Ezen a héten csütörtöktől vasárnapig várja látogatóit az Automobil 2008 és a Truck Expo szakmai kiállítás. A nyitás után, csütörtök reggel ugrottam ki, hogy megnézzem, érdemes-e kimenni.
Fúj, de büdös! – kapkod levegő után a sorompónál várakozó
amerikai tepsi mögött egy kényeskedő leány.
"Akkó' álljál elé!" -vetette oda a tulajdonos, majd
sértődötten bevágódott az autóba.
Veterán és amicar tulajdonosok minden bizonnyal érzékeny
lelkületűek, legalábbis az autójukat ért kritikákkal kapcsolatban. Az
írás szerint az American Car Club Hungary által szervezett kocsikon
túlmenően 155 kiállító van jelen a rendezvényen, amely elsősorban
a szakma számára kínálja programját. Érkezéskor viszont
a sajtóregisztráció után először a B pavilont jártam végig,
melyet teljes egészében kitöltött az ACCH, de ezt a legkevésbé sem
bántam.
Nem vagyok nagy veteránszakértő vagy amerikaiautó-rajongó, de nem gondoltam volna, hogy itt ilyen elképesztően színes kínálat gyűlik össze. A hatvanas évek Amerikáját idéző zeneszámokkal bélelt falak között szinte minden álomautó megtalálható. Az én szívemet leginkább a C3-as Corvette-k, első generációs Ford Mustangok dobogtatták meg, de akinek ennél kényesebb az amicar-ízlése, az is megtalálja a fogára valót.
Sokáig nézegettem egy házi fejlesztésű terepjárót is, amely éppen elképesztő tengelyterpesztését mutatta be egy hordón állva. Ha jól láttam, a különös felépítésű futómű magasságát oldalanként lehet hidraulikusan szabályozni, ez biztosan jól jön olyan helyeken, ahova tervezték. Az egyik sarkon állt egy Top Alcohol Funny Car, amely a specifikáció szerint 100-ra, 1,8, 300-ra 7,5 másodperc alatt gyorsul. Testközelből még ijesztőbb, mint képernyőn: kicsi, keskeny és veszélyes. Aki ilyenre vágyik, meg is veheti, mert a kiállított darab eladó.
Tun-ci-ci
Jó ideig csorgattam a nyálam a B-ben, aztán átballagtam az A pavilonba, ezzel bejárva a kiállítás második, egyúttal összes pavilonját. Amikor beléptem, a következő pillanatban egy lábdob lökéshulláma ki is repített. Ahogyan visszakapaszkodtam, már biztos voltam benne, hogy itt a Carstyling tuning autóhifisei mozgatják a levegőt. Két savanyú tekintetű hostess arcáról éppen azt a pillanatot olvastam le, amikor realizálódott bennük, hogy négy napig ebben a zajterhelésben kell mosolyogniuk, fedetlen fülekkel, hiszen a miniszoknyához általában nem áll jól a zajvédelmi füles.
Kicsivel odébb fényhidakat állítottak ki. Azon merengtem, hogy a meglehetősen szűk és jól körülhatárolt piacot figyelembe véve vajon hány fényhíd forgalmazó van Magyarországon. Oda jutottam, hogy feltehetően megegyezik a kiállítók számával (1). Jó üzlet lehet. A reklám bigfoot kereke alatt sajátos művészi kompozícióra lettem figyelmes, amelynek mondanivalóját nem sikerült maradéktalanul megfejtenem, a képet közzéteszem további műelemzésre.
Ebben a pavilonban állít ki a legtöbb autómárka is, engedelmükkel nem részletezném különösebben, hiszen minden standon a kereskedések kínálatának egy részét láthatjuk. Akciós kiállított modellekhez hozzá lehet jutni, már amennyiben van az adott márkának éppen akciós kiállított modellje.