Villámkörkép a most megnyiló Budapesti Autószalonról

2003.10.15. 13:29

Elsőként a Mercedes-Benz rukkolt elő az új Vito haszon- és személygépjárművekért kért pénzbeni ellenszolgáltatás mértékének meghirdetésével. Megtudtuk, hogy a német csúcsdoboz meghajtásáról a 109cdi jelzésű 90 lóerős dízeltől a 115cdi-n és a 119-esen át a 122-es jelzésű 220 lóerő körüli benzinesig gondoskodnak motorok.

A legolcsóbb áruszállítóhoz nettó 3 840 000 Ft-ért, a legdrágábbhoz - majdnem kétszer ennyiért - nettó 6 514 000 Ft-ért juthatnak a vevők. A személygépkocsi-kivitel ára a méret és a motor függvényében bruttó 6 219 000 és 10 080 000 Ft között mozog.

A Mercedes-Benz standján kiállításra kerül még - hogy csak az újdonságokat említsem - az E 55 AMG csúcsmodell mellett, az E 320 4Matic kombi, valamint a Smartok világából a már ismert roadster Brabus edition bluewave változata, a forfour és a megújult city coupé-cabrio páros is.

Az olasz autók képviseletében a Fiat-Lancia-Alfa Romeo hármas által bemutatott újdonságok közül az Ulysee és az Ypsilon árai számíthatnak komoly érdeklődésre. Igaz az előbbit már csak Magyarországon sorolják az újdonság kategóriába, mivel az importőr fél év késéssel kezdte meg a francia testvérekkel rendelkező típus hazai árusítását. A különböző üzemanyaggal hajtott, kétliteresekkel szerelt egyterű legolcsóbb változata 7 390 000 Ft, ami dízelesített Emotion felszereltséggel akár 8 740 000 Ft-ig is felkúszhat.

Az Ypsilon háromféle motorral és hatféle árral lesz elérhető. Az alapváltozatot jelentő 8 szelepes 1,2 literes 2 690 000 Ft-ért, a legolcsób 1,4-es, hengerenként 4 szeleppel 3 190 000 Ft-ért, míg az 1,3-as Multijet D.FN automatizált váltóval 3 940 000 Ft-ért lehet a Lancia rajongóké.

Az Alfa Romeo háza táján új árral nem, új típussal és sportos felszereltségekkel annál inkább találkozhatunk. A 166-os modellfrissítésen átesett változatának új, markáns vonalait figyelhetik meg itt az érdeklődők, miközben az általunk élőben is kipróbált és rövidesen a totalcar.hu oldalain is bemutatásra kerülő 147 GTA mellett a 147-eshez, a 156-oshoz, valamint a 166-oshoz rendlhető TI sportcsomaggal felszerelt változatokat csodálhatják meg. Az ezekért a későbbiek folyamán fizetendő forintok súlyát kedves hostessek próbálják feledtetni, miközben a piros szín előnyeire terelik férfivendégeik figyelmét.

Pár lépésnyire az Opellal közös világpremiert tartott a Renault. Magyarországon vált először a nagyközönség számára is láthatóvá a Renault Master-Opel Movano páros, melyek közül a francia gyártó már árral is szolgált az előzetes megrendelések és a november 1-én beinduló hivatalos forgalmazás sikerének megkönnyítése érdekében. A zárt változatok közül a legkisebb 1,9 dCi nettó ára 3 598 000 Ft, ami lemezelt raktérrel és 3 literes dCi-vel 5 110 000 Ft-ig nőhet. Alvázzal nettó 3 790 000 és 4 490 000 Ft között, duplakabinos alvázzal nettó 4 190 000 és 4 540 000 Ft között kapható a Master. Ráadásként hozzáférhető lesz egy billenős duplakabinos alvázzal készülő változat is nettó 5 890 000 Ft-ért. A buszok 6, 9 és 16 személyes kivitelben készülnek, ezek bruttó ára sorra 6 319 000, 7 537 000 és 7 737 000 Ft. A csúcsváltozat, amely már csak D kategóriás jogosítvánnyal vezethető és 3,9 tonna a megengedett legnagyobb össztömege 8 425 000 Ft-os áron kerül értékesítésre.

A bemutatótér többi sarkában körülnézve további, Magyarországon eddig még nem látható újdonságokat fedezhetnek fel a látogatók, a legtöbb esetben 2004 elején induló forgalmazással és ármegjelőlés nélkül. Hogy csak a feltűnőbbeket említsem. Az Oplenél megtekinthető az új Astra, a Vectra Caravan, valamint a Vivaro "Tour" névre hallgató busz változata, melynek párja a Renault standján Trafic Passengerként látható.

A Fiatnál a Simba mellett a Dobló Malibu, Peugeotnál a 307 CC, a Fordnál a Focus C-Max, a Tatánál az Indyca számíthat komolyabb érdeklődésre. Ezek mellett több tanulmányautó is helyet kapott az A csarnok területén, így a Peugeotnál, a Volvónál és a Fiatnál is találkozhatunk az álomvilág szülötteivel.

Hely hiányában a Daewoo, a Kia és a legtöbb kishaszonjármű a D pavilonban került elhelyezésre, míg a csarnokokon kívül a hideget jobban bíró Avia, Kamaz és Tatra modellek képviselői mellett utánfutó-, pótkocsi-, felépítmény- és egyéb járműipari kellékgyártók sátraiban nézelődhetünk. Az itt csak említés szinten felsorolt érdekességekről és újdonságokról a következő napokban beszámolóinkban részletesen is olvashatnak.