Már a Hungaroringen a DTM-mezőny
Idén is nálunk tölt egy hétvégét a világ tán legerősebb túraautós-szériája. Már pénteken ott voltunk a ringen és megnéztük, hogyan készülnek a hétvégi futamokra a DTM-es fiúk.
Új, retro, még retróbb. Felsorakoznak a BMW Motorsport túraautó legendái, az M3, a 635 Csi és kettejük közé szorítva Timo Glock Yellow Beast-je. A hétvégén beszámolok róla milyen az, amikor egy kamaszkori álom beteljesül, mivel a tavalyi autóztatás folytatásaként idén a 635 CSi-hez lesz szerencsém utasként
Loïc Duval , Gary Paffett és az újonc osztrák, Philipp Eng vett részt a pénteki sajtótájékoztatón, ahol a sok szokásos, halálosan uncsi kérdés mellett felmerült az is, ki hogyan látná a DTM jövőjét. Érdekes módon az izgalom és a hang az, amiben mindenki egyetértett, ezekre van igazán továbbra is szükség. Így legalább senki nem alszik el a képernyők előtt és a lelátókon
Tavalyi Lego kirakós jóbarátunknak, Nico Müllernek joggal ért fülig a szája, hiszen a mai első szabadedzésen az egészen biztató 4. helyen zárt, ráadásul az első négy helyet Audi bitorolja
Még nála is boldogabb lehet az aktuális bajnok, René Rast, akit annyira nem viselt meg az, hogy az előző futamon, a Lausitzringen gyakorlatilag lekukázta az Audiját. Ennek ellenére most a 3. helyről várhatja a holnapi folytatást
A Formula-3 mezőnye is rajthoz áll a hétvégén, itt szerepel Michael Schumacher fia, Mick is. Aki szeretne vele találkozni, most a paddockban simán megteheti
A kormányra az aktuális versenypálya piktogramja van felragasztva, ha valamelyik ifjú titán netán benézne valamit, akkor is végigtaláljon a pályán
Sorminta. Audi, BMW, Mercedes, ami a jelenlegi erőviszonyokat is viszonylag jól tükrözi – legalábbis a Hungaroringre vonatkozóan egészen biztosan
Mike Rockenfeller, korábbi bajnok próbálgatja a határokat a Mansell kanyarban. Kevés híja volt, hogy rögtön az edzés elején nem történt itt egy csúnya baleset, az egyik AMG Mercedes hatalmas tempónál olyan szerencsétlenül kapta el a rázókövet, hogy egy másodpercig úgy tűnt, miután alákapott a menetszél, hogy elszáll a francba. Hajszálon múlt az eset
Talán a hasmagasság, a padlólemez kialakítása miatt, de elég gyakran látni a Mercedeseket ilyen klassz kis szikraesőt csapni, ráadásul a pálya szinte bármely pontján érkezhet a látványosság
Akinek ma nem osztottak lapot. Edoardo Mortara a pénteki sereghajtó, ám nem reménytelen idővel, egyelőre 1,3 másodperccel lassabb az éllovas Jamie Greennél
Nem sokkal előzte meg őt Duval, aki a sajtótájékoztatón még nagyon bizakodó volt, majd ezt sikerült produkálnia. A holnapi bizonytalan időjárás (záporokat jósolnak napközben) azért még rendesen megkeverheti az erőviszonyokat
Gary Paffett is nagyon optimistán állt a hétvégéhez a sajtótájékoztatón, ám az első szabadedzésen a Mercedesek nem villogtak. A fél lábbal már a sorozatból kifelé tartó alakulattal kapcsolatosan olyan pletyka is elhangzott, hogy akár futhatnak is tovább az autóik jövőre, ám márkajelzés nélkül
Jellemzően sok hiba, elfékezések tarkították az első, ismerkedős köröket, mielőtt a dögöket igazán táncba vitték volna. Itt éppen Glock gyalult le egy tekintélyesebb mennyiségű gumit a mindig kritikus Mansell kanyar után
Ilyen az, amikor a szuper formában a Hungaroringre érkező Glock megtalálja az ideális tapadású íveket
Pascal Wehrlein, aki a Forma 1-ből visszatért a DTM-be, szintén nem lehetett túl boldog, szombaton fog kiderülni, tud-e a Mercedes nagyobbat ugró nyulat előrángatni a cilinderből, vagy kudarcot vallanak a két futamon. Vele kapcsolatban is egyre többször hangzik el, hogy ismét ülést találhat magának a Forma 1-ben, márpedig mint tudjuk, minden pletykának legalább a fele igaz
Zöldek a zöldben. Az Audi este elhasználta az egyik joker lehetőségét és egész este, éjjel faragják Duval autóját. Dieter Gass, az Audi Motorsport eszméletlenül közvetlen és jó arc mindenható ura mesélte, miközben a boxban vacsoráztunk, hogy minden autóra évente két ilyen lehetőséget kapnak. Emellett maga a gyártó plusz hármat, amit ő oszthat el, amikor szükséges
Egy, aki ma mindent vitt, Jamie Green egyelőre megtalálta a tutit és az első szabadedzést ő húzta be. Ettől függetlenül az Audi nagyon kemény versenyre számít, egyáltalán nem bízták el magukat az első négy helytől
Paffett AMG Mercedesének van az egyik legszebb dizájnja és színe a mezőnyben, kár lenne, ha jövőre nem látnánk csillagot toló autókat a bajnokságban. Dieter az Auditól azt fejtegette, hogy a legnagyobb esélyt a sorozat folytatására 2019-ben amolyan átmeneti évnek látja, akár a WTCC esetében. Beszélt privát csapatok érdeklődéséről, gyári technikával. Emellett új, hangsúlyozottan nem japán gyártók komoly érdeklődéséről, ám ezekhez mind idő kell, amelyeknek a háttere néhány hónap alatt biztosan nem fog összeállni
Audi R8 LMS kupa is szerepel a hétvége programjában, magyar érintettséggel, lesz kinek szurkolni holnap is...
...hiszen Keszthelyi Vivien, az Audi tehetségkutató programjának tagja is indul, méghozzá igen komoly esélyekkel. Érdekes, mennyire megtalálta a közös hangot az erősebb autóval, tavaly az Audi TT-vel még jóval szerényebb eredményeket ért el
Autogramvadászok a paddockban. Mindenkinek javaslom, hogy nyugodtan cserkésszék be kedvencüket, mert valóban kedves srácok és nem harapnak. Csak a pályán