Meglehetősen kevés személyautó gyártó jelent meg. Az idén 13. alkalommal "Előtérben a háttér" mottóval megrendezett kiállításon a háttériparé lett a főszerep. Beszállítók, tuningcégek, kiegészítőket gyártók és forgalmazók, haszongépjárművek és az autótechnikával foglalkozó cégek képviseltették magukat.
Vasárnap zárt az Automobil 2000 - Autótechnikai Nemzetközi Járműipari Szakkiállítás. A kiállítók szétválasztották az autókat bemutató Autószalont és a járműipari szakkiállítást, és kétévenként, felváltva rendezik.
Fontosnak találták jelenlétet azok a cégek, melyek új típust dobnak piacra az év hátralevő részében, és a vásárváros legnagyobb, ,,A" pavilonjában azért felbukkant néhány igazi világújdonság.
Fordék ízlésesen kialakított standjukon
figyelemfelkeltésként egy Focus rally-verziót tettek közszemlére,
de látható volt a Focus lépcsős hátú polgári változata is.
Újdonságképpen a Ford mindjárt két vadonatúj
típussal szerepelt, párizsi bemutatója után először Magyarországon
itt bukkant fel az új Mondeo, és kirukkoltak egy
vadonatúj Galaxy nevű egyterűvel.
Az év végén forgalomba kerülő Mondeo 15
centiméterrel hosszabb elődjénél. Egyelőre nem sok mindent lehet
tudni a hazai motorkínálatról, de a Ford képviselője szerint az új
modell magasabb szintű alapfelszereltséggel kerül forgalomba, így
valószínűleg drágább is lesz, mint elődje. Értesüléseink szerint
újdonság lesz a magyar piacon is biztosított 12 év átrozsdásodás
elleni garancia, és a 20000 kilométerenkénti szervizciklus. (
Mondeo teszt)
Erősen nyomult a Peugeot is. Itt volt egy 306
rally és az apró fazonigazításon átesett Coupe 2001-es változata,
amelyet ezentúl új motor hajt: egy 3 literes V6-os.
De az igazi nagy durranás a szeptember 12-óta
hazánkban is forgalmazott
Peugeot 607 limuzin volt. A síppal és dobbal bevezetett
csúcsmodell csak 8 milliméterrel rövidebb az AUDI A8-nál, az AUDI
A6, BMW 5-ös széria és a VW Passat kategóriájában számíthat komoly
babérokra. Jelenleg talán ez a leghosszabb várakozási időt igénylő
új autó a hazai piacon, egy októberi vásárlási szándék nyomán csak
jövő március-áprilisban lehet elégedett tulajdonossá válni. Érthető
az érdeklődés: rövid interjúnk alatt ketten akarták a kiállított
autót megvenni, készpénzért.
A Peugeot ez idáig a rendkívül megbízható dízel
motorjai nyomán vált híressé, ezért nem meglepő, hogy az alaptípus,
a 2,2 literes, 16 szelepes HDi turbódízel változatot állították ki.
Viszont megdöbbentő a
24 beépített processzor: a 607-es alapkivitelében
valószínűleg több hardver van, mint egy átlag magyar vállalat
számítógépparkjában.
A minden kényelmi és biztonsági funkcióval
ellátott nagyautó (sok légzsák, ESP, 9 fokozatban változó
lengéscsillapítás, automata fény és ablaktörlő-kapcsoló), leginkább
három dolog miatt vált egyedülállóvá: a
gumiabroncsokba épített nyomásérzékelő érzékeli a guminyomás
változását és a defektet, a kesztyűtartóba beépített minihűtő,
amely 16° -on tartja üdítőnket, valamint meghibásodás esetén,
műholdon keresztül a Peugeot Assistance-szal kapcsolatot létesítő
és tanácsot kérő vezérlő elektronika. Ezek után a mögöttünk jövő
reflektorára elsötétedő visszapillantó tükör már csak apró
figyelmesség. Így a Peugeot 607 4 darab Suzukit kitevő ára
barátinak mondható, figyelembe véve, hogy a legdrágább változat is
csak éppen eléri a konkurens A6 alapárát.
A kevés újdonság között még a Volvo lépett elő eddig nem látott modellekkel, bemutatták a C70 kabrió változatát és a V70 kombit.