„Végre – sóhajthatnak megkönnyebbülten – normális autók!” Sehol egy hatszáz lóerős Mercedes-Benz kamion, sehol egy ukrán kétéltű mentőautó, sehol egy otthon összeeszkábált brit sportkocsi. Csak amit az ember kétmillióért megkap, legyen az forint vagy euró.
Töltse le az egész adást!
Ha megnézné a teljes adást itt a böngészőben, akkor görgessen az oldal aljára és azonnal nézheti. Ha letöltené későbbre, válasszon formátumot és kattintson:
iPod (640x480, 469,3 MB)
WMV (640x480, 531,2 MB)
DivX (320x180, 185 MB)
Meg egy Lada, ami még annyiba se kerül, szigszalaggal megerősítve. Benne egy okleveles elmebeteg, Hagyó Tamás.
Tamás autója nagyon könnyű. Tele van ugyanis lyukkal, mint a sajt. A biztonságtechnikának a pár évtizeddel ezelőtti romantikus verzióját képviseli. Bukósisak helyett például cowboykalapban teszi két kerékre az autót.
Ugye érzi a fojtogató normalitást? Kezdjük mindjárt egy Mondeóval.
Ford Mondeo (2007)
A Mondeo fő tanulsága, hogy nem kell különösebben ripacskodni. Ha egy magamfajta megpróbál James Bondot alakítani, őszintén, átéléssel, az így is, úgy is Torrente lesz. A forgatás idején nem gondoltam volna, hogy ez ilyen istentelenül vicces lesz, de alig bírtam kijönni a vágószobából. Újra és újra meg kellett néznem a szaladást, az ugrást, a futást és a tigrisbukfencet.
Meg persze a géptetőn átcsúszást, ami után hosszasan kalapáltuk Benjivel a lemezt. Tudtuk előre, hogy igazából sztaniol, mégis kicsit meglepett.
Mondeo az újságban
Tudták, hogy tesztrovatunk a Mondeóhoz hasonlóan teljesen megújult? Ha nem jártak arra az utóbbi 1–2 hétben, nézzék meg, és keressék meg a Mondeo írott tesztjét! Ha kulisszatitkokra kíváncsi, nézze meg a Mondeo forgatásán használt profi fahrtkocsit (ami egyébként túl kemény volt és berázta a kamerát, haha).
Citroën C-Métisse tanulmányautó
A Citroën C-Métisse életem egyik legjobb autós élménye. Már a látványától ficánkoltunk és heherésztünk Benjivel, annyira istenáldotta zseniális. A hangszigetelés híján elevenebben szól, mint egy Ferrari, és bár nem mertük rendesen kipróbálni, nehogy megsemmisítsük (bő félmilliárd forint), menni is jó vele. A hibrid rendszere egyértelműen kiforratlan és tökéletlen, de kit érdekel ilyen forma mellett? Majd a mérnökök kireszelik, de addig is követelek egy ilyen testű Citroënt rendes benzinmotorral!
A C-Métisse név, mint megtudtuk, a métissage, vagyis keveredés szóból származik, innen jön a magyar mesztic szó is. Ebben az esetben nem az afro-kaukázusi tervező vegyesválogatottra utal, hanem arra, hogy az autó egyszerre kupé és limuzin, dízel és villanyos, sportos és nem létező.
Titkos kiszivárogtatás, hogy már most megdőlt a C-Métisse drágasági rekordja a TC történetében, éppen ma ugyanis egy jóval drágább és sokkal gyorsabb autót próbálok majd nem felkenni a Paul Ricard versenypálya falára. Kívánjanak szerencsét.
Fiat Linea (2007)
A Lineát szeretettel ajánlom. Főleg most, hogy bármikor letölthető, ellentétben az adással, amiben olyankor került sorra, amikor már egy pornószínész is nyugovóra tér. A zene egészen csodálatos: török zenekar játszik világslágereket török hangszerelésben, Deep Purple, Sting, Madonna - állat!
És persze volt egy török, Mehemed, sose látott tehenet.
Linea az újságban
Ha nem tette volna bő egy hónappal ezelőtt, vagy már rég elfelejtette, hogy ki az a Dr. Singh, olvassa el a szerző próbaútját a Lineáról !
Volvo V50 + V70 + XC70 (2007)
Két súlyos gyilkosa van a jó tévéműsornak (persze a rossz műsorvezetésen túl), a zord időjárás és az érdektelen jármű. A Volvo V50, V70 és XC70 bemutatója az esőverte Köln környékén zajlott. Miután megláttuk a parkolóban ázó 100 elemű flottát, amelynek egyetlen tagja sem különbözött szemre a többitől, már sejtettük, hogy nehéz dolgunk lesz.
Kínomban az ismétléses humor hitvány menedékébe húzódtam: mindhárom autóról pontosan ugyanazt a pár mondatot mondtam el külső ismertetés gyanánt. Ez menet közben tűrhetően mókásnak tűnt, a kész változatból kissé kifőtt az ereje, de ugye a színészmesterség egy másik szakma, abban nem vagyok jó, lassan tudomásul kéne venni.
A Volvók egyébként kiváló autók, de ilyen töménységben szörnyen unalmasak. Talán ezért is szervezték olyanra a tesztutat, hogy kétszer is elhaladjunk egy telepített traffipax előtt, ami mindkétszer szépen le is fotózott, egyszer 8, egyszer 3 km/h-val a megengedett sebesség fölött. Jól felébredtem tőle.
Volvók az újságban
Ön viszont inkább csendben visszaaludna? Ringatózzon lágy skandináv öleken, és próbálja meg a cikk összes bekezdését végigolvasni! Nem ér előreugrani. És ha át szeretné érezni, mennyire nehéz tud lenni időnként az autós újságírás, sétáljon fel Karotta képaláírási Golgotájára .
Ésszerű használtautó: Nissan Almera (1995)
Szenvedés volt, persze, de a nagy nézői tömegek ilyesmire vágynak. Rajtam nem múlik, lássunk hát egy tökéletes, kétgyermekes-családi autót kétmillióig. Az autót, ami mellett szépnek láttam még egy Corolla szedánt is.
Ez egy új rovat lesz egyébként a műsorban. Írja meg nekünk , hogy milyen típusú autó vásárlásán töri a fejét, és ha úgy látjuk, hogy elég sok embert érdekelhet, akkor belekerül a tévébe.
Belterjes információ: mire megjöttünk a mozgó képek rögzítéséről, el is kelt a nyertes, az Almera, és a srác, aki az anyukájával jött, de már van pont két gyereke, tehát a vásárlóból önkéntelenül kibukott, hogy ó, de szép. Akkor meg mit akarok én az aberrált ízlésemmel?
A teljes adás
A lényeg, a lényeg! Ebben van az élet megőrzésének ösztönére fittyet hányó ember! Ha csak a money shot érdekli, irány az Indavideo , ha meg hozzászólna az egészhez, választhat a fórum és a Belsőség idevágó posztja között.