A 72. genfi autószalon kiállítóhelyéül szolgáló Palexpo környékén már most nagy a nyüzsi; mindenütt biztonsági emberek, a szalon környékén parkolni igyekvő autósokat irányítgatják megállás nélkül. Idén nagyobb a felkészültség; újabb parkolóhelyeket alakítottak ki, és a megszokottnál is komolyabb forgalmi korlátozásokat vezettek be.
Szerda délután még nincs mit korlátozni; a belváros felé a forgalom átlagosnak mondható. Ellenben sok a gyalogos; még a laikus szalon-látogató is kiszúrja közülük a munkába igyekvő szakújságírókat, azokat az öltönyösöket, akik fényképezőgéppel nyakukban, mobillal és notebookkal rohangálnak a szalon felé vezető úton.
A nagyközönség csak ma reggeltől látogathatja a
személygépkocsi-oázist, a sajtó képviselőinek (statisztikák szerint
4000 fő) azonban már kedden is szerveztek programokat. Szerencsés
újságírók
megcsodálhatták Miss Suisse-t, ahogy az Alfa Romeo
standjánál pózolt 156 GTA-ban ülve a fotográfusoknak. A svejci
szépségkirálynőn kívül persze felvonul az összes helyi híresség;
van itt kérem svájc legkeresettebb dj-itől kezdve bronz- és
aranyérmes svájci olimpikonokig minden.
Nyitás előtt két nappal a helyi sajtóban legnagyobb visszhangja a DaimlerChrysler, a Volkswagen, a BMW, és a Rolls-Royce újdonságainak van. DaimlerChrysler az idei szalonra időzítette új márkájának, a Maybach-nak bemutatását, ami talán nem ismeretlen gépjármű-fanatikusok körében; a márka tudniillik már létezett, uszkve hatvan éve Németországban. A Maybach Zeppelin 12 hengeres kocsi volt, vitték mint a cukrot; maharadzsa, színész, náci vezér nem moccant nélküle. A most bemutatásra kerülő darab szintén 12 hengeres, nagyjából 6 méter hosszú és 3 tonnás.
Van itt továbbá Volkswagen világpremier, bizonyos Phaeton, amivel a Mercedes és BMW rajongókat próbálják meghódítani, hamarosan kiderül, mekkora sikerrel. A fullextrás 12 hengeres kocsit csekély 200 ezer svájci frankért kínálják.
A szakma mágusai és más megfejtők elemzik,
miért is hiányzik a Rolls-Royce az idei autószalonról. Mint
ismeretes, a márka még év végéig a Volkswagen tulajdona, 2003-tól
azonban átveszi a BMW, akinek ráadásul igen komoly tervei vannak;
Manchesterhez közel szerény kis Rolls-üzemet alakítanak ki
szállodával, két golfpályával, repülőtérrel, egyéb apróságokkal.
2003 első felében tervezik az első BMW-Rolls-t, alumínium
karosszériával és 500 lóerővel.
Csütörtök reggel beindul a gépezet; már látom lelki szemeimmel hatalmas forgalmi dugókat Genf kül- és belvárosában, annak ellenére, hogy a szervezők újsághirdetésekben kérik a kedves látogatókat, hogy lehetőleg busszal és/vagy vonattal jöjjenek. Komoly utazási kedvezményeket is biztosítanak, de egy valamirevaló fiatal szalonistát ez hidegen hagy; a forgalmi dugók ellenére saját kocsival érkezik, helyi hagyományoknak megfelelően világító ködlámpával (annak ellenére, hogy ködnek nyoma sincs), aztán megnézi az újdonságokat, a tuning-részleget - mert az is van ám - és boldogan távozik egy 72. autószalonban vásárolt fenyő-illatú wunderbaummal, szerencsésebb esetben egy világossárga Volkswagen Phaetonnal.