A luxusmárkák hazai értékesítéséért felelős olasz urak tudomása szerint tizenhét Ferrari és mintegy húsz Maserati rója jelenleg az utakat magyar rendszámmal. 2005-ben hat Ferrarival és további húsz Maseratival szeretnék gazdagítani az ország autóparkját.
Schumacher és a Vodafone megtette a magáét. A Ferrari-Maserati Csoport, a Fiat konszern két legendás luxus-sportmárkáját menedzselő üzleti egysége sikeres és terjeszkedik. Úgy gondolták, érdemes kelet felé nyitni, így november 26-án Spanyolország mellett nálunk és Szlovéniában közvetlen irányítás alá vonták az értékesítést.
Magyarországon az SPQR Warm Up Kft. feladata a sok-sok F430 és Quattroporte eladása. A vállalkozás a Fiatok értékesítésével foglalkozó SPQR és a Forza Spa, egy olasz Ferrari és Trident-kereskedő cég tulajdona. A közvetlen olasz kötődésről árulkodik a Kft. két vezetőjének neve: Marco Liello és Alessandro Lippi.
Velünk együtt immár 52 országban lehet hivatalosan, gyári képviselettől Ferrarihoz vagy Maseratihoz jutni. A hálózat az idén nem csak a fent említett országokkal bővült, 2004-ben szalonok nyíltak Oroszországban és Kínában, továbbá új, közvetlen képviseletet hoztak létre Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Belgiumban és Hollandiában is. A Ferrari-Maserati Csoport jelenleg közvetlenül ellenőrzi az ügyfelei 80%-át tömörítő stratégiai jelentőségű piacokat.
A mi kis piacunk a Ferrari-Maserati Csoport becslése szerint jövőre hat darab Ferrari és húsz Maserati felszippantására képes. Mókás ilyen nagyságrendű értékesítési tervről hallani. Elképzelem, ahogy jövő decemberben, mikor még csak öt Modena és mondjuk tizennyolc GranSport fogyott el, az SPQR nulla százalékos THM-mel és roncsautó-beszámítással hirdet majd a rádióban, hogy hozza a tervet.
Autóskártya-rovat: mit láthat, aki elvetődik a Váci út 175-be?
Ferrari 575 M MaranelloAz autó numerikus jelzését 5750 köbcentis, 65 fokos tizenkéthengeres V-motorjáról kapta. Az M betű nem Maranellót, hanem a modified, módosított szót jelzi. A módosítás az elődhöz képest a lökettérfogat negyedliteres kitágítása, a teljesítmény 515 lóerőre tornászása és a nyomaték 589 Nm-re növelése mellett az, hogy hogy az 575 M-be a tucathengeres Ferrarik történetében először az F1-ből származó robotváltó került. A 4550 mm hosszú, csaknem két méter széles, de csak 1,28 méter magas szörnyeteg 325 km/h végsebességre képes, 4,2 másodperc alatt gyorsul százas tempóra. A gyári átlagfogyasztás értéke 21,8 l/100 km, jól jön tehát a 105 literes tank.
Ferrari F430
Egy szerencsés kolléga épp
nemrég próbálhatta ki Olaszországban. Nyomorult mázlista.
Maserati Quattroporte
Az autó, ami miatt a Ferrari-Maserati Csoport autóit nem
említhetjük összefoglaló néven sportautóként. A Maserati
luxuslimuzinja, a Négyajtós 1963-ban született meg, jelenleg az
ötödik generációnál tart.
Maserati Coupé
Négyszemélyes kupé, Cambicorsa és GT kivitelben létezik, előbbi a Forma-1-ből származó automata váltós, utóbbi a kéziváltós változatot jelöli. A Lancia Thesisből ismert Skyhook felfüggesztésen ringatózó luxuskupé orrában 4,2 literes, 90 fokos V8 dorombol, teljesítménye 390 lóerő hétezres fordulaton, csúcsnyomatéka 452 Nm 4500-nál. A Coupé végsebessége 285 km/h, 4,9 másodperc alatt van százon, a gyári átlagfogyasztás értéke 18,6 liter benzin százkilométerenként.
Maserati Gransport
Az első GranSport az '50-es években készült, a Carozzeria Frua formatervével. Hogy a nevet továbbvihesse, a Maserati kicsit átfésülte a Coupét és egy leheletnyivel kifinomultabb, részleteiben tökéletesebb modellt hozott létre. A GranSport csak Cambiocorsa váltóval rendelhető, végsebessége 290 km/h, 4,8 másodperc alatt gyorsul százas tempóra.
Maserati Spyder
Az aktuális nyitott Maseratit 2001-ben kezdték gyártani Modenában. A Spyder műszakilag nem teljesen azonos a Coupéval, tengelytávja 22 mm-rel rövidebb. A motor ugyanaz a 390 lóerős V8-as, ezzel a Spyder végsebessége 283 km/h, öt másodperc alatt gyorsul nulláról százra. A háromrétegű ponyvatető kék, fekete, bézs és bordó színben rendelhető, nyitása teljesen automatikus. A szalonban egy 90 th Anniversary elnevezésű jubileumi kivitelt láthattunk, mely meglepő módon a Maserati kilencvenedik születésnapjának tiszteletére készült.
MC12 - valószínűleg nem marad itt
Vesszünk el a számokban! A Maserati pályaversenyautójának alapgépét, az öt méternél is hosszabb MC12-t hatliteres, 630 lóerős, 65 fokos hengerszögű tizenkéthengeres V-motor hajtja. A kétüléses szupersportautó tömeg-teljesítmény aránya 2,1 kg/LE, az MC12 végsebessége 330 km/h, gyorsulása nulláról százra 3,8, kétszázra 9,9 másodperc. Az autót elöl 380x34, hátul 335x32 mm-es Brembo-tárcsák fékezik, melyek elöl 245/35-ös, hátul 345/35-ös, 19 hüvelykes kerékben lapulnak. Az üzemanyagtartály 115 literes. 2004-ben 24 MC12 épült, jövőre huszonöt autó gyártását tervezik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
