Meglehetősen kevés személyautó gyártó jelent meg. Az idén 13. alkalommal "Előtérben a háttér" mottóval megrendezett kiállításon a háttériparé lett a főszerep. Beszállítók, tuningcégek, kiegészítőket gyártók és forgalmazók, haszongépjárművek és az autótechnikával foglalkozó cégek képviseltették magukat.
Vasárnap zárt az Automobil 2000 - Autótechnikai Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás. A kiállítók szétválasztották az autókat bemutató Autószalont és a járműipari szakkiállítást, és kétévenként, felváltva rendezik.
Fontosnak találták jelenlétet azok a cégek, melyek új típust dobnak piacra az év hátralevő részében, és a vásárváros legnagyobb, ,,A" pavilonjában azért felbukkant néhány igazi világújdonság.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Fordék ízlésesen kialakított standjukon
figyelemfelkeltésként egy Focus rally-verziót tettek közszemlére,
de látható volt a Focus lépcsős hátú polgári változata is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Újdonságképpen a Ford mindjárt két vadonatúj
típussal szerepelt, párizsi bemutatója után először Magyarországon
itt bukkant fel az új Mondeo, és kirukkoltak egy
vadonatúj Galaxy nevű egyterűvel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az év végén forgalomba kerülő Mondeo 15
centiméterrel hosszabb elődjénél. Egyelőre nem sok mindent lehet
tudni a hazai motorkínálatról, de a Ford képviselője szerint az új
modell magasabb szintű alapfelszereltséggel kerül forgalomba, így
valószínűleg drágább is lesz, mint elődje. Értesüléseink szerint
újdonság lesz a magyar piacon is biztosított 12 év átrozsdásodás
elleni garancia, és a 20000 kilométerenkénti szervizciklus. (
Mondeo teszt)
![]() |
|
![]() |
![]() |
Erősen nyomult a Peugeot is. Itt volt egy 306
rally és az apró fazonigazításon átesett Coupe 2001-es változata,
amelyet ezentúl új motor hajt: egy 3 literes V6-os.
![]() |
|
![]() |
![]() |
De az igazi nagy durranás a szeptember 12-óta
hazánkban is forgalmazott
Peugeot 607 limuzin volt. A síppal és dobbal bevezetett
csúcsmodell csak 8 milliméterrel rövidebb az AUDI A8-nál, az AUDI
A6, BMW 5-ös széria és a VW Passat kategóriájában számíthat komoly
babérokra. Jelenleg talán ez a leghosszabb várakozási időt igénylő
új autó a hazai piacon, egy októberi vásárlási szándék nyomán csak
jövő március-áprilisban lehet elégedett tulajdonossá válni. Érthető
az érdeklődés: rövid interjúnk alatt ketten akarták a kiállított
autót megvenni, készpénzért.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Peugeot ez idáig a rendkívül megbízható dízel
motorjai nyomán vált híressé, ezért nem meglepő, hogy az alaptípus,
a 2,2 literes, 16 szelepes HDi turbódízel változatot állították ki.
Viszont megdöbbentő a
24 beépített processzor: a 607-es alapkivitelében
valószínűleg több hardver van, mint egy átlag magyar vállalat
számítógépparkjában.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A minden kényelmi és biztonsági funkcióval
ellátott nagyautó (sok légzsák, ESP, 9 fokozatban változó
lengéscsillapítás, automata fény és ablaktörlő-kapcsoló), leginkább
három dolog miatt vált egyedülállóvá: a
gumiabroncsokba épített nyomásérzékelő érzékeli a guminyomás
változását és a defektet, a kesztyűtartóba beépített minihűtő,
amely 16° -on tartja üdítőnket, valamint meghibásodás esetén,
műholdon keresztül a Peugeot Assistance-szal kapcsolatot létesítő
és tanácsot kérő vezérlő elektronika. Ezek után a mögöttünk jövő
reflektorára elsötétedő visszapillantó tükör már csak apró
figyelmesség. Így a Peugeot 607 4 darab Suzukit kitevő ára
barátinak mondható, figyelembe véve, hogy a legdrágább változat is
csak éppen eléri a konkurens A6 alapárát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kevés újdonság között még a Volvo lépett elő eddig nem látott modellekkel, bemutatták a C70 kabrió változatát és a V70 kombit.
