A turisták jelenléte érezhető: szuvenírként megragadnak egy-két alkatrészt, sebességváltó-díszt, hamutálat, (kizárt, hogy helyiek ilyet csinálnának; igazi svejci még éjfélkor is megváltja jegyét az utolsó buszra, amin köztudottan soha nincsenek ellenőrök). Ezt a fosztogatást elégelhette meg az a kiállító, aki villanypásztort installált autói köré; egy rossz mozdulat, és a kedves látogatónak rázós élményben lesz része.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A látogatók száma 257 900-ra emelkedett.
Hétvégén volt a nagy tömeg, mintha olaszok szállták volna meg a
Genfet.
"Ciao ragazza, sai dov'è il salon dell'auto?" - kérdezték
buszra várakozó olaszok a város minden pontján. Egy helyi lap
értesülései is ezt támasztják alá; a városban található információs
szolgálatoknál legtöbben olaszok kértek útbaigazítást. A látogatók
száma 5,8 százalékkal magasabb a tavalyi adatokhoz képest.
A kocsikat fogdosó embereket a non-stop takarítószolgálat követi; óránként bukkanak fel köpenyes bácsik és nénik, akik tisztítószerrel és ronggyal fényezik a járműveket. Akad munkájuk bőven, ugyanis a szalon területén ipari kémek tevékenykednek. Nem nehéz őket felismerni; mérőszalaggal, fotóapparáttal, digitális kütyükkel és jegyzetfüzettel kezükben méricskélik az autócsodákat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Helyi megfejtők szerint divatjamúlt szakma ez,
legtöbb gyártó ugyanis fényképekkel gazdagított vaskos dossziékkal
távozik minden évben.
A sajtóanyagokból szinte mindenre fény derül, néha még
többre is, mint amit a gondos kémek dokumentálnak. Forrásaink
szerint pedig jól fizetett munka ez, csakúgy, mint az autószalonban
modellkedni.
Sokan importálják hosztesszeiket, több kiállító mégis a helyiekből toborozza csapatát; genfi fiatalok szép számmal jelennek meg a válogatásokon, melyeket a kiállítók szerveznek. Baptiste barátunk a Bentley standján mosolyog napi nyolc-tíz órás műszakban, oldskool bőrkabátban, régi autósszemüvegben. A Bentleyboyok munkáját naponta uszkve 300 svájci frankkal díjazzák (kb. 50 000 forint, Svájcban ebből a pénzből napi 100-150 vekni kenyérre futja).
![]() |
|
![]() |
![]() |
Bentleyboyunk szíves figyelmünkbe ajánlotta a Continental
R-t, ami az 50-es éveket hivatott felidézni. S mivel csak 260 km/h
sebességre képes, mi inkább az Arnage Family T verzióját csodáltuk.
Arnage-ből van továbbá R, ami a sportosabb változat lenne 406
lóerővel, potom 345 ezer svájci frankért. Nosztalgiában erős a
Bentley; a standon 1930-as Speed Six is látható. (Állítólag a
szalon berkein belül került volna megrendezésre a "fascination
cars" show, ám a főszponzor utolsó pillanatban gonosz módon
visszalépett, így Bentley kárpótlásul régebbi modelljeit mutogatja
az érdeklődőknek).
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nem messze a Bentleytől,
a Volvo standján látható az európai premieres XC90.
Tavaly még csak concept-car volt, idén már sorozatgyártott SUV,
vagyis Sport Utility Vehicle. Kétféle motorral került piacra;
öt-, illetve hathengeressel, 163 és 172 lóerős benzin vagy
dízelhajtásúval. A mozi szerelmesei mikroplexként is
használhatják 7 férőhellyel, DVD olvasóval, tévével és Dolby
Pro Logic hangrendszerrel. Körítésként még kapunk GPS-t és GSM
rendszerű mobilt. A biztonságos sötétben autókázásról az
éjszakai vezetést elősegítő rendszer gondoskodik, míg a ROPS
(Roll Over Protection System) és RSC (Roll Stability Control)
folyamatosan figyelik a kocsi dőlési szögét és sebességét. Ha
valami nem lenne rendben, a DSTC (Dynamic Stability and
Traction Control) fékez, utóbbi bármelyik kereket képes
fokozatosan lassítani.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Chrysler a Crossfire végleges verzióját állította ki, tavaly ugyan már láthattunk belőle egy előzetest, jövöre viszont meg is vásárolhatjuk. A PT Cruiser kabrió változatát elégedetten vizsgálják a vendégek; szerencsésebbek még helyet is foglalhatnak benne. A Street Cruiser gyönyörű színekben pompázik, a genfi taxisofőrök legnagyobb örömére (helyi taxisok ugyanis előszeretettel hajtanak fekete Cruisert)
