Oroszország megkapaszkodni látszik, nem süllyed gazdasági gödörbe és ez most újragondolásra készteti a világ nagy autógyártóit: talán mégis érdemes beletenni egy csomó pénzt a piac a fejlesztésébe, hiszen itt még csak 170 autó esik ezer lakosra - európai szemmel nagyon kevés.
Az orosz autóiparnak egyébként is kevesebbet kell küszködnie annak hatására, hogy a General Motors beszáll az Avtovazba, azaz a Lada gyártójába, hogy közös cégük dzsipeket gyártson, a Niva továbbfejlesztett változatát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A sajtó az új terepjárót Chevy Niva-nak nevezi.
Orosz források szerint azonban ez a Niva-3123 lesz. A termelés
kezdete csak 2002-ben várható és amikor a Volga melletti Togliatti
autógyár teljes kapacitással termel, úgy évente 75 ezer darabot
ontana a sportdzsip-féléből.
2003-tól már exportálnának is, legalább 20 ezer darabot,
főleg a német piacra.
Esetleg a magyar piacra is jutna belőle. Elképzelt ára 8 ezer dollár alatt lenne. Jellemző, hogy az orosz féltől nem kérnek pénzt a közös vállalkozásba, hanem egyebek között szellemi tulajdonnal és gyártóeszközökkel járul hozzá a beruházáshoz.
Az Avtovaz azonban más tekintetben az elavult orosz autógyártás fő fellegvára marad, hiszen a döntés gyakorlatilag - legalábbis két évig - érintetlenül hagyja a mintegy évi 700 ezer Lada gyártását, fejlesztését. A Lada a maga szerény eszközeiből próbál tovább lépni, szeretne további pénzes partnereket találni.
Túlzott fejlesztési elképzeléseket azonban nem szabad táplálnia, már csak azért sem, mert az orosz vásárlók tömege gyakorlatilag csak a legfeljebb 4 ezer dollár körüli kocsikat képes megfizetni, a gyár vezérmodellje azonban még 3 ezerbe sem kerül. A vásárlások 85 százaléka olyan autókat céloz meg, melyek ára nem éri el a 7 ezer dollárt.
