Genfben idén még csak egyszer szálingózott a hó, az is valamikor január közepe tájékán. Arra senki nem számított, hogy idén március elsején, a szalon első napján újból havazni fog. Márpedig havazott, két napon keresztül. Így a balesetek és forgalmi dugók száma megnövekedett, az autópálya és a Palexpo között csak lépésben lehetett haladni. Ennek ellenére idén is, mint eddig minden évben, a szalon első napján megjelentek a svájci politikai élet nagyjai.
A konföderáció elnöke, Moritz Leuenberger beszédét ,,kedves autók!" köszöntéssel kezdte. A német verzió ekképp hangzott; ,,Liebe Automobile, liebe Automobilinnen!". A Tribune de Genčve újságírója mélyebbre megy; szerinte Leuenberger ezzel tökéletesen megoldotta a faji, nyelvi és egyéb multikulti problémákat; az ,,autó" szó görög eredetű, míg a ,,mobil" a latinból jön. Ezt megbolondítjuk a francia ,,szalon" szóval, és kész a nyelvi karambol, ami németül tán még viccesebben hangzik; ,,Kraftfahrzeugausstellungsraum"...
Svájcban a széndioxid-kibocsátás 35 százaléka a közúti forgalomnak köszönhető. Egy törvény szerint 2010-ig ezt az értéket 10 %-ra kell csökkenteni. Nem beszélve arról, hogy hamarosan népszavazáson fognak dönteni arról, hogy bevezessék -e a 30 km/órás városon belüli sebességet. Leuenberger szerint ez a legjobb alkalom, hogy a gyártók piacra dobják a jövő autóját; legyen az elektromos, vagy hibrid; fogyjon 1 liter üzemanyag 100 kilométeren.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Pénteken láttak napvilágot az első
statisztikák, melyek szerint a szalont első nap közel 42 500
látogató kereste fel. Ez a tavalyi szalonhoz képest 9 százalékos
növekedést jelent. A harmincöt ország háromszáz kiállítója közül
eddig a
legnépszerűbbnek a Mercedes és a Mini standja bizonyult,
ahol szinte állandóan tömeg van. Annak ellenére, hogy a szalon
épületa, a Palexpo földszintjén az 50-es években fából gyártott
Woodies-autókiállítás van.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Meglepetések még nyitás után két nappal is vannak; Hondáék
motorokat is hoztak, melyeket standjuk tetején dugtak el.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Pedig nem kéne szégyellniük a kétkerekűeket, a
krómozott FN-1 látványa sok látogatót ragadtatott el. Szintén a
Hondánál csodálható meg az X-Wing, mely alumínium karosszériát és
V6 motort kapott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A svájci Le Matin napilapban bemutatott
új Volkswagen Passat a helyi márkaképviselet szerint ,,tipikus
svájci autó". A középkategóriás jármű külseje teljesen
közhelyes, viszont 275 lóerős, 4 literes motorja elképesztő
teljesítményekre képes. Az idei év második felétől az új Passat
kombi verziója is megvásárolható lesz. A Volkswagen tartja első
helyét a svájci eladási listákon, bár 1999-hez képest 2,6
százalékkal csökkentek az eladások.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A
Renault elérkezettnek látta az időt, hogy felső kategóriás
kocsikat kezdjen gyártani. Néhány ,,sikertelen" modell után most a
Vel Satis-sal próbálják az autók szerelmeseit meghódítani. A
2002-től árusított modell motorja V6-os Nissan. A Renault svájci
eladási listákon a harmadik helyen áll, eladásai 0,2 százalékkal
nőttek az 1999-es statisztikákhoz képest.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Figyelemre méltó a
Peugeot eladásainak 12 %-os növekedése. A svájci eladási
listákon csak az ötödik helyen vannak, bár a pozíció valószínűleg
hamarosan változni fog. Az új 307 tervezésére 7,2 milliárd francia
frankot szánt a gyár.
Bár a jármű belseje nagyon hasonlít egy teljesen hétköznapi
kocsiéhoz, figyelemreméltó a biztonsági rendszere (ABS, ESP,
csúszásgátlás, légzsákok minden mennyiségben, automatikus
segélyhívás a légzsákok kinyílása esetén), továbbá a kommunikációs
és szórakoztató-részleg (CD-s autórádió GPS-el, WAP-os GSM
hang-felismeréssel). A kocsi kb. 100 ezer francia frankba kerül,
motorja 1,6 literes, 100 lóerős.
A március 11-ig nyitva tartó szalon komolyabb problémák nélkül zajlik. A veszteséglistán egyelőre csupán néhány sebességváltódísz és embléma szerepel.
