogy nehéz volt számára az idei év: "Kihívásokkal teli szezon volt ez, néha emberként is, de nyugodtnak kellett maradnom. Azt hiszem, még mindig inkább a tavalyi szezont preferálom, azt nagyon élveztem. De azt hiszem, ez az év sok leckét tartogatott számomra, amikre nagyon büszke vagyok. Mindent kezelni tudtunk a csapattal, ez nagyon különleges, gyönyörűvé teszi a szezont."
A Red Bull négyszeres világbajnoka reméli, hogy az idei teljesítménye csattanós válasz a kritikusainak: "Ezek a dolgok csak motiválnak engem. Amikor az emberek kritizálnak, vagy azt gondolják, hogy csak a legjobb autóval tudok nyerni, bebizonyítom, hogy tévednek. Ha ezek után sem kapom meg az elismerést, nem tudom, mi mást tehetnék még." – zárta Verstappen.
Perez jövőjéről Abu Dhabi után döntenek
Miközben csapattársa negyedik világbajnoki címét nyerte, Sergio Perez a másik Red Bullal újabb kiábrándító hétvégén van túl. Szombaton még a Q1-ből sem jutott tovább, vasárnap pedig csak a tizedik helyen ért célba.
Perez hosszú ideje tartó küszködése közvetlen oka annak, hogy az energiaitalos csapat – minden jel szerint – elveszti a konstruktőri bajnoki címért folytatott harcot. Ezt pedig Helmut Marko, a csapat egyik kulcsembere sem hagyhatta szó nélkül: a szakember szerint Perez több mint 200 ponttal van Verstappen mögött, így a konstruktőri címre nincs esélyük. A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után, egy nagy megbeszélésen összegzik az év tanulságait, a 2025-ös pilótafelállásról pedig a részvényesek döntenek majd.
Feszültség a Ferrarinál
Bár a két Ferrari a 3. és 4. helyen ért célba Las Vegasban, a csapat erős eredményét beárnyékolják a belső feszültségek. Erről árulkodik Charles Leclerc befutó utáni dühös rádiózása is: "Igen, igen, igen, elvégeztem a dolgom, de amikor jófiú vagyok, a végén minden kibaszott alkalommal én szopom meg."
Leclerc azért lett ennyire dühös, mert csapattársa, Carlos Sainz állítólag nem tartotta magát a megbeszéltekhez, és a boxkiállások után megelőzte őt, így behúzva a harmadik helyet. Friedrich Vasseur csapatfőnök szerint azonban az esetnek nagyobb a füstje, mint a lángja: nehezen elkerülhető szituáció alakult ki, Leclerc pedig azért ilyen ideges, mert egyelőre nem látja a teljes képet.
Ezért nem büntették Sainz-ot
A verseny egyik hajmeresztő pillanata volt, amikor Carlos Sainz a fehér vonalakat átszelve, a boxutca bejárata előtt orrhosszal rántotta vissza a pályára az autóját, mivel a csapat még nem állt készen a kerékcserére.
Az eset látszólag egyértelműen szabálytalan volt, így sokan meglepődtek, miután Sainz mégsem kapott büntetést érte. A Formula.hu gyorsan fellapozta a szabálykönyvet, és meg is találta a magyarázatot: a szövegezés szerint a boxutcába vezető vonalak átszeléséért csak akkor jár büntetés, ha a versenyző végül ténylegesen behajt a boxutcába. Mivel Sainz még a boxutca határát jelző vonal előtt rántotta vissza az autóját a pályára, gyakorlatilag nem vétett a szabályok ellen.
A 2024-es Las Vegas-i Nagydíj végeredménye:
Pos. | No. | Driver | Constructor | Laps | Time/Retired | Grid | Points |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 63 | ![]() |
Mercedes | 50 | 1:22:05.969 | 1 | 25 |
2 | 44 | ![]() |
Mercedes | 50 | +7.313 | 10 | 18 |
3 | 55 | ![]() |
Ferrari | 50 | +11.906 | 2 | 15 |
4 | 16 | ![]() |
Ferrari | 50 | +14.283 | 4 | 12 |
5 | 1 | ![]() |
Red Bull Racing-Honda RBPT | 50 | +16.582 | 5 | 10 |
6 | 4 | ![]() |
McLaren-Mercedes | 50 | +43.385 | 6 | 91 |
7 | 81 | ![]() |
McLaren-Mercedes | 50 | +51.365 | 8 | 6 |
8 | 27 | ![]() |
Haas-Ferrari | 50 | +59.808 | 9 | 4 |
9 | 22 | ![]() |
RB-Honda RBPT | 50 | +1:02.808 | 7 | 2 |
10 | 11 | ![]() |
Red Bull Racing-Honda RBPT | 50 | +1:03.114 | 15 | 1 |
11 | 14 | ![]() |
Aston Martin Aramco-Mercedes | 50 | +1:09.195 | 16 | |
12 | 20 | ![]() |
Haas-Ferrari | 50 | +1:09.803 | 12 | |
13 | 24 | ![]() |
Kick Sauber-Ferrari | 50 | +1:14.085 | 13 | |
14 | 43 | ![]() |
Williams-Mercedes | 50 | +1:15.172 | PL | |
15 | 18 | ![]() |
Aston Martin Aramco-Mercedes | 50 | +1:24.102 | 18 | |
16 | 30 | ![]() |
RB-Honda RBPT | 50 | +1:31.005 | 14 | |
17 | 31 | ![]() |
Alpine-Renault | 49 | +1 lap | 11 | |
18 | 77 | ![]() |
Kick Sauber-Ferrari | 49 | +1 lap | 19 | |
Ret | 23 | ![]() |
Williams-Mercedes | 25 | Radiator | 17 | |
Ret | 10 | ![]() |
Alpine-Renault | 15 | Engine | 3 | |
Fastest lap: ![]() |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
