Belénk jön, vagy elenged?

2001.10.04. 07:49

Miután a londoni Blackfair hidat zöldre festették, az onnan történő halálugrások száma 34%-kal csökkent. Ha Anyánk Tyúkját piros környezetbe helyezzük, sokkal boldogabb lesz és kevesebbet táplálkozik. A színek akkor is jól jönnek, ha tudni akarjuk, egy-egy autó vezetőjétől mire számíthatunk.

 
   
   

A piros szín túlélő ösztöneinket, cselekedeteinket, biztonságunkat és a szexualitást reprezentálja. Általában akkor viselünk pirosat, ha energiára vágyunk, szeretnénk felhívni magunkra a figyelmet, vagy hatást tenni másokra. Sürgető érzést, szenvedélyt, forróságot, szerelmet, vért, izgatottságot, erőt, szexet, sebességet és veszélyt idéz. A piros színű autók tulajdonosait kockázatkeresés jellemzi, szeretik a változatosságot, agresszió-szintjük gyakran az átlagos felett van. Hajlamosak a száguldozásra (érdekes adalék, hogy a férfiak 10%-a piros-vak), társaságkedvelőek és impulzívak, a hétköznapi élettel szemben előnyben részesítik a kreativitást és változatosságot.

 
   
   

Narancssárga. Az életteliség képviselője, vibráló és meleg, különösen a fiatalok körében népszerű. Létrehozza az érzelmi energiák felszabadulását, ezért akik ezt a színt választják, szeretik a vidámságot, felhívják magukra a figyelmet. A játékosság, melegség és vibráló energia színe. Az ilyen autók tulajdonosainak erős az önkifejezési-szükséglete, népszerűek, vidámak és jó a természetük. Barátságosság és képességeiknek pontos tudata határozza meg csoportjukat.

 
   
   

A sárgát mint az intellektus megtestesítőjét szokás meghatározni, a képzelőerővel társítható. A kirobbanó életerő hordozója, akár csak a Nap. Boldog, életszerető viselőjét magabiztossá teszi, mely segít a stresszes szituációkkal való megküzdésben. A sárga szín kapcsán a melegre, napfényre, örömre, boldogságra, ragyogásra, néha a gyávaságra, irigységre asszociálhatunk. Akinek sárga utazóalkalmatosság a mindene, arról megsejthetjük, hogy reakciói gyorsak, hatékonyan oldja meg a vészhelyzeteket, barátságos, egyúttal impulzív.

 
   
   

A zöld a gyógyítás színe, nyugtató, enyhítő hangulata hozzájárul az egészség megőrzéséhez és a jó közérzethez. Harmóniát teremt, ha magunkra öltjük nyugalomra és békére vágyunk, közel kerülhetünk általa a természethez. Ironikus, hogy a katonai szervezetek és egyenruhájuk színe is zöld, de ez magyarázható azzal, hogy a cél annak a stabilitásnak a kommunikációja, amely a béke megteremtéséhez és fenntartásához szükséges. Ez a szín a természetet, egészséget, környezetet, pénzt, vegetációt, frissességet, növekedést és a bőséget szimbolizálja. Ha zöld autó tűnik fel előttünk, tudhatjuk immár, hogy tulajdonosa a módszeres megközelítés híve, praktikus és gyakorlatias, integritása erőteljes. Külső megjelenésében a tradicionalitás a meghatározó, szívesen visszatérne az elitista közlekedés aranykorába.

 
   
   

A rózsaszín a szeretet, könyörületesség és a nőiesség színe. Megértést és csodálatot kommunikál. Az emberek akkor választják a rózsaszínt, ha barátságosnak, megközelíthetőnek szeretnének tűnni, énjük fogékony oldalát hangsúlyozni. Gyakran a kedves emlékek felidézéséhez köthető, a régmúlt emlékei a "rózsaszín szemüvegen" át szépülnek meg. Lágyság, kedvesség, gondoskodás, biztonság jellemzi. A pink autók birtokosai elbűvölőek, gyengédek és érzékenyek. Gyakran kapcsolódik a szerelemhez: azok a típusok kedvelik, akik a felfordulástól menekülve a romantikát keresik. (Ha mindehhez egy Wackel-Barbie-t is beújítunk, garantáltan mi leszünk a legtrendibbek.)

 
   
   

Kék. Általánosan elfogadott, hogy ez a legbarátságosabb szín. Akik kedvelik, többnyire barátságosak, könnyen megközelíthetők és fejlett a szociális érzékük. Viselőjük értelmesnek, felelősségtelinek hat, és a hitelesség aurája veszi körül. A kék gépjárművek tulajdonosai együttműködőek, szociábilisak, de képzelőerejük nem túl kidolgozott. Megbízhatóság, mélység, hatalom, melankólia, hit és kötődés kapcsolódik hozzájuk, szorgalmasak és körültekintők. Sokat számít nekik, hogy mások hogyan gondolkodnak róluk.

 
   
   

A liláról az előkelőség és az egyház juthat először eszünkbe, továbbá itt jön a képbe az a bizonyos "harmadik szem". Éleslátást, bölcsességet, transzcendenciát sugall, kedvelőinek hajlamuk van a dolgok mögé látni. Ha nem akarunk a tömeggel sodródni, vagy másságunkat szeretnénk hangsúlyozni, viseljünk bátran lilát (Mindannyian egyéniségek vagyunk.) Gazdagság, intelligencia, kifinomultság, spiritualitás, kreativitás, művészet, temperamentum: mind-mind lila.

 
   
   

Bíbor. Az Univerzum harmóniáját hordozza magában. A transzcendens élmények és a magasabb tudat színe. Erős, ragyogó, ugyanakkor eleven és élénk. Leginkább akkor választjuk, ha határozottan magunkra akarjuk irányítani embertársaink figyelmét.



 
   
   

A fehér az őszinteség, igazság, tisztaság, tudás színe, segítségével a Fény fiai leszünk, dramatikus hatást téve környezetünkre. Mivel minden kosz rögtön meglátszik rajta, hibátlan állapotban higiéniát és friss tisztaságot szimbolizál. Világosság érintetlenség, fiatalság: ez a fehér. Tartózkodás, távolság, kifinomultság, illem -ezek a jelzők a fehér autók tulajdonosait mutatják be.

 
   
   

A barna klasszikus föld-szín. Praktikus, sallangoktól mentes, bár egyesek számára a túlzott konvencionalitást jelentheti. Barna kocsikat többnyire türelmes, "földön járó", kitartó személyek választanak.




 
   
   

Fekete. Gyakran a színek hiányaként határozzák meg, ez azonban féreértésekhez vezethet. Negatív megítélése általában a megoldatlan, meghiúsult ambíciókat jelképezi, bár a bársonyfekete árnyalat az intenzív gyógyerőt idézi. Az emberek akkor választják a feketét, ha tekintélyre vágynak és céljuk, hogy erőteljes hatást gyakoroljanak környezetükre. Utal az eleganciára, nyugalomra, misztériumra, halálra, lázadásra, erőre és gonoszra egyaránt. Autótulajdonosként tisztában vannak képességeikkel, határozottak. Sikerorientált és ambíciózus egyének, akik jó környékről származnak, ismerősük rengeteg, közeli barátjuk kevés. Kulcsszó a státusztudat.

 
   
   

Szürke autónkkal nem kell attól félnünk, hogy kitűnünk a tömegből, vele észrevétlenek, szinte láthatatlanok maradhatunk, titkosügynököknek, detektíveknek ideális. Óvatos, kötelességtudó emberek szeretik, akik biztonságra vágynak, ízlésüket pedig gyakran alábecsülik.

 
   
   

Míg az arany a presztízst és tekintélyt jeleníti meg, az ezüst ezt a benyomást tovább árnyalja: a tudományos távolságtartás, hűvös elegancia is kifejezést nyer. Stílusos és elegáns (Diana hercegnőnek például egy ezüst BMW 5-öse volt). Sikerrel és önbizalommal asszociálódik, ami azonban nagyképűségbe mehet át.

Egy 1996-os angliai felmérés szerint, melyben 11500 autó szerepelt, a legnépszerűbb színek listája, az eladások/rendelések alapján:
1. kék 25%
1. piros 25%
3. fehér 15%
3. zöld 15%
5. ezüst 8%
6. fekete 7%
7. szürke 4%
8. egyéb 1% (sárga, narancs, rózsaszín, lila, barna)

Most már elárulhatom, nekem egy magmavörös Tigrám van.