Két éve Toller László és hivatali sofőrje Budapestről Pécs felé tartottak. A 61-es úton, Dombóvár közelében egy szabálytalanul előző autóval való ütközést akarták elkerülni. A manőver miatt a politikust szállító autó felborult, Toller és a sofőrje életveszélyes koponyasérüléseket szenvedett.
A 71 éves, 50 évig balesetmentesen közlekedő sofőr három héttel később meghalt, Toller László azóta is éber kómában van. Gépkocsijukat ( VW Passat) egy, egyszerre két teherautót szabálytalanul előző Mercedes szorította le az útról. A Mercedesnek az előzés biztonságos befejezéséhez 360-369 méteres belátható útszakaszra lett volna szüksége, azonban csak 40-60 méteres távolságra volt a pécsi polgármester gépkocsijától, vezetője ennek ellenére nem tért vissza sávjába. A vele szemben szabályosan közlekedő Tolleréknek ezért hirtelen le kellett térniük az útról. Az autó megpördült tengelye körül, és a túloldali vízelvezető árokba csapódott.
A baleset következményeinek súlyosságára komoly hatással volt, hogy Toller László gépkocsija is túllépte a megengedett sebességet, és sem a politikus, sem sofőrjének biztonsági öve nem volt bekapcsolva, amikor a baleset történt.
A Mercedes 55 éves budapesti vezetője a baleset észlelése után visszatért a helyszínre, a vizsgálat során és a bíróság előtt is megtagadta a vallomástételt. A rendőrségi vizsgálat során igazságügyi orvos szakértőt és műszaki szakértőt rendeltek ki. Az orvosi szakvélemény szerint a biztonsági öv használatával elkerülhető lett volna a politikus súlyos koponyasérülése, a műszaki szakértői vélemény szerint Toller László gépkocsija 110 km/h sebességgel tért le az útról a szembe jövő Mercedes elől, amely ugyancsak 110 km/h-val előzött két teherautót.
Az ügyész vádirata szerint a vádlott a záróvonal előtt kezdte ugyan az előzést, ám nem tudhatta a manővert befejezni a rendelkezésre álló útszakaszon. A vád szerint lett volna elegendő helye, és ideje, hogy a két teherautó közé besoroljon, ám ezt nem tette, folytatta az előzést, ez vezetett a balesethez. Az első tehergépkocsi vezetője annyira reménytelennek látta az előzést, hogy fékezve a padkára húzott le a szerelvénnyel, azonban a Mercedes vezetője folytatta az előzést.
A perbeszédek során a vádlott védői kifejtették: a 61-es útnak azon a szakaszán, ahol a baleset történt, sem a bukkanót, sem a kanyart, sem az előzési tilalmat - akkor - nem jelezték közlekedési táblák. Megjegyezték, hogy a szóban forgó veszélyes útkanyarban már korábban, és Tollerék balesete után is több súlyos baleset történt. Farkas László bíró minderre úgy reagált: ő a baleset időpontjában érvényben levő közlekedési szabályoknak megfelelően bírálta el a balesetet és körülményeit. A záróvonalat látnia kellett a Mercedes vezetőjének, akinek módjában állt volna besorolni a két teherautó közé.
Idén januárban a Szekszárdi Városi Bíróság első fokon már bűnösnek mondta ki a balesetet okozó autó sofőrjét: az 56 éves budapesti férfit halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségében marasztalták el, ezért a bíróság egy év hat hónap fogházbüntetésre és kettőszáznyolcvanezer forint pénzmellékbüntetésre ítélte, amit két év próbaidőre felfüggesztett, valamint két év tíz hónapra eltiltották a gépjárművezetéstől. A közúti járművek vezetésétől való eltiltás időtartamába a 2006. év június hó 19. napjától eltelt időt a bíróság beszámította. Az ítélet ellen az ügyész súlyosbításért, a vádlott és védői pedig felmentésért fellebbeztek.
A Tolna Megyei Bíróság június 25-én másodfokon súlyosbította a Toller László volt pécsi polgármester balesetét okozó sofőr büntetését. A bíróság az egy év hat hónap fogházbüntetést nem változtatta meg, de a próbaidejét 3 évre felemelte és három év hat hónapra tiltotta el a balesetet okozót a járművezetéstől, melynek időtartamába az elsőfokú és másodfokú ítélet között eltelt időtartamot is beszámítani rendelte.
A Büntető Törvénykönyv szerint: "187. § (1) Aki a közúti közlekedés
szabályainak megszegésével másnak vagy másoknak gondatlanságból súlyos
testi sértést okoz, vétséget követ el, és egy évig terjedő
szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel
büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény
maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy
tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény
halált,
c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a
bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos
tömegszerencsétlenséget okoz."
A Btk. 187. §-ának (1) bekezdése a közúti baleset gondatlan okozása vétsége megállapításának előfeltételéül a közúti közlekedés szabályainak megszegését kívánja meg, és a szabályszegés következményeként kell egy vagy több személynek legalább súlyos testi sérülést szenvednie. Tehát a fenti bűncselekmény egyik - objektív - feltétele, hogy az elkövető magatartása szemben álljon valamely közlekedési szabállyal, míg a másik feltétel azt igényli, hogy az elkövető a közlekedési szabályt szándékosan vagy gondatlanul szegje meg.