- Magazin
- Közélet
- benzin
- dízel
- villanyautó
- elektromos autó
- hibrid
- hasznaltauto.hu
- hahu
- használtautó.hu
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál

Az év első két hónapjában a Totalcarral együttműködő Használtautó.hu-n átlagosan közel 4,6 millió forintért kínáltak eladásra egy-egy autót. Ez az összeg minimális, 0,4 százalékos emelkedést, lényegében stagnálást jelent az előző év első két hónapjához képest.
Szűkült viszont a kínálat, az idén kevesebb mint 160 ezer autóból lehetett válogatni, míg tavaly ugyanekkor több mint 170 ezerből. Ez részben azt jelenti, hogy a fokozódó használtautó-piaci kereslet hamarabb felszívja a kínálatban megjelenő autókat. Az eladó autók jóval fiatalabbak a teljes magyar flottához képest. A múlt év elején 12,3, az idén pedig 12,7 év volt az Használtautó.hu-s kínálatban szereplő autók átlagéletkora. Ezzel szemben a magyar járműpark 16 évnél tartanak.
A Központi Statisztikai Hivatal inflációs adatai szerint az általuk vizsgált használt autók esetében csökkenés következett be a múlt évhez képest. Januárban 5,5, februárban pedig 2,9 százalékos mérséklődést mértek. Fontos azonban, hogy a Használtautó.hu-s statisztika esetében az összes kínálatban szereplő autó szerepel, a KSH pedig konkrét használt autók alapján mér. Tehát teljesen más a módszertan, ezért a két szám nem vethető össze.
Elkértük a Használtautó.hu-tól a meghajtás szerinti bontást is, amely szerint méretes szakadék van a benzines, dízelmotoros, valamint a hibridek és elektromosok között.
Hajtások, korok, árak
- Ez azt jelenti, hogy „hahun” gazdára váró benzinesek átlagára 1 százalékkal 3,8 millió forintra emelkedett. Miközben egyébként az átlagélekoruk 13,4 évről 14 év közelébe ugrott.
- A dízelesek átlagára 4,4 millió forinton stagnált, viszont öregebbek lettek, 12 év helyett már majdnem 13 éves átlagéletkorral szerepelnek az idei kínálatban.
- A hibridek esetében az átlagár 1 százalékkal 11,3 millióra csökkent. Itt átlag 4,3 éves autókról van szó.
- Az elektromosok ára jelentősen, 11 százalékkal csökkent: mégpedig 11,9 millióról 10,4 millióra. Esetükben alig több mint 3 év az átlagéletkor.
A villanyautóknál bekövetkezett áresés részben annak köszönhető, hogy egyre több Tesla Model 3-as érkezik az országba. Ahogy arról korábban beszámoltunk, ez a modell januárban még az ötödik, februárban már a harmadik volt az importautók népszerűségi listáján.
A Datahouse-adatok szerint februárban 276 darab Model 3-as került forgalomba. A Focus volt a második, de csak egyetlen darabbal előzte meg a Tesla autóját. Az élen pedig a Golf állt, 323 autóval.
