Az új év első napjaitól kezdődően megszűnik a Ford Budaörs és a magyarországi Ford vezérképviselet közti majd tíz éves együttműködés - tudtuk meg az érintettektől. Tóth István vállalkozása - amely egyébként a Ford mintaszalonjának számított - január 1-jétől Autópark Budaörs néven használt autók javításával, szervizelésével és értékesítésével foglalkozik majd.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A vállalkozó lépését a Magyarországon
megtelepedett
multinacionális vállalatok gondolkodásmódjának
megváltozásával magyarázza. Úgy véli, a globalizációs folyamat,
a cégfelvásárlások egyértelműen a sor végén álló kereskedőket
teszik egyre kiszolgáltatottabbá. A válás így részükről elsősorban
gazdasági döntés volt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az elmúlt években ugyanis
folyamatosan csökkent a cég eredményessége - 2000-ben
négy és fél milliárdos forgalom mellett már nem termelt
nyereséget -, s minden jel arra mutatott, hogy ennek a
márkakereskedői függőség az oka. Tagadhatatlan az is, hogy a
Ford idén Európa-szerte szokatlan mélyrepülést mutatott be,
Magyarországon pedig a gépjárműimportőrök egyesületének adatai
szerint három helyezéssel csúszott vissza az 1999-es eladási
statisztikákhoz képest.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A leválási folyamatban egyébként nem a Ford
Budaörs az első, voltak, akik tönkrementek vagy szüneteltetik a
tevékenységüket. Tóth István biztos abban, hogy
hiánypótló vállalkozásba fogott. Az autók zömét ugyanis,
amikor kikerülnek a garanciális időből, a márkaszervizek nem, vagy
csak drágán javítják, amiben a legsúlyosabb tétel az eredetinek
nevezett alkatrészek költsége.
Ugyanazt az alkatrészt akár ugyanabból a gyárból márkajelzés nélkül bő 40 százalékkal olcsóbban be lehet szerezni. Véleménye szerint a Zsiguli-világ már elmúlt, ezek az úgynevezett utángyártott alkatrészek garantált minőségűek. A szerződésbontás egyébként mindkét fél megítélése szerint teljesen korrekt körülmények között ment végbe, a hírt éppen ezért Madarász György, a Ford PR-igazgatója nem kívánta a TotalCarnak kommentálni.
