Korán világossá vált, hogy egy valamirevaló Land vagy Range Rovernek olyan alapfelszereléseket, mint csörlő, CB rádió, iránytű, gallyvezető vagy gumicsirke tartalmaznia kell, de a tehetősebbek GPS nélküli autóval már a sarki közértig se indulnának el.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kis kiállítás |
Egy márkatalákozó mindig érdekes eseménynek
ígérkezik. A klub tagjai nyilvánvalóan több évre előre
vastag piros filccel jelzik az adott napokat a naptárban és
pár héttel előbb elkezdik a felkészülést. Azoknak pedig, akik csak
egyszerű érdeklődés és/vagy szakmai kötelezettség alapján vesznek
részt, megadatik az élmény, hogy
aliennek érezhessék magukat az
alienek között.
Esetünkben nem másról van szó, mint a Land Roveresek évi találkozójáról, amit idén május 25-26-án tartottak
![]() |
|
![]() |
![]() |
Többszáz ilyen feliratot lehet csinálni-UV fénynél látszik |
Pénteken indult a program, a
Landimex Római-parti telephelyén, ahová a számára kijelölt
ötajtós, TD4-es Freelanderrel érkezett a sajtócsapat. Ekkor a
helyszínen még csak 10-15 autót találtunk, de ezek részletes
körbejárása és fotózgatása kiváló programot biztosított az előttünk
álló háromórás várakozási időszakra. Különösen, hogy az állomány
folyamatosan frissült, egyre hihetetlenebb formákat és
kiegészítőket felvonultató terepjárókkal, valamint az ilyen
találkozókról elmaradhatatlan feltalálókkal.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Gyönyörű, nem? |
Korán világossá vált, hogy egy valamirevaló
Land vagy Range Rovernek olyan alapfelszereléseket, mint csörlő, CB
rádió, iránytű, gallyvezető vagy gumicsirke tartalmaznia
kell, de a tehetősebbek GPS nélküli autóval már a sarki
közértig se indulnának el.
Közben szépen összegyűlt a mezőny, a 14 órára kitűzött induláskor tekintélyes számú autó sorakozott fel a felvezető rendőrmotorosok mögött. Ezután 50km megtétele következett erdőn, mezőn, hegyen-völgyön át: a szervezők figyelmességét és pályakijelölési profizmusát mutatja, hogy a nem túl hosszú utat 6 és 9 óra közötti szintidőkkel abszolválták a versenyzők, akik választhattak az egyéni, itiner alapján, vagy az előttük haladó féklámpája nyomán történő haladás között.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A fa mögött még jópáran vannak ám |
Sár, szűk erdei utak, letört ágak, sziklák, és
egyéb, haladást nehezítő tereptárgyak - az igazi megpróbáltatást az
esti homokmenet jelentette volna. Itt olyan döntés született, hogy
a késői időpont, fáradtság, és a Freelander általunk korlátozottnak
vélt terepjárási képességei miatt inkább aszfalton fejezzük be a
pénteket. A 24 ágyas hálótermektől visszariadva inkább
visszatértünk Pestre, és megállapodtunk a másnap reggeli 8 órás
indulási időpontban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ilyen marhaságokon gyakorolnak a katonák |
Szombaton kilencre érkeztünk Püspökszilágyra,
pontosabban a mellette elhelyezkedő, de a kíváncsi szemek elől a
terep adottságait kihasználva szégyellősen elbújtatott katonai
gyakorlótérre, a terepjárók és sofőrök igazi szenvedéseinek
helyszínére. Váratlan, de annál örömtelibb találkozás
Tamással, a mindig mosolygós
ex-Family
Frostos-görkorcsolyapark-vezető-hegymászóboltossal, aki mint
kiderült, a sors furcsa játéka folytán, már egy ismert
üzemanyag-forgalmazó szponzori csapatát erősítette.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy rükverc és irány az árok |
Eddigre a sajtókülönítmény két másik tagja már
a szélrózsa két különböző irányában járt, úgyhogy gyorsan kerestem
egy harmadikat, ami a szlalompályára vezetett. A feladat viszonylag
egyszerűnek tűnt, először az árok hosszanti irányában végighajtva
kellett a stanglik között áthaladni, majd merőleges átfutás az
árkon, végül a kiégett katonai teherautók közötti kacskaringó
következett.
Szórakoztató volt látni, ahogy jobbnál-jobb
autók akadnak fenn, és
"rosszabbnál-rosszabb" de annál ügyesebben irányított gépek
veszik gond nélkül az akadályt. Fickándozott bennem a
kisördög, de nem akartam a kölcsönkapott Freelandernek sem a
lökhárítóját lebontani, sem az alját felakasztani az árok szélére,
ezért kordában tartottam magam.
Egészen addig, amíg szemem láttára, három ugyanilyen autóval,
de hevesebb vérmérséklettel megáldott és az öreg rókák által a
feladat kipróbálásra buzdított csapat csont nélkül teljesítette az
akadályt, szlalomostul, átkelésestül. Erre már mi is beálltunk a
kísérletező kedvűek sorába. Kicsit izgulva, hisz még soha nem
próbáltunk ilyesmit, de nekivágtunk az ároknak, és két lefulladást
leszámítva verőhiba nélkül teljesítettünk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Na erre nem való a Freelander! |
Volna.
Ugyanis az árokátkelésre ráfordulva a vezetőablakban hirtelen
felbukkant a
Wallis kereskedelmi részlegének feje, alatta testtel, és egy
kérés formájú parancs keretein belül felhívta figyelmünket a
Freelander korlátozott terepjáró képességeire, valamint az autó
értékére, így a főnöki tiltás hatására nem keltünk át az árkon.
Kár, hogy ennyire érzékeny lelkű fiúkat gyűjtöttek össze, mert ettől a kis intermezzótól elment a kedvünk további feladatoktól.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nem ciki, senki sem jutott át |
A klubtagok közötti viszonyt legjobban
modellező feladatnak a vizesárok bizonyult, itt volt leginkább
megfigyelhető, hogy mennyire nem veszik
magukat komolyan a srácok és lányok, és hogy mennyire
komolyan veszik
egymást. Szinte lehetetlen volt ugratások célpontjává nem
válni, majdnem ugyanilyen nehéz lett volna megsértődni ezeken. Az
ároknak két átkelési pontja volt, az egyik teljesíthetetlenül
meredek, persze ezt próbálták többen, és egy lankásabb, de
hosszabb, itt már többen jutottak át. Legviccesebb az
Alfréd nevű, borzasztó kedves, LR mellénybe bújtatott
bobtail gazdája volt, aki
arcán kisgyermeki örömmel állt be mindannyiszor "rántani".
Erre később magyarázatot is leltem: a Defender új vonóhorgot
kapott, ennek tesztelése folyt éppen.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Kálmán, Kálmán ebből hogy jössz ki? |
A dombtetőn a bekötött szemű kormányosoknak a
jobbról érkező navigációs utasítások alapján kellett a helyes utat
megtalálni a letűzött kapuk között. Bár ez a versenyszám kívülről
nem volt valami látványos, elszorult a torkom, ha a vakságra
ítéltetett autótulajdonosok helyébe képzeltem magam.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szerencsére itt volt az elhárítás baj esetére |
Ekkorra már
percenként három üvegre nőtt az ásványvíz fogyasztási
igényünk, ezért a klímaberendezés biztonságos hűvös burkából, már
Scrivener kollégával kiegészülve néztük a következő számot, amiben
végül személyesen is részt vehettünk. A tolatási versenyben, melyet
a sofőr és navigátorának kiszállását megkövetelő abroncsdobálás,
majd a végén egy jó mély gödör
átrükvercelése egészített ki, alkalmunk nyílt a találkozó
egyik nemzetközi (kolozsvári) rendszámú Defenderét lelökdösni a
peremről, miután oda erőszakosan fennakadt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Meggyőző képességek-Még jó hogy ezt nem látták! |
Közvetlenül a benzineshordókból kirakott
szlalompálya mellett volt a viadal szerény véleményem szerint
leginkább
profi vezetési tudást igénylő menete. Egy összevissza
kanyargó és különbözőképpen legyalult oldalfalú árokban kaptak
lehetőséget a versenyzők terepjáróik felborítására, megjegyzem, aki
itt el mert indulni, annak már teljesítenie is kellett a feladatot,
mivel a kiemelésre szánt darukat otthon felejtették, és az árok
oldalirányú elhagyása lehetetlen lett volna. Láthattunk itt
kétkerekezést, küzdelmet és arcokról lefagyni készülő
mosolyokat, de különösebb káresemény vagy sérülés nem történt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Itt még bajban, de ők az egyik a merész hármasból! |
Közben a bázis túloldalán lévő hegyen, amit
korábban már megjártunk a HDC tesztelése céljából, a szervezők
kijelölték a gyorsasági verseny vonalvezetését, mely elég keményre
sikerült: hárman vágtak neki, közülük is csak egy volt, aki
gyorsaságihoz méltó sebességgel tudta venni az igen dobálós és szűk
fordulókkal tűzdelt pálya hajlatait. Kár, mert itt láthattunk volna
borulásokat, igazi zúzdát. Ez elmaradt, mondjuk eddigre már
mindkettőnk gépéből kifogyott az energia, ezért talán jobb is, hogy
így alakult.
Ezen a ponton láttuk be, hogy a napszúrás és az állandó, a környék őzeit és vadkanjait már korábban messze űző zaj és rezonancia tökéletesen lemerítette erőtartalékainkat, beszálltunk az eddigre totalkosz Freelanderbe és hazakocsiztunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Valami ilyesmit szeretnék |
Kiváló nap volt, bepillantást nyertünk egy ritkán együtt látható, de roppant közvetlen és szimpatikus közösség ünnepébe, új barátokat szereztünk és még egy nagyszerű poénforrást is sikerült begyűjteni. Javaslat: ezen a hétvégén Somogybabodon a klasszikus off-road fesztivál meglátogatása, ott még sűrűbb ízelítőt lehet kapni a terepjárósok különös lelkivilágából. Ja és természetesen jövőre is lesz Land Rover márkatalálkozó, reméljük oda is meghívnak és talán a hozzám hasonló sértődős kutyaütők részére lestrapált defendereket szállítanak.
