Megelõzik a Ferrarit?

2003.04.10. 09:48

A vezetõség - szerény anyagi lehetõségeinek mértékében - mobilokat és laptopokat ajándékoz a kreatív ötletekkel kirukkoló alkalmazottaknak. Õket aztán más tekintetben is elkényeztetik: a Maseratinak saját babysitter szolgálata van, edzõtermei, ahová bagóért járhat minden dolgozó és családtagjaik. Ráadásul mindenkit ingyen vizsgálnak és látnak el a gyárt által fizetett orvosok.

 
 
   
  Híres Quattroporte tulajdonosok
 
  Anthony Quinn
Marcello Mastroianni
Alberto Sordi
Alessandro Pertini
Luciano Pavarotti
Stewart Granger
Malcolm Forbes
Brunei szultánja
I. Husszein, jordán király
III. Rainier monacói herceg
Peter Ustinov (kettõt is vett)

A négyajtós nem sportautó, talán ezért merészel majd õsztõl Maserati Quattroportéba ülni a 82 éves olasz államfõ, Carlo Azeglio Ciampi . Elsõ vevõként már be is jelentkezett, segítve a márka hírnevének újbóli építését.

A Maserati autógyár úgy a Ferrarié, hogy a Ferrari a Fiat csoporté. Utóbbiról tudni illik, hogy éppen most evickél ki történetének legnagyobb válságából, ha kievickél. A Ferrari viszont sikertörténet, ahogy egykor a Maserati is az volt. A 40-es években versenyeket nyertek mindenütt. Mellékesen korábban kezdtek sport- és versenykocsikat gyártani, mint a Ferrari.

 
  Háború elõtti modellek
 
 
   
  Maserati 4MC - 1500   Maserati 4CS - 1100
   
  Maserati 8 CM - 3000   Maserati 6 CM - 1500

Ma már senkit nem érdekel, miért is robbant le, de már évekkel ezelõtt is gödörben volt. Amikor nem is a Fiat csoporthoz tartozott, hanem az extravagáns, de nem túl sikeres De Tomaso luxus-sportkocsigyártó céghez. A De Tomaso-nak nem volt elég pénze, hogy annyit fektessen a cégbe, hogy mai szemmel nézve ne buherálásnak tûnjön az akkori gyártás.

Az üzemben dolgozó maseratisok joggal érezhették: az egyik legsikertelenebb cég szerencsétlen emberei, akik töredékét keresték annak, amit a Ferrarisok, ma és akkortájt. A Maserati azonban megrázta magát, hála a Ferrari és fõnöke által hozott 100 millió dollár körüli pénznek. Tavalyi eladási statisztikájuk, a 3300 kocsi a nemzetközi autósvilágban mennyiségi alapon a futottak még-kategóriába sorolja a márkát, de nem árt tudni, hogy a Ferrariból, a világ legerõsebb autóipari márkájának nevezett kocsikból sem adnak el többet évente a 4 és fél ezernél.

 
  Háború utáni modellek
 
 
   
  Maserati A6GCS/53 PF Coupe   Maserati A6G-2000 Frua Coupe
   
  Maserati 300 S   Maserati 8 CLT

A Maserati neve most más hírekben került kiemelt helyre. Évente elkészítik a legjobb európai munkahelyek listáját, és ezen a gyártó neve a vezetõ tíz között szerepel. A vállalatnál rendkívül jó és ambiciózus hangulat uralkodik, a vezetõk merészen állítják, hogy éveken belül lehagyják a Ferrarit. Mármint úgy, hogy a Maserati modellekbõl 9-10 ezret adnak el 2006. táján, és mivel addigra újabb gyártóvonal is mûködik majd, a termelés akár évi 20 ezer darabra futhat fel.

No nem csupán azzal a 400 emberrel, akik jelenleg a gyártásban dolgoznak. Valószínû, hogy mindannyian hozzászólnak majd a fejlesztésekhez, ugyanis a Maserati egyebek között ezen munkavállalói jog alapján került a legjobb európai vállalatok közé.

 
  De Tomaso korszak
 
 
   
  Maserati Biturbo Spider   Maserati Biturbo Spider
   
  Maserati Barchetta   Maserati Shamal

A dolgozók értékesnek mondható díjakat kapnak, ha hasznos észrevételekkel segítik a gyártást. A vezetõség - szerény anyagi lehetõségeinek mértékében - mobilokat és laptopokat ajándékoz a kreatív ötletekkel kirukkoló alkalmazottaknak. Õket aztán más tekintetben is elkényeztetik: a Maseratinak saját babysitter szolgálata van, edzõtermei, ahová bagóért járhat minden dolgozó és családtagjaik. Ráadásul mindenkit ingyen vizsgálnak és látnak el a gyárt által fizetett orvosok.

A rendszert a Ferrari fõnökeként ismert Luca di Montezemolo vezette be, aki azt is ígéri, hogy a munkahely sokkal szebb lesz, ha lehet, még emberibb. A két nagy új irodai blokk és környezete már olyan, mintha szállodának szánták volna. Az egész országban arról beszélnek, milyen remek helyen tevékenykedhetnek a Maserati dolgozói, akik mellékesen azzal a nyugodt érzéssel mehetnek már be munkahelyükre, hogy az se holnap, és évek múlva sem szûnik meg.

 
  Jelenlegi modellek
 
 
   
  Maserati 3200 GT   Maserati Spyder
   
  Maserati 4200 GT   Maserati 320 S (prototipus)

A vállalat megpróbálja elhitetni, érdemes azzal az érzelmi töltettel munkálkodni, hogy különleges autókat készítenek egy különleges munkahelyen, és ezek az autók idõvel a sportkocsikat és a versenyeket szeretõk körében különleges erényekkel hódítják majd meg a nagyérdemût. Mint tudjuk, az idén a Maserati 3200GT-bõl kifejlesztett "Trofeo" már érmekért és hírnévért gyúrja az utakat. S talán akkor a Maseratiból is lehet még Ferrari.

 
  Maserati Quattroporte
 
 
   
  Maserati Quattroporte I. - 1963   Maserati Quattroporte II. - 1974
   
  Maserati Quattroporte III. - 1984   Maserati Quattroporte IV. - 1994