Ezentúl minden németnek könnyebb lesz a dolga, ha autót akar venni. Az ADAC, azaz a mindenható német autóklub kitalált egy új mérőszám-rendszert, amit részben az ország egykori híres fiáról, Marxról neveztek el. Az AdacMarx név végére azért plusz egy X-et odabiggyesztettek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az AdacMarxX ezentúl irányadóul szolgál
mindenkinek, aki kíváncsi, hogy a jeles szervezet miként értékeli a
vásárolni kívánt márkát. Az ADAC számokat közöl,
bonyolult számítási rendszerével mindenféle a gyártóra és
modelljeire, piaci helyzetére vonatkozó és jellemző paramétert
összevet, abból kiindulva, hogy a legjobb a No.1. osztályzat.
Már el is készítette első osztályzatsorát 32 márkára és ígéri, hogy negyedévenként megteszi. Mindezzel remek szórakozást ígér, mert a márkák az osztályzási rendszerben versenyezhetnek, továbbá idővel mindenki láthatja majd - akár a lapokban megjelent tesztek mellett -, hogy az ADAC mit gondol az adott márkáról.
Olyan ez, mint a Bundesliga, vagy mint a tőzsde - kommentálta egy német illetékes az újdonságot. Alighanem a német gyártók nimbuszát is szépen erősítgetheti. Erre gyanakodhatunk az első listából, melynek első öt helyére német márka került, vezető lett a Mercedes, melynek egyesített osztályzata 2,24.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az Audi, a Porsche és a BMW követi, a német
sort a VW zárja. De ez nem a VW csoport osztályzata, mert aztán
a 17. helyen tűnik elő a Skoda neve, amely 3,07-es jegyet
érdemelt.
Szép a németektől, hogy az Opel csak a 11., megelőzi a Toyota (a legjobb nem német márka), a Peugeot, a Renault, a Honda, a Ford is.
A Jaguar egyetlen hellyel van a Skoda előtt, jóval lemaradva a Smart mögött. Isten tudja mi a bajuk a brit márkával. Hogy az ADAC nem tartja sokra az angol kocsikat, jól látszik abból, hogy a Rover a sereghajtó a márkaminőségi sorrendben. Még a Daewoo is megelőzi, mely előtt a Chrysler található.
A Suzuki az ADAC-nál jobb, mint a Nissan, de megelőzi Alfa Romeót, a Fiat-ot, kiváltképp a Lanciát.
