Szerviztapasztalat
Legyünk őszinték: nincs jó szerviztapasztalat. Szervizbe járni mindenképpen szívás, elvesztett idő, költség és bizonytalanság. Jól azok a modellek teljesítenek, ahol a szervizhálózat sűrű, megbízható, olcsó, és soha nem kell látogatni.
A jók:
Az unalmas Honda-Mazda-Toyota mondókát ugorjuk át, ezek nyertek. Inkább ünnepeljük együtt a Dacia Logant, ami beférkőzött közéjük a negyedik helyre. Az "A Dacia a legjobb szervizhátterű európai autó" 1983-ban az év pszichedelikus vicce lehetett volna, erre tessék.
A rosszak:
Szegény franciákat lusták vagyunk megint felsorolni, elég bajuk van. Örvendetes, hogy az Alfák nem annyira rosszak itt, mint a fenntartási költségeikből gondolhatnánk, az utolsó tízbe be se fértek. Kiszorították ugyanis őket a németek: az utolsó tízben a Golf IV, a Polo és az előző Passat. És ha ez nem lenne elég kellemetlen a Porsche Hungáriának, az abszolút utolsó az előző A6 lett. Érthetetlenül hosszadalmas ügyintézésre, a szakértelem hiányára és magas költségekre panaszkodtak főleg a népítélők. Jobbulást kívánunk.
Böngésszen a szerviztapasztalat szerint sorba rendezve!
Teljesítmény
Egy-egy típus többféle motorral is kapható, ebben a listában azonban az összesített eredmények szerepelnek.
A jók:
A Mazda6 és a Honda Accord úgy megy, ahogy azt elvárja a nép a középkategóriás autóktól. Ők nyertek. Az S60-as Volvo harmadik helye meglepő, úgy látszik, a sok vastól sem lett nehézkes. Itt az első örömhír az eddig kínosan szereplő új Civicnek, a jó 1,8-as benzinesnek és a kiváló 2,2-es dízelnek hála bejöttek hatodiknak, kettővel a sportos előd alá. A maradék a dízelek forradalmáról szól: az új Passat és a Skoda Superb szinte mindig TDI, és az olyat szeretni szokták Önök. Végül jönnek az Alfák, valamit valamiért, ugye.
A rosszak:
Kisautók, furgonok és egyterűek a lista végén, meg persze a szegény kehes F-Astra. Itt nincs meglepetés, mindenki magának kereste a bajt.
Böngésszen teljesítmény szerint sorba rendezve!
Kényelem
A kategória borítékolható győztesei a drága, modern luxusautók volnának, ezekből azonban nem volt annyi a 20 000-es mintánkban, hogy külön kiemeljük őket. Így azokra az autókra koncentráltunk, ahol minimum 30 tulajdonos véleményével számolhattunk.
A jók:
Hogy itt egy Merci nyer, az a világ legtermészetesebb dolga kéne hogy legyen. Az E-classe valóban nem sportautó, de pöffeszkedni mi is nagyon szerettünk benne, megértjük. A közepes japánok a dobogósok, mindenben mindig jók, miért pont itt lenne velük gond. A Superb szürreális méretű belül, az Omega is inkább kényelmes, mint jó vagy szép. A meglepetés a Honda Jazz 5. helye a nagyok közt, itt látszik, milyen zseniális a térkihasználási koncepciója. Dicsérjük még meg az otthonos belterű Alfákat, és hogy a Citroen C5 is talált egy kategóriát, ahol végre nem az alsó, hanem a felső 10-be fért be.
A rosszak:
Régi kisautók, furgonból gányolt személyautók és terepjárók a sor végén. Mindazonáltal egyértelműen a Suzuki a kínzókamra fejedelme: az Ignis, az Alto és az előző Swift is fáj, ha sokat időzünk benne.
Böngésszen kényelem szerint sorba rendezve!
Megérte-e az árát?
A legőszintébb kérdés. A pénztártól való távozás után reklamációnak helye nincs, nincs pénzvisszafizetési garancia. Ezért ne hallgasson senkire, talán még ránk se. Egyedül a népnek higgyen, mert a nép tudja. Íme:
A jók:
Ha kis vagy közepes Hondát vagy Toyotát vett, megfogta az isten lábát. Gratulálunk továbbá a Hyundai Accentnek a nagyszerű 5. helyhez. Az Accent egyébként semmiben sem különösebben rossz vagy jó, egyszerűen azt tudja, amit a vevők vártak tőle. Ugyanezért lett dobogós a Superb, mert hatalmas, kényelmes, jól megy és nincs vele sok baj.
A rosszak:
Kiszámítható egy brancs. Ami megbízhatatlan és drága fenntartani, az nem érte meg az árát. Nyomasztóan sok Renault az utolsó húszban (5), majdnem ugyanennyi Citroen (4), és ugyanennyi VW. A 2000 utáni Golf, Passat, Polo és Bora már a finoman presztízsbe pozícionált VW terméke, ehhez pedig egyszerűen nem elég jók hosszú távon.
A Bora utolsó helye elszomorító, de sehol nincs a mostani Népítélet legnagyobb veszteséhez, az új Civichez képest. Kedvenc középkategóriásunk utolsó előtti helye a szörnyű megrázkódtatás számlájára írható: a vevők az űrkorszak tökéletességét várták, és egy kiforratlan, valóságos autót kaptak a pénzükért. A Honda mentsége, hogy három másik autóval a top 10-ben ül, de ezen a Civicen dolgozni kell, nem vitás.
Böngésszen aszerint sorba rendezve, hogy megérte-e az árát!
And the winner is...
Sokat tűnődtünk, hogy a szubjektív, szeretet is tartalmazó, vagy az objektív átlag alapján döntsünk. Végül úgy találtuk, érdemben annyira kicsi a különbség, hogy szinte mindegy. Ezért a teljes átlagban minden benne van, az Ön rajongása és viszolygása is, és az összes többi értékelt tulajdonság.
A legrosszabb autók listája jelentősen átalakult azzal, hogy kitágítottuk az elemzés körét. Mivel a mostani listában minden olyan típus szerepel, amit 2001-ben meg lehetett vásárolni (mert még vagy már gyártották), a legrosszabbak inkább a kifutott modellek közül jönnek. De érdemes átnézni a teljes listát, van friss autó a rosszak közt szép számmal.
A rosszak:
VOLKSWAGEN PASSAT 2000-2005
CITROEN XSARA PICASSO 1999-
LADA NIVA 1976-
VOLKSWAGEN BORA 1998-
RENAULT THALIA 1998-
CITROEN XSARA 1997-2004
CITROEN BERLINGO 1996-
VOLKSWAGEN GOLF 1997-
PEUGEOT 307 2000-
CITROEN C5 2001-2004
PEUGEOT PARTNER 1996-
És a jók:
1. HONDA JAZZ 2002-
2. HONDA ACCORD 2002-2005
3. TOYOTA COROLLA 1997-2002
4. MAZDA 6 2002-
5. SUZUKI LIANA 2001-
6. MAZDA 3 2003-
7. HONDA CIVIC 1995-2001
8. MITSUBISHI COLT 2004-
9. TOYOTA AVENSIS 1997-2003
10. DACIA LOGAN 2004-
A Népítélet abszolút győztese tehát - már megint - a Honda Jazz. Gratulálunk, annál is inkább, mert a második helyezett is Honda. Ezért is érezzük annyira fontosnak, hogy a gyár ráncba szedje az új Civicet, ami eredendően annyira jó autó volna, hogy méltatlan hozzá a megbízhatósági és összeszerelési hiányosságok miatti rémes szereplése. További babérlevelek járnak mindenkinek az első 20-30 helyen, különösen kiemelve a Dacia Logan szereplését, ami jelzi, hogy nagyon is értelmes dolog egyszerűt, használhatót és jót adni olcsón.
Cikkünkben kiemeltük a legjobb és legrosszabb autókat, ön viszont megnézheti mindig mindenből a teljes listát , benne a 114 leggyakoribb autótípus minden részletes adatával. Reméljük hasznára lesz, hogy okosan válasszon legközelebb. És ha még nem tette volna, ítélkezzen saját autójáról. Ne túlozzon, ne lelkesedjen, legyen őszinte és kritikus, hogy mások is okosan választhassanak.
Böngésszen abszolút sorrend szerint sorba rendezve!
Ne feledje: a jó ítélet őszinte és objektív. Nem a márkbaráti vitatkozás eszköze, hanem tapasztalatgyűjtésé. Írjon őszintén a a saját autójáról, ne minősítse másét. Csak az igazság segít jól választani.