Semmit a kéznek

2001.03.06. 09:36

Az első hírek még rekord-nézőszámokról szóltak, a hétvégén azonban alábbhagyott a lelkesedés; csak 224 ezer látogató volt kíváncsi a jármű-oázisra, míg tavaly az első hétvégén 0,6 százalékkal több érdeklődőt számláltak. A szervezők évről-évre próbálnak rekordot dönteni. Idén még nem dőlt el semmi. Előttünk egy hét, két éjszakai nyitva tartással (kedden és pénteken a szalon este tíz óráig lesz nyitva). 2003-tól (ekkor nyílik az új ,,hatos csarnok") 800 ezer látogatót várnak

A helyi lapok szinte csak az épülő hatos csarnokról írnak, a hetesről alig esik pár szó. Utóbbit nem túlzottan kedvelik a látogatók, mivel itt többnyire csak kiegészítőkkel, és egyéb roppant hasznos dolgokkal találkozhatnak. Van itt autómosó-rendszer, felni-kiállítás, különféle emelők... Elvétve viszont láthatunk egy-egy autót, mivel a tuningoló szakemberek is ide járnak kiállítani.

 
   
   

A genfi Tribune de Genève hétfői számában azt vizsgálták, mennyire engedékenyek a kiállítók. A cikk szerint a Bentley standján bárki szétnézhet, amennyiben hajlandó a néha többször tíz méteres sort végigállni, mivel egyszerre csak tíz ember tartózkodhat a standon. Az Aston Martinnál nagyobb a szigor, bár kérésre itt is bárkinek megengedik, hogy beüljön a legújabb modellekbe.

 
   
   

,,Egyszerre csak néhány gyerek, és kb. 10 látogató legyen!" - nyilatkozta a Lotus egyik alkalmazottja. A Peugeot büféjébe elvileg csak VIP kártyával lehetne bejutni, viszont szombaton bárki bejuthatott, mivel a lépcsőt eltorlaszoló kötelet ellopták...

,,A VIP bejöhet, de nem nyúlkálhat" - mondják Bugattinál. Ráadásul ide csak az jöhet, aki a Bugatti-kereskedés igazgatójával szeretne beszélni, vagy akinek előre megbeszélt találkozója van. De a kocsikba beülni és nyúlkálni akkor sem lehet!!! - mondta erélyesen egy Bugattis biztonsági őr.

A Lamborghini standjára - csakúgy, mint Ferrariékhoz - kizárólag meghívóval lehet belépni. Ha egy érdeklődőnek kérdése lenne, a hosztesszek segítőkészen válaszolnak. A Mercedes standjának emeleti büféjébe azok mehetnek, akik rendelkeznek italjeggyel. BMW-nél még ennél is szigorúbbak; a bárba csak meghívóval lehet bejutni.

Közben a hétvégi népszavazásról is megérkeztek az eredmények; a svájci választópolgárok nem szavazták meg a 30 km/órás városon belüli sebességkorlátozást (a választók 79,6 százaléka szavazott a tervezet ellen). Hétvégén szavaztak még többek között Svájc EU-csatlakozásáról, amit 76,7 százalékos arányban szintén leszavaztak.

A semlegességüket féltve őrző svejciek az autószalon sikerét is ebben látják; ,,Semleges ország vagyunk, ahol gyakorlatilag nincs autógyártás. Ez az oka a szalon sikerének!" - nyilatkozta Bruno Lurati, a szalon igazgatója.

 
   
   

X-Type Az F-Type tavalyi premierjéhez hasonlóan az idén is Genfben mutatták be elsõ alkalommal a Jaguar új modelljét, amely a fantáziadús X-Type nevet kapta a keresztségben. Két V6 típusú motor közül választhat a szerencsés vásárló: a kisebbik fajta két és fél literes, és 197 lóerõvel szerénykedik, a nagyobbik 3 literes, és 234 lóerõt tud. Jellemzõ még az állandó négykerék meghajtás. Az S-Type-hoz és a Lincoln LS-hez hasonlóan ez az autó is a Jaguar és a Ford közös vállalkozása; ezért nem meglepõ, hogy az autó kívül és belül erõs Mondeo-beütéssel rendelkezik. Az autót a felsõ középkategória vásárlói rétegének szánják; azon belül is a sportosabb és fiatalabb vásárlók igényeit próbálják kielégíteni.

 
   
   

Skoda Fabia Combi Ez a Skoda már nem az a Skoda, amellyel a magyar autóvezetõi társadalom jelentõs többsége a jogosítványát szerezte. A következõ Volkswagen Polón alapuló jármû elegáns külsõvel és jelentõs csomagtérrel (426 liter) rendelkezik; mindehhez a megszokott VW minõség járul. A kiállított modell egy 4 hengeres, 1.4 literes motorral bír, amellyel 101 lóerõt képes produkálni. De akár 1.9-es TDI változatban is beszerezhetõ. Mindez meglehetõsen kedvezõ áron, amely kategóriájában a hagyományos, nevesebb modellek erõs vetélytársává teszi.

 
   
   

Volkswagen Microbus A Volkswagen Microbus-szal a tervezõk az 50-es évek kultikus VW formavilágához nyúltak vissza. A jármû 4.7 méter hosszú és 1.9 méter magas, elejét az egyre gigantikusabbá váló VW márkajel uralja. Az ülések 3 sorban helyezkednek el, a középsõ sor ülései 180 fokos fordulatra képesek, így a középen ülõ szerencsések tetszés szerint, kényelmesen tudnak kontaktust teremteni elõl vagy hátul elhelyezkedõ útitársaikkal. A belsõ tér maga egy trópusi vadászkaland érzetét kelti, mivel szinte teljes egészében fehér bõrrel vonták be. Az ülések egyszerû gombnyomásokkal a tér minden irányába mozgathatók és állíthatók, így a belsõ teret pillanatok alatt át lehet rendezni. A székek maguk megfelelnek a XXI. század multimédiás kihívásainak; a busz pillanatok alatt guruló mozivá alakítható: 7 darab, "szélesvásznú", különbözõ nagyságú képernyõ áll az utasok rendelkezésére a minél teljesebb élvezet érdekében. A két középsõ képernyõ vízszintes helyzetben konferenciaasztalként funkcionálhat, függőleges helyzetben mindkét oldalukon látható az adott mûsor. Már a visszapillantó tükröt is csak megszokásból hívhatjuk tükörnek, mivel az is kamera-képernyõ kombinációval van megvalósítva. Mindezek mozgatásáért egy 3.2 literes V6-os motor felelõs. A Microbus a külsõtõl eltekintve semmilyen, a VW-nél megszokott technológián nem alapul, a tervezõk szándéka inkább jövő Volkswagen-jének megalkotása volt. Láthatóan sikerrel.