Miután a londoni Blackfair hidat zöldre festették, az onnan történő halálugrások száma 34%-kal csökkent. Ha Anyánk Tyúkját piros környezetbe helyezzük, sokkal boldogabb lesz és kevesebbet táplálkozik. A színek akkor is jól jönnek, ha tudni akarjuk, egy-egy autó vezetőjétől mire számíthatunk.
A piros szín túlélő ösztöneinket, cselekedeteinket,
biztonságunkat és a szexualitást reprezentálja. Általában akkor
viselünk pirosat, ha energiára vágyunk, szeretnénk felhívni
magunkra a figyelmet, vagy hatást tenni másokra. Sürgető érzést,
szenvedélyt, forróságot, szerelmet, vért, izgatottságot, erőt,
szexet, sebességet és veszélyt idéz. A piros színű autók
tulajdonosait kockázatkeresés jellemzi, szeretik a változatosságot,
agresszió-szintjük gyakran az átlagos felett van.
Hajlamosak a száguldozásra (érdekes adalék, hogy a férfiak
10%-a piros-vak), társaságkedvelőek és impulzívak, a hétköznapi
élettel szemben előnyben részesítik a kreativitást és
változatosságot.
Narancssárga. Az életteliség képviselője, vibráló és meleg,
különösen a fiatalok körében népszerű. Létrehozza az érzelmi
energiák felszabadulását, ezért akik ezt a színt választják,
szeretik a vidámságot, felhívják magukra a figyelmet. A játékosság,
melegség és vibráló energia színe. Az ilyen autók tulajdonosainak
erős az önkifejezési-szükséglete, népszerűek, vidámak és jó a
természetük.
Barátságosság és képességeiknek pontos tudata határozza meg
csoportjukat.
A sárgát mint az intellektus megtestesítőjét szokás
meghatározni, a képzelőerővel társítható. A kirobbanó életerő
hordozója, akár csak a Nap. Boldog, életszerető viselőjét
magabiztossá teszi, mely segít a stresszes szituációkkal való
megküzdésben. A sárga szín kapcsán a melegre, napfényre, örömre,
boldogságra, ragyogásra, néha a gyávaságra, irigységre
asszociálhatunk. Akinek sárga utazóalkalmatosság a mindene, arról
megsejthetjük, hogy
reakciói gyorsak, hatékonyan oldja meg a vészhelyzeteket,
barátságos, egyúttal impulzív.
A zöld a gyógyítás színe, nyugtató, enyhítő hangulata
hozzájárul az egészség megőrzéséhez és a jó közérzethez. Harmóniát
teremt, ha magunkra öltjük nyugalomra és békére vágyunk, közel
kerülhetünk általa a természethez. Ironikus, hogy a katonai
szervezetek és egyenruhájuk színe is zöld, de ez magyarázható
azzal, hogy a cél annak a stabilitásnak a kommunikációja, amely a
béke megteremtéséhez és fenntartásához szükséges. Ez a szín a
természetet, egészséget, környezetet, pénzt, vegetációt,
frissességet, növekedést és a bőséget szimbolizálja. Ha zöld autó
tűnik fel előttünk, tudhatjuk immár, hogy tulajdonosa a módszeres
megközelítés híve, praktikus és gyakorlatias, integritása
erőteljes. Külső megjelenésében a tradicionalitás a meghatározó,
szívesen visszatérne az elitista közlekedés aranykorába.
A rózsaszín a szeretet, könyörületesség és a nőiesség színe.
Megértést és csodálatot kommunikál. Az emberek akkor választják a
rózsaszínt, ha barátságosnak, megközelíthetőnek szeretnének tűnni,
énjük fogékony oldalát hangsúlyozni. Gyakran a kedves emlékek
felidézéséhez köthető, a régmúlt emlékei a "rózsaszín szemüvegen"
át szépülnek meg. Lágyság, kedvesség, gondoskodás, biztonság
jellemzi. A pink autók birtokosai elbűvölőek, gyengédek és
érzékenyek. Gyakran kapcsolódik a szerelemhez: azok a típusok
kedvelik, akik a felfordulástól menekülve
a romantikát keresik. (Ha mindehhez egy Wackel-Barbie-t is
beújítunk, garantáltan mi leszünk a legtrendibbek.)
Kék. Általánosan elfogadott, hogy ez a legbarátságosabb
szín. Akik kedvelik, többnyire barátságosak, könnyen
megközelíthetők és fejlett a szociális érzékük. Viselőjük
értelmesnek, felelősségtelinek hat, és a hitelesség aurája veszi
körül. A kék gépjárművek tulajdonosai együttműködőek,
szociábilisak, de képzelőerejük nem túl kidolgozott. Megbízhatóság,
mélység, hatalom, melankólia, hit és kötődés kapcsolódik hozzájuk,
szorgalmasak és körültekintők. Sokat számít nekik, hogy
mások hogyan gondolkodnak róluk.
A
liláról az előkelőség és az egyház juthat először eszünkbe,
továbbá itt jön a képbe az a bizonyos "harmadik szem". Éleslátást,
bölcsességet, transzcendenciát sugall, kedvelőinek hajlamuk van a
dolgok mögé látni. Ha nem akarunk a tömeggel sodródni, vagy
másságunkat szeretnénk hangsúlyozni, viseljünk bátran lilát
(Mindannyian egyéniségek vagyunk.)
Gazdagság, intelligencia, kifinomultság, spiritualitás,
kreativitás, művészet, temperamentum: mind-mind lila.
Bíbor. Az Univerzum harmóniáját hordozza magában. A
transzcendens élmények és a magasabb tudat színe. Erős, ragyogó,
ugyanakkor eleven és élénk. Leginkább akkor választjuk,
ha határozottan magunkra akarjuk irányítani embertársaink
figyelmét.
A
fehér az őszinteség, igazság, tisztaság, tudás színe,
segítségével a Fény fiai leszünk, dramatikus hatást téve
környezetünkre. Mivel minden kosz rögtön meglátszik rajta, hibátlan
állapotban higiéniát és friss tisztaságot szimbolizál. Világosság
érintetlenség, fiatalság: ez a fehér.
Tartózkodás, távolság, kifinomultság, illem -ezek a jelzők a
fehér autók tulajdonosait mutatják be.
A barna klasszikus föld-szín. Praktikus, sallangoktól
mentes, bár egyesek számára a túlzott konvencionalitást jelentheti.
Barna kocsikat többnyire
türelmes, "földön járó", kitartó személyek választanak.
Fekete. Gyakran a színek hiányaként határozzák meg, ez
azonban féreértésekhez vezethet. Negatív megítélése általában a
megoldatlan, meghiúsult ambíciókat jelképezi, bár a bársonyfekete
árnyalat az intenzív gyógyerőt idézi. Az emberek akkor választják a
feketét, ha tekintélyre vágynak és céljuk, hogy erőteljes hatást
gyakoroljanak környezetükre. Utal az eleganciára, nyugalomra,
misztériumra, halálra, lázadásra, erőre és gonoszra egyaránt.
Autótulajdonosként tisztában vannak képességeikkel, határozottak.
Sikerorientált és ambíciózus egyének, akik jó környékről
származnak, ismerősük rengeteg, közeli barátjuk kevés. Kulcsszó a
státusztudat.
Szürke autónkkal nem kell attól félnünk, hogy kitűnünk a
tömegből, vele észrevétlenek, szinte láthatatlanok maradhatunk,
titkosügynököknek, detektíveknek ideális.
Óvatos, kötelességtudó emberek szeretik, akik biztonságra
vágynak, ízlésüket pedig gyakran alábecsülik.
Míg az
arany a presztízst és tekintélyt jeleníti meg, az ezüst ezt
a benyomást tovább árnyalja: a tudományos távolságtartás, hűvös
elegancia is kifejezést nyer. Stílusos és elegáns (Diana
hercegnőnek például egy ezüst BMW 5-öse volt).
Sikerrel és önbizalommal asszociálódik, ami azonban
nagyképűségbe mehet át.
Egy 1996-os angliai felmérés szerint, melyben
11500 autó szerepelt, a legnépszerűbb színek listája, az
eladások/rendelések alapján:
1. kék 25%
1. piros 25%
3. fehér 15%
3. zöld 15%
5. ezüst 8%
6. fekete 7%
7. szürke 4%
8. egyéb 1% (sárga, narancs, rózsaszín, lila, barna)
Most már elárulhatom, nekem egy magmavörös Tigrám van.