Az emeleten és a szabadtéren több száz eladó autó, nem lezuttyadt, nem visszatekert, nem kamufelújított, igazi szervizkönyvvel. Csak egy példa az a Jaguar 420 G, amelyért 16 500 eurót kértek, persze szalonállapotban.
A legemlékezetesebb pillanatok azok voltak, mikor a Porsche-gyári standon (persze zárt térben) sorban elkezdték beindítgatni a CanAm versenykocsikat, és én véletlenül pont ott voltam. Még csak indítóztak, mikor néhányan már befogták a fülüket. Amikor kicsit bemelegedett a motor, teljes gáz. A kipufogógáz a turbóból minden hangtompító nélkül ki a szabadba. 1100 lóerő két méter távolságból. A cső végétől két méteren át még csőalakban ment a gáz. Gázelvételkor lángnyelvek. Ez tényleg durva volt, utána még fél óráig harangoztak a fejemben.
Az összes kocsi közül a legextrább mégsem egy klasszikus volt. A Bugatti 16.4 Veyron még ebben a környezetben is úgy mutatott, mint Heidi Klum egy falusi 50+ szépségversenyen. Ez a kocsi más dimenzió a maga 1001 lóerejével. A km-óra 420-ig mér, a hátsó kerék 365-ös, a szabad magasság 60 mm. Mire lesz rá pénzem használtan, pont kész lesz Demszky a budapesti utakkal. Kérdés csak az, hogy addigra mi lesz a reflexeimmel. Hiába, a remény hal meg utoljára.
Voltak persze más modern autók is: Ferrari Enzo, Bugatti EB 110 Supersport, Ford GT 40, Mercedes CLK DTM AMG, Porsche Carrera GT, BMW Z8. Amit akarsz, minden.
A szépségverseny első helyezettje nálam a Ferrari-gyári standon a 410 Superamerica lett. Világoskékben, fehér tetővel. Az egyetlen probléma egy ilyen autó megvásárlásával, hogy az árát nem ezer, hanem százezer euróban mérik. És még meg is szorozzák egy 1 és 10 közé eső számmal.
Az elmúlt 110 év autóterméséből mindenki megtalálhatta a kedvére valót. A háború előtti járművek, bár kétségtelenül értékesek és a maguk nemében szépek is, a napi használatra manapság teljesen alkalmatlanok. A mai autókra funkcionálisan is hasonlító járművek jellemzően az 50-es, 60-as, 70-es években készültek.
Összefoglalva: több mint 120&bsp;000 m 2 kiállítási terület, több mint ezer kiállító és több mint kétezer eladó autó. Háromszáznál is több restaurátorcég és kétszáznál több klub vett részt ezen a vásáron. Érdekes adat lenne, hány kiló karnaubaviaszt használtak fel a kocsik fényesítéséhez.