Milyen használt autót veszünk hol, kitől?

2008.03.20. 00:27

Kinek mi kell? Alfások, opelesek, volkswagenesek öröme

Ha mélyebbre ásunk az adatkupacban, a statisztika alapján gyárthatunk többé-kevésbé megalapozott elméleteket arra nézve, melyik márka híveinek mi a legfontosabb paraméter a nagy Ő kiválasztásakor. Nézzünk néhány lelkes rajongótáborral rendelkező márkát: mit várnak kedvenceiktől a vásárlók a használtpiacon!

Alfa

Menjen jól, és persze menjen egyáltalán. Az Alfára vágyók 94%-a jelölte meg a jó műszaki állapotot, 79%-a a teljesítményt fontos tényezőnek. És persze jól nézzen ki: 59% számára fontos az optikai állapot vásárláskor. A legkevésbé a környezetvédelem (csupán 4% említette) és a csomagtér mérete (17%) számít az alfásoknak. A fogyasztás csupán 37% számára fontos, amikor Alfát venni megy.

BMW

A bajor Alfa. Kísértetiesen hasonló a BMW-t vásárolni indulók preferenciarendszere az alfásokéhoz: 90% akar jó állapotú, 77% nagy teljesítményű, 54% csillogó-villogó használt BMW-t. 6%-uk számára fontos a környezet védelme, 15% akar nagy csomagteret, 40% kis fogyasztást.

Dacia

Nyilván másként gondolkodik a fenti két presztízsmárka rajongóinál az, aki egy Logant szeretne (arra nem is merek gondolni, hogy a válaszadók esetleg Solenzára, vagy 1310-esre vágynak). A fontos tényezők tehát: jó fogyasztás (80% említi), jó műszaki állapot (76%), nagy utastér, nagy puttony (72-72%), olcsó fenntartás (60%). A Dacia-vásárlók 44%-ának nem mindegy, hogy milyen karosszériatípussal vásárolja meg az autót. A környezettudatosság viszont a Daciára vágyók esetében is szomorú: csupán négy százalék törődik vele.

Honda

A sportos japán márka használtpiaci vásárlóközönsége elsősorban a jó műszaki állapotra utazik: a válaszadók 85%-a akar megbízható Hondát. Természetesen a teljesítmény szerepel a második helyen, 62% számára fontos. 55% szeretne kis fogyasztású, de csak 6% alacsony károsanyag-kibocsátású Hondát, 51% számára fontos, hogy jó aktív, 39% számára, hogy jó passzív védelmet élvezhessen autójában.

Opel

Józan emberek az opelesek. A használt körbe zárt villám iránt érdeklődők számára a legfontosabb paraméter, 85%-uk említi, mint döntési tényezőt, hogy jó legyen az autó műszaki állapota. 64% számára fontos a fogyasztás, 62% számára a fenntartási költség, 53% számára a jó aktív, 42% számára a jó passzív biztonság. Teljesítmény? Az vajon mi, kérdezik a opelesek: csak 41%-uknak kell a sok ló. És csupán 31%-uknak kell, hogy szép is legyen a kiszemelt kocsi.

Néhány érdekes válasz

Az Ön számára jelenleg az ideális (a legjobb, de még megfizethető, fenntartható) saját autó nemzetisége:

  • Mindegy, úgyis mindet Tajvanban rakják össze :)
  • Nekem mennyit adsz le a lébol, öreg? Mibol gondolod hogy ingyen csinálok neked péztet?
  • Hát persze, hogy német. Japcsi fostalicska rizskályha szóba sem jöhet.

Az Ön számára jelenleg az ideális (a legjobb, de még megfizethető, fenntartható) saját autó márkája:

  • Nincs konkrét márka, valami böszmenagy veterán tepsi legyen. Faszom a mai egyen ökoboxokba
  • Nincs ilyen, ki kell fogni melyik műanyagcsoda válik be
  • Gyurcsány Wagoner

Suzuki

Lásd Opel, csak még spórolósabban: a válaszadók 84%-a jelölte meg a jó műszaki állagot, 75% a jó fogyasztást, 74% az olcsó fenntartást. És még a teljesítmény sem olyan fontos, mint az opelesek körében: csupán 34% említi prioritásként. Jó optikai állapot? 25%-ot érdekel.

És akinek ami fontos, az mit vesz?

Ööö, akarom mondani, nézzük meg a fentiek alapjául szolgáló táblázatot a másik irányból. Vagyis: mely márkák vásárlóköre számára a legfontosabb a magas szintű aktív biztonság? Naná, hogy a Volvo nyer: akik számára egy Volvo az ideális használt autó, azok közül 71% említi kiemelt vásárlási döntési tényezőként a fejlett dinamikai biztonsági cuccok meglétét. És a passzív biztonság kit érdekel a legjobban? Bingó, megint csak a Volvo az, 61% akar sok légzsákot, erős övet. És kinek nem számít a biztonság? A használt Ladát priorizálóknak csupán 15%-át érdekli a légzsák, ugyancsak 15%-ukat az ABS (más kérdés, hogy mindössze 34 darab válaszadó vágyik Ladára, persze).

Kiknek a legfontosabb a teljesítmény? Alfások: 79%, porschések: 78%, BMW-sek: 77%, Chrysler (???): 75%, Lexus: 73%. Kinek a legkevésbé fontos? Hát a Daciát keresőknek, közülük csak 12%-ot érdekel, milyen erős a kiszemelt járgány.

Nézzük a környezetvédelmet: kinek a legfontosabb, hogy unokáink is láthassanak esőerdőt, bálnát, meg elefántot? Ha nem vesszük figyelembe a 16 darab Chrysler-kedvelő igen dicséretes, 25%-ot, azaz négy válaszadót felvonultató békemenetét, akkor a Volvo iránt érdeklődők a leginkább környezettudatosak, minden tizedik válaszadó néz CO-t és kormot, mielőtt használt autót vesz. A leghányavetibbek a Porschére és Roverre vágyók, 0-0%-os környezetvédelmi affinitással.

Végül a szín. Ki az, akit leginkább érdekel, hogy milyen színű használt kocsit vesz? Az, aki Jaguart (27%), Porschét (44%) akar, na persze. De ha a pár darabos válaszadói körnél szélesebb bázissal reprezentált márkákat nézzük, akkor az Alfa (27%), a BMW (22%), és meglepő módon a Mercedes (16%) iránt érdeklődők számára a legkevésbé mindegy, fehér-e vagy fekete a kiszemelt kocsi. És kit nem érdekel ez egyáltalán? Azt, aki Kiára vágyik: közülük százból csupán ketten nem vennék meg a máskülönben jó, de rózsaszín alapon sárga pöttyös Ceedet.

Folytassuk?

Egyelőre ennyi százalék talán elég lesz. De van még adat bőven a tarsolyban: a második részben kielemezzük, hogy viszonyulnak a nők és férfiak a benzint vagy dízelt kérdéséhez, meg hogy ki hol szeret autót eladni, illetve venni. És kitől.