Mégis jó a szlogen?

2001.04.23. 10:16

Ügyvezetői ámokfutás című pénteki cikkünkre több olvasói levél érkezett, többek között a Porsche Hungária sajtófőnökétől is. A leveleket hardcore, szerkesztetlen formában közöljük, de Olvasóink sok értékes hozzászólást találnak Az autós újságírás ámokfutói-topikban is.

 
   
   

A TotalCar pénteken rekordlátogatottságot produkált, a Porsche Hungária ezek szerint hálás téma. Szépen felpörgött az eredetileg teljesen más célokat szolgáló Az autós újságírás ámokfutói topik, érdemes lenne a jövőben külön PH-sztorik-topikot üzemeltetni, és az Ámokfutóban továbbra is bennünket szidni.
Ügyvezetői ámokfutás című cikkünkre jónéhány olvasói levelet kaptunk, ezeket egy kivétellel közöljük is. A kivétel egy olyan levél, melynek szerzője valószínűleg egy Motor-Presse konkurens lap újságírója, és kizárólag az volt a gondja, hogy a Motor-Presse lapok szerinte nem nevezhetők piacvezetőnek. Mivel a hozzászóló nyilvánvalóan álnéven írta alá levelét, és a feladó rubrikát is törölte, valamint egy mellékszál ürügyén próbálta reklámozni munkahelyét, levelét megtartottuk magunknak.

A többi levelet Olvasóink rendesen aláírták, és még csak nem is félkamu -hot, -free -és egyéb mailcímekről küldték. Mivel nem volt egyértelmű, hogy leveleiket a nyilvánosságnak szánták-e, nevüket monogramra rövidítettük, kivételt csak egyetlen esetben tettünk.

A Porsche Hungária sajtófőnöke, Dr. Vérten Sándor is ambíciózus munkát küldött. Jó érzékkel Vérten doktor is azt hangsúlyozta, hogy a Motor-Presse lapok nem nevezhetők piacvezetőnek. Meg vagyok győzve, a Porsche Hungáriánál minden rendben, úgyhogy Ügyvezetői ámokfutás című cikkünkért elnézést kérünk: tényleg nem piacvezető Magyarországon a Motor-Presse. Kivéve persze, ha összeadjuk az Autó Magazin és az Autó Piac példányszámait. Mert akkor igen.

Egy pillanatra meginogtam, komolyan vehető-e az a levél, melynek szerzője reklámszakembernek vallja magát, és tetszik neki "Az újság ír..."-szlogen, de hitelesnek tűnik, így azt is közöljük.

Most pedig lássuk a leveleket!

Hello winkler,

Nem éertek egyet az Audis Porsche Hungáriát kicikiző írásával. Csak félig tudtam elolvasni, mert nem igazán érdekelt a maga alpári stílusa. A PH válaszlevele viszont abszolút jóindulatú, korrekt. Ezt természetesen nekik is megírtam.

Szóval eddig dicsértem a totalcart, és még támogattam is a nyílt cikkeiket, de ez viszont túlzás. Nagyot csalódtam most benne. Eddig jellemzően elhittem, igazat adtam a totalcarnak, de ezentúl igenis összehúzott szemóldókkel olvaom majd a cikkeit.

Nem egymás cikizésével kéne foglalkozni, ez minket tökre nem érdekel. annál inkább az autók..

Namost én 10 éve reklámaszakembernek vallom magam. A szlogen teljesen korrekt, nem kell miatta falra mászni. Nem mondom hogy húde, ez ám..., de elsőre tetszik.

Elmondanám sose volt Audim, nem is lesz. Csakis japán vagy olasz autóm lesz/van. Toyota/Fiat a korrektséghez.

Utálom az audit, sőt csupa rosszat hallani róla, sose kéne ha lenn annyi pénzem se.

De a cikket nem érzem korrektnek. Kötekedőnek érzem. Annyira is hogy még emailt is írtam.

Ezt azé nem kéne...

Tisztelettel. S. A.

Hát ez nem meglepő mível a Porsche Hungariánál már csak a MERKUR volt rosszabb. Pl.:A használt Audi A4-esemet beszámították de csak úgy , hogy 50.000Ft. adtam a Bak úr-nak /használt autó értékestési vezető volt rendőr/ a zsebibe. Lökhárítomat másféléve rendszeresen újra kell fújattatni velük mert valahogy mégsem síkerül a gyári állapotot visssza állítani. Elemet akartam az autóm távíránytójába és németorszából kellet meghozatni mert harmadszorra sem sikerült eltalálni a tipust. És még számtalam sztorim van sajnos

Sz. Z.

Tisztelt Winkler úr!

Ha nem veszi rossz néven, válaszolnék mai eszmefuttatására, mert az Ön által sugalltakkal ellenében egy kéz elég az általunk a sajtóban megjelentekre történt reagálások összeszámlálásához. Nem túl gyakoriak. Az említett esetekben sem a negatív hangvétel számon kérése, hanem a megjelent pontatlanságokról és elferdített tényekről alkotott véleményünk ismertetése volt a cél. Sajnáljuk, hogy Önnek ez nem tetszik, a személyeskedés minősítése helyett most is csak erről lenne szó. Az említett esetekben szerintem érzékelhető, hogy az újságíróval és a lappal vitatkoztunk, noha ismert, hogy a helyreigazítások értéke nem felel meg a magával az írással publikált ellenvélemény értékének. (Egyébként ha a nevek előtti dr. ennyire zavarja, az aláírásban elhagyom, nem ez a fontos_)

Írásában -nyílván valamilyen okok miatt- pontatlanul közöl néhány dolgot, így a lead-ben közöltekkel ellentétben sehol nem minősítettük a lapok olvasóit. Sajnos az autós lapok piacvezetőit is rosszul jelöli meg, mert az auditált adatok és ismereteim szerint az említett lapokkal ellentétben a nyomtatott példányszám alapján az Auto2, az olvasottság alapján pedig az Autó Motor és az Autósélet a piacvezető. Nyílván hirdetési gyakorlatunk is ilyen elemzéseken alapul (elsősorban a napilapok és a televíziók figyelembe vételével).

A lapnak adott válaszokat azért tartottuk fontosnak, mert általánosító következtetéseket von le egy piaci mintavételnek nem használható adatbázisból. Presztizst és marketingmunkát (!) értékel szavazatok alapján. Minden tiszteletünk az ez iránt érdeklődő olvasóké, de az összefüggésekhez csak egy példa: tavaly a kis autó kategóriát a VW Lupo nyerte, megköszöntük és átvettük a díjat (mint akkor és azelőtt a második és harmadik helyeket is), de a Lupot akkor még itthon nem is láthatták, hiszen nem volt a piacon (a napokban vezettük be 3 literes autóként). Valószínűleg sok szavazónak fényképről tetszett, vagy külföldön látta, így rá szavazott. Most akkor milyen a presztizs és a marketingmunka!? Tehát ezekből a szavazatokból nem lehet egzakt következtetést levonni, a lap pedig megtette.

A lopások említésénél Ön is elfelejtette megemlíteni, hogy az Audikban majd két éve széria a SkyGuard védelmi rendszer, azóta általunk értékesített Audit nem loptak el vagy megtaláltak, az eltűnt autók nagy része külföldi rendszámú. Az, hogy az itt írt értékeléséről több száz Audival járó tisztességes üzletember mit gondol, remélem valamilyen módon kiderül.

A presztizs persze nem csak eladási statisztika, de a presztizs növelheti az eladások esélyét, az Audi pedig ezt az esélyt ki tudta használni. Ez persze más márkák esetében is igaz, de van ahol az ár önmagában, vagy az ár-érték arány a döntőbb. Tehát ez is összetettebb a leírtaknál, ami autós oldal esetében fontos, így a Suzuki-Rolls Royce példa jó, de nem itt. Autós szakmai ügyekben állást foglaló újságírók esetében ugyancsak fontos az eladott új autók és a forgalomba helyezett autók száma közötti különbség. Ön átveszi a csökkenés érveit, és ezzel minket cáfolna, csak két külön dolgot hasonlít össze.

Az M(agyar) G(épjárműimportőrök) E(gyesülete) az importőrök forgalomba hozott új autóinak számát használja statisztikáiban, az egyébként esetleg használt autóként magánimportból származó autók száma ebben nincs benne. Tehát az Audi itthoni értékesítése igenis nőtt 2000-ben -2001 első negyedévében például tavalyhoz képest további 51%-kal- míg a forgalomba helyezett autók száma tényleg csökkenhet ha szürke importból kevesebb autót hoznak be (esetleg az új autók presztizse, ára, értéke stb. miatt).

A tesztautókhoz fűzött ismertetőjéhez kapcsolódva szeretném, ha bemutatna olyan újságírót, aki azért nem kapott tőlünk tesztautót, mert rosszat írt. Viszont az A2-es tesztjük során a gondjaikra bízott, és a klaviatúra ügyetlen kezelése miatt leblokkolt autót (egy példa a biztonságra!) gazdátlanul hagyták, ez az írásban rendkívül frappánsnak szánt fordulattal szerepel is. Ez persze már egy kölcsönvett érték hanyag kezelése, tehát inkább olyanoknak adjuk a tesztautókat akik megfelelően bánnak vele (helyhiány miatt nem térnék ki a gazdátlanul hagyás helyetti megoldásokra mint trailer, garázs, stb.) Gombóc Artúr pedig határtalanul vicces_

 
  Nos...
 
  Néhány óvatos észrevétel: Az írásban rendkívül frappánsnak szánt fordulattal az szerepel, hogy a tesztautót nem hagytuk őrizetlenül, hanem az ott posztoló rendőrjárőr figyelmébe ajánlottuk. Amennyiben azonban egy bezárt és leblokkolt A2-es egy éjszakára utcán hagyása a további teszteléstől eltiltást maga után vonó gondatlanság, azt tanácsoljuk minden kedves Audi tulajdonosnak, hogy kedvenc autójuk vonóhorgán mindenhová húzzák maguk után saját mobilgarázsukat, nehogy felháborító gondatlanságuk folytán az esti színházlátogatás alatt lába keljen az autónak. Milyen szerencse, hogy három bekezdéssel feljebb a SkyGuard lopásbiztonságáról is olvashattunk, különben most nem lenne itt ez a furcsa ellentmondás, hogy rosszmájúan élcelődhessünk rajta.


A Skoda esetében is néhány valótlanságot kifogásoltuk, de legfőképp azt, hogy a lap kérésünk ellenére sem hozta le ezzel kapcsolatos véleményünket, sőt azt írta, hogy nem válaszoltunk. Válaszoltunk, és kértük közlését, de a lap nyílván ezzel nem volt elégedett. Ez persze ellentétes minden gyakorlattal, hiszen a másik fél megszólaltatása kérés nélkül is etikus. Az pedig, hogy egy kétségkívül bonyolult ügyben egy újságíró -akinek személyét a fenti sajtóetikai baleset miatt kifogásoltuk- tavaly november 24-én csatlakozva az egyeztetéshez magának tulajdonítja a december 6-án mindkét fél elégedettségére megoldódó ügyet, komoly önbizalomra utal.

Végül az Ön által április 10-én kért interjú kérésekor jeleztem, hogy ügyvezető igazgatónk külföldi útja és az ünnepek miatt csak később tudok választ adni, amely éppen írása publikálása idején lett volna aktuális. Nyugodtan sürgethetett volna, nem szándékos késlekedés volt (más újságírók szerintem az interjúkkal kapcsolatos gyakorlatunkról is tájékoztathatják, vagy ha megkeres szívesen adunk információt).

Remélem válaszom -melyben csak néhány tényt akartam jelezni- nem ingerli további mélyrepülésre.

Sok sikeres tesztet kívánva, üdvözlettel:

Vérten Sándor

Pr és kommunikációs menedzser
Porsche Hungaria

"Az sem tesz jót egy márka presztízsének, ha a nép tehetségtelen államhivatalnokokat lát Audival halálos balesetet okozni, majd egy-két hét makogás után lemondani. "

Nem vagyok Nógrádi miniszternek sem rokona, sem ismerőse, sem ügyvédje, de ezt a mondatot nem lettem volna képes leírni, csak akkor, ha személyesen érintett vagyok, vagy valami különös okom van arra, hogy utáljam ezt az embert.

Szerintem erőteljes túlzás volt, vagy még annál is több. Szórád úr valóban idiótán viselkedett, levele nehezen magyarázható.

Ha azonban az ön cikkére mondjuk Nógrádi úr gyermeke írna egy válaszlevelet, akármennyire is lenne amatőr, vagy indulatos, akár könnyen szétszedhető stílusú, egyet tudnék vele érteni.

Tisztelettel: Gy. L.

Csak igy tovabb....

J. G.

Szia!

Csak szeretnék gratulálni a cikkhez, mit ma reggel írtál, igazán ritka az ilyen őszinte véleménynyilvánítás ezekben az igen fontosnak tűnő témákban! Csak így tovább és várjuk a hasonlóan tiszta cikkeket!

Jó munkát kíván : Gyula, Bp, 22

kib jo :))) a jo budos k. a. egy ilyen istencsaszarnak kepzelo phaspheinek csak mert eladja egy 10 eve meg hianygazdasagnak szamito orszagban az egyebkent is kellonel magasabb "presztizst" elvezo autoit. de vegulis asszem te is ezt irtad, csak mas betukkel :)

B.I.

Kedves Robert!

Remelem, elnezi nekem e megszolitast, hiszen szegrol-vegrol kollegak vagyunk: jomagam a CHIP Szamitastechnikai es Kommunikacios Magazin ujsagiroja, illetve szerkesztoje es rovatvezetoje vagyok.

Engedje meg, hogy ezuton gratulaljak - tiszta szivbol - a targysor altal emlitett tema ugyeben irt cikkehez, melyet most olvastam a TotalCar oldalain. A leirtakkal kapcsolatban mindenben teljesen egyetertek Onnel, sot szilard velemenyem van arrol, amirol az On cikke csak velemeny nelkuli emlitest tesz: Hernadi Geza a PH leveleben fogalmazottakkal ellentetben igenis nagyon jo ujsagiro...

Ennyit hat a PH-rol es szimpatizansairol.

Tovabbi elfogulatlan es jo munkat kivanva, tisztelettel: G. G.

eppelnek és szórádnak, helyesen így írják:

Az újság ír, a vevő vásárol, az Audit vezetik.

(K.K.)

Kedves Róbert!

Gratulálok a cikkhez: engem is marhára felhúzott a PH levele és az Autó magazin soft reakciója után örülök, hogy végre valaki megírja a tuttit.

A levélből és a teljes terjedelmű közlés tényéből nagyjából mindenki számára kiderült, hogy milyen a viszony az off-line szaksajtó és az autóipar között. Remélem, hogy Nektek azért sikerült majd megőrízni a függetlenségeteket.

A PH kapcsán írhatnátok pl. a lopás-biztonságosságról is: melyik autót a legkönnyebb elkötni, melyik fogy a leggyorsabban, vagy a VW konszern a GPS rendszer ajánlásán túlmenően miért nem tesz semmit a lopások ellen, a szervizek és márkakereskedők felelőssége stb. (Családunktól 3 VW-t loptak, így kialakult véleményem van a témáról)

További jó munkát, K. I.