A luxusmárkák hazai értékesítéséért felelős olasz urak tudomása szerint tizenhét Ferrari és mintegy húsz Maserati rója jelenleg az utakat magyar rendszámmal. 2005-ben hat Ferrarival és további húsz Maseratival szeretnék gazdagítani az ország autóparkját.
Schumacher és a Vodafone megtette a magáét. A Ferrari-Maserati Csoport, a Fiat konszern két legendás luxus-sportmárkáját menedzselő üzleti egysége sikeres és terjeszkedik. Úgy gondolták, érdemes kelet felé nyitni, így november 26-án Spanyolország mellett nálunk és Szlovéniában közvetlen irányítás alá vonták az értékesítést.
Magyarországon az SPQR Warm Up Kft. feladata a sok-sok F430 és Quattroporte eladása. A vállalkozás a Fiatok értékesítésével foglalkozó SPQR és a Forza Spa, egy olasz Ferrari és Trident-kereskedő cég tulajdona. A közvetlen olasz kötődésről árulkodik a Kft. két vezetőjének neve: Marco Liello és Alessandro Lippi.
Velünk együtt immár 52 országban lehet hivatalosan, gyári képviselettől Ferrarihoz vagy Maseratihoz jutni. A hálózat az idén nem csak a fent említett országokkal bővült, 2004-ben szalonok nyíltak Oroszországban és Kínában, továbbá új, közvetlen képviseletet hoztak létre Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Belgiumban és Hollandiában is. A Ferrari-Maserati Csoport jelenleg közvetlenül ellenőrzi az ügyfelei 80%-át tömörítő stratégiai jelentőségű piacokat.
A mi kis piacunk a Ferrari-Maserati Csoport becslése szerint jövőre hat darab Ferrari és húsz Maserati felszippantására képes. Mókás ilyen nagyságrendű értékesítési tervről hallani. Elképzelem, ahogy jövő decemberben, mikor még csak öt Modena és mondjuk tizennyolc GranSport fogyott el, az SPQR nulla százalékos THM-mel és roncsautó-beszámítással hirdet majd a rádióban, hogy hozza a tervet.
Autóskártya-rovat: mit láthat, aki elvetődik a Váci út 175-be?
Ferrari 575 M MaranelloAz autó numerikus jelzését 5750 köbcentis, 65 fokos tizenkéthengeres V-motorjáról kapta. Az M betű nem Maranellót, hanem a modified, módosított szót jelzi. A módosítás az elődhöz képest a lökettérfogat negyedliteres kitágítása, a teljesítmény 515 lóerőre tornászása és a nyomaték 589 Nm-re növelése mellett az, hogy hogy az 575 M-be a tucathengeres Ferrarik történetében először az F1-ből származó robotváltó került. A 4550 mm hosszú, csaknem két méter széles, de csak 1,28 méter magas szörnyeteg 325 km/h végsebességre képes, 4,2 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. A gyári átlagfogyasztás értéke 21,8 l/100 km, jól jön tehát a 105 literes tank.
Ferrari F430
Egy szerencsés kolléga épp
nemrég próbálhatta ki Olaszországban. Nyomorult mázlista.
Maserati Quattroporte
Az autó, ami miatt a Ferrari-Maserati Csoport autóit nem
említhetjük összefoglaló néven sportautóként. A Maserati
luxuslimuzinja, a Négyajtós 1963-ban született meg, jelenleg az
ötödik generációnál tart.
Maserati Coupé
Négyszemélyes kupé, Cambicorsa és GT kivitelben létezik, előbbi a Forma-1-ből származó automata váltós, utóbbi a kéziváltós változatot jelöli. A Lancia Thesisből ismert Skyhook felfüggesztésen ringatózó luxuskupé orrában 4,2 literes, 90 fokos V8 dorombol, teljesítménye 390 lóerő hétezres fordulaton, csúcsnyomatéka 452 Nm 4500-nál. A Coupé végsebessége 285 km/h, 4,9 másodperc alatt van százon, a gyári átlagfogyasztás értéke 18,6 liter benzin százkilométerenként.
Maserati Gransport
Az első GranSport az '50-es években készült, a Carozzeria Frua formatervével. Hogy a nevet továbbvihesse, a Maserati kicsit átfésülte a Coupét és egy leheletnyivel kifinomultabb, részleteiben tökéletesebb modellt hozott létre. A GranSport csak Cambiocorsa váltóval rendelhető, végsebessége 290 km/h, 4,8 másodperc alatt gyorsul százas tempóra.
Maserati Spyder
Az aktuális nyitott Maseratit 2001-ben kezdték gyártani Modenában. A Spyder műszakilag nem teljesen azonos a Coupéval, tengelytávja 22 mm-rel rövidebb. A motor ugyanaz a 390 lóerős V8-as, ezzel a Spyder végsebessége 283 km/h, öt másodperc alatt gyorsul nulláról százra. A háromrétegű ponyvatető kék, fekete, bézs és bordó színben rendelhető, nyitása teljesen automatikus. A szalonban egy 90 th Anniversary elnevezésű jubileumi kivitelt láthattunk, mely meglepő módon a Maserati kilencvenedik születésnapjának tiszteletére készült.
MC12 - valószínűleg nem marad itt
Vesszünk el a számokban! A Maserati pályaversenyautójának alapgépét, az öt méternél is hosszabb MC12-t hatliteres, 630 lóerős, 65 fokos hengerszögű tizenkéthengeres V-motor hajtja. A kétüléses szupersportautó tömeg-teljesítmény aránya 2,1 kg/LE, az MC12 végsebessége 330 km/h, gyorsulása nulláról százra 3,8, kétszázra 9,9 másodperc. Az autót elöl 380x34, hátul 335x32 mm-es Brembo-tárcsák fékezik, melyek elöl 245/35-ös, hátul 345/35-ös, 19 hüvelykes kerékben lapulnak. Az üzemanyagtartály 115 literes. 2004-ben 24 MC12 épült, jövőre huszonöt autó gyártását tervezik.