Húszezren írták le, milyen hosszú távú tapasztalataik vannak az autójukról. Mi rendszereztünk, elemeztünk, és most közzétesszük, mit érdemes megvenni, és mit kell inkább elkerülni, ha valaki okosan akar dönteni. Megint japán nyer. Ezúttal azonban veszít is.
Összesítésünkben minden olyan autó szerepel, amit 2001-ben vagy azóta
újonnan meg lehetett venni. Így aztán
akár közepesen fiatal használt autót, akár vadonatújat keres, itt
megtudja a nép igaz ítéletét. A
Népítéletben részletes
tapasztalatokat is olvashat, ez az összesítés azonban a pontozott
kritériumok alapján készült. Az értékelt tulajdonságok a következők:
- Szeretet
- Fenntartási költség
- Megbízhatóság
- Szerviztapasztalat
- Teljesítmény
- Kényelem
- Megérte az árát?
- Súlyozott átlagérték: ebben minden kategória szerepel, de kétszeres súllyal számít a fenntartási költség és a szeretet, a többi egyszeres súllyal
- Objektív átlagérték: ebben az átlagban nincs benne a szeretet, csak a pontozott tulajdonságok
Alább sorban áttekintjük a tulajdonságok alapján az ország maximum 10 év körüli autóinak kínálatát. Kiemeljük a legjobbakat és legrosszabbakat, ön viszont megnézheti mindig mindenből a teljes listát , benne a 114 leggyakoribb autótípus minden részletes adatával.
Szeretet
A legszenvedélyesebb kategória. Az ember elméletileg szerethet egy gyönyörű, de megbízhatatlan társat is, de - ha tényleg igaz, hogy az autó és a párválasztás hasonló folyamat - úgy tűnik, a ribancok/szemétládák ideje lejárt, hiába vonzó némelyik. Úgy tűnik ugyanis, hogy önök elsősorban azokat az autókat szeretik, amelyek nem szívatják meg a tulajdonosukat.
A jók:
Súlyos bejelentés következik: a 10 legszeretettebb autóból kilenc japán. Nem lepődünk meg a Mazda 3 és 6 iránti rajongáson, sem azon, hogy tavalyi abszolút győztesünk, a Honda Jazz az első itt is. Annál megdöbbentőbb a számunkra befogadhatatlan Suzuki Liana csúcsközeli felbukkanása. Lassan ki kéne próbálnunk egyet. Üdítő színfolt a gésák közt egy olasz amorózó, az egyetlen nem japán a top 10-ben, az Alfa 146. Elég rossznak találják, de szeretik. Az első húszban van még két Alfa, ez magyarázza a márka fennmaradását napjainkig. Elrettentő, hogy francia autó nincs az első 20-ban.
A rosszak:
Az utolsó 20-ban már megint ott a kurrens Citroen-kínálat java. C4, C3, C5, Berlingo, Picasso. Ezen most nem csodálkozunk, sem a Pug 307-es és a Renault Thalia gyászos eredményén. Meglepő viszont a kifutott VW Passat gyalázatos elutasítottsága. De az igazi dráma az új Honda Civic. Mi rajongásig szerettük, önök viszont nem, így a tavalyi vesztes C4 alatt debütált az utolsó tízben. Erre még visszatérünk, reszkess, Honda.
Böngésszen szeretet szerint sorba rendezve!
Fenntartási költség
Meglepetésnek helye nincs: ami kicsi, olcsó és/vagy megbízható, azt olcsó fenntartani.
A jók:
Seicento, Wagon R+, régi Swift, új Fiat Panda az első 10-ben. Dobogós a Dacia Logan, ami nekünk is a kedvenc olcsó családi autónk. Második a soha el nem romló előző Corolla, első a Suzuki Alto, aminek ez az eredménye az egyetlen elfogadható mentsége a létezésre.
A rosszak:
Mostanra megdrágult a kifutott 3-as és 5-ös BMW-k fenntartása. Meglepően sokat visznek el az öreg Fiat Unók, pedig az ember nem hinné. Viszi a pénzt a Bora és az A6, a komplikált C5, a kissé anyátlan Saab 900 és 9-3. De a legtöbb költséget a rigolyás Alfák okozzák, itt tobzódik a 145, a 166, és a két legdrágábban fenntartható autó a 156-os és a 147-es. Aki szép, az sokba fáj, mint tudjuk.
Böngésszen fenntartási költség szerint sorba rendezve!
Megbízhatóság
A jók:
Hogy az első 20-ból 16 japán, azon itt most nem csodálkozunk. Erre megy a világ, ez van, ezt szokjuk 10 éve. Örüljünk inkább magunknak, mert jók a Suzukik, drukkoljunk Koreának, mert felmásztak a jók közé, és forrón gratuláljunk a Fiatnak, amiért az új Panda - egyetlen európaiként - befért a top 20-ba.
A rosszak:
Alfák, Citroenek, Renault-k, Peugeot-k a lap alján. Meglepetés a 2000-től gyártott Passat megbízhatatlansága, ezért nem szerették. Mára temérdek C4-tulaj írt nekünk, a kép árnyalódott, de így is a legrosszabbak között van szegény. Az igazán elrettentő azonban a 188 Peugeot 307-es vásárló sorsa, akik a legmegbízhatatlanabb autóba ölték a pénzüket. Mégsem ez az igazi sokk, hanem az új Honda Civic. A Honda látszólag a saját minőségellenőreit is megelőzte a forradalmi dizájnnal.
Miközben a gyár többi modellje sose romlik el, a Civic bő 50 helyet zuhant a generációváltással, ezzel messze a legmegbízhatatlanabb japán autó az összes közül. Így sincs a legrosszabbak között, de a Honda-vevők egyszerűen nem ehhez vannak szokva. Légkondibajok, zörgő-nyekergő beltér, kopogó futómű büntet. Ez a Civic első éve, ha van valami a Jidoka és Kaizen-legendakörben, akkor a felelősök már halottak, és a következő évjáratok talán jobbak lesznek.
Böngésszen megbízhatóság szerint sorba rendezve!
Legyen ön a statisztikus!
Kattintson a táblázatra, és szabadon sorba rendezheti bármelyik tulajdonság alapján!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
