Közel volt egy Michelisz-bravúr a hazai fordulón
A kiábrándító szombat után vasárnap a semmiből támadt fel a Hyundai. Egy bravúros pole még összejött, de ahogy tavaly, úgy idén is elvitte Tarquini a győzelmet Michelisz Norbi elől. Képriport a WTCR magyar fordulójának második versenynapjáról.
A túraautó-világkupa vasárnapi napján két futamot rendeztek a Hungaroringen, amelyen ezúttal az F1-es rendszerhez hasonló lebonyolítású, három szakaszból álló időmérő volt hivatott a rajtpozíciók sorsáról dönteni. A Hell által támogatott Tassi Attila Hondájával olyan elánnal kezdte meg az edzést, hogy a Mansell kanyarban azonnal megforgott és csak szerencsével fogta meg az autót a palánk előtt
A tegnap még harapós Lynk and Co autói vasárnap reggelre szépen beleszürkültek a mezőnybe. Míg Björknek sikerült legalább egy hetedik helyet elcsípnie, az öreg róka Yvan Müllernek ezúttal nem osztottak lapot, szerény 15. helyen kullogott be a Q1 végén, esélytelenül a továbbjutásra
Müllert gyönyörűen keretbe foglalta a két sárga Cupra, Aurelien Panis és Tom Coronel egymást próbálták húzni és szélárnyékozni, ez végül a 14. és 16. rajthelyet jelentette számukra
Két kedvencünk, Tassi Attika és Michelisz Norbi űzik egymást a sikánban
A mázlista. Ezen a délelőttön Vernay volt az időmérőn az egyetlen audis, aki egyáltalán labdába tudott rúgni, 10. helyével el is csípte a fordított rajtrácsos 2. futam első rajtkockáját
A szombati első futam argentin hősei, Girolami és Guerrieri vasárnap is villantottak, ádáz meccset vívtak a pole pozíció megszerzéséért, egészen a Q3-ig kitartó lendülettel szerezték meg a főfutam 2. és 5. rajthelyét, ám ennél tovább nem juthattak, mert...
...a mi Norbink szombaton éjszaka vért ivott, vasárnap reggel pedig tüzet okádott, s mindenkit maga alá gyűrt a szó szerint ezredmásodpercekért vívott, szívinfarktus közeli izgalmakat hozó Q3-ban, így ő indulhatott a főfutam pole pozíciójából
Ez a pluszpontokkal is járó győzelem az időmérőn azonnal mosolyt csalt Norbi arcára, bizakodóan és magabiztosan nyilatkozott, miszerint egyik futamon sem fog spórolni és mindent megtesz minimum a dobogó elérése érdekében
Daniel Haglöf a Cupra TCR-rel igencsak odatette magát, az így elért 9. pozícióval a fordított rajtrács második helyét sikerült elcsípnie
Yann Ehrlacher és Azcona remek szerepléssel és az időmérőn is keményen autózva 3. és 6. helyekkel jelentették be igényüket a két futamon a dobogós helyezésekre
A vasárnapi első futamon remekül elkapott rajt után itt még úgy tűnt, Haglöf akár meg is léphet az első helyen, ám nem sokáig örülhetett a vezetésnek és nem a képen látható Björk jelentette rá az igazi veszélyt
Thed Björk testközeli élménye Norbival az előbbinek fájt jobban. Az a hátsó kerék nem akart többé az autó többi részével egy irányba haladni, miután rögtön a kettes kanyarban találkoztak, így ez a futam eldobóssá vált a szimpatikus svéd pilóta számára
Nestor Girolami a hatodik helyről, surranópályán ismét jött, látott és a szombati első futam után ismét magabiztosan győzött, igazából esélyt sem hagyva bárki másnak
Vonatozás. Mivel a főfutam még várt a mezőnyre, így a versenyt túlzott kockázatokat nem vállalva igyekezett befejezni a mezőny. Norbi erre nem szívesen fog emlékezni, egyrészt folyamatosan csúszott hátra, másrészt Panisszel is sikerült keményebben összeérnie
Bezzeg a főfutam! A fordított rajtrácson elért 8. helyével úgy egyéni legjobbját elérő Tassi Attila itt is folyamatosan a mezőnyben edződve harcolt a minél jobb pozíciókért, ám itt a sűrűjében nem könnyű az élet. Vervisch Audija a sikán után kissé lesodródott a pályáról, ennek teljes porát Attika és az utána érkezők nyelhették
Full kontakt. Priaulx és Kangeveld sem riadtak vissza egy kis pofozkodástól, itt már mindenki nyomta, ami a csövön kifért, nem volt miért spórolni az egyébként egész nap elképesztően szemét időjárásban. A szemerkélő eső, erős és hideg szél nem csupán a szokatlanul kevés néző életét keserítette meg
Szegény Alfa Romeot hajtó Kevin Ceccon a gumifalban végezte, ami miatt végül a mezőny a Safety Cart követve ért be a célba
Az öreg ravaszdi, Gabriele Tarquini, aki nem mellesleg a sorozat aktuális világbajnoka, nem adott esélyt csapattársának, Norbinak, hogy annak elrontott rajtja után a dobogó legfelső fokára állhasson. Norbi hiába űzte, hajtotta végig, miután az argentin Guerrieri, aki egy darabig vezetett, hibázás miatt a harmadik helyre csúszott vissza, az olasz nem hibázott
Sorminta. Müller unokaöccse elég szépen beletanult a túraautós műfajba, szépen maga mögött tartotta az őt üldözőket és Tarquini, valamint Norbi mellett a kölyökképű francia állhatott fel a dobogó harmadik fokára
Gabriele Tarquini és Norbi hozta az 1-2-t az éppen nehezítő körülményekkel sújtott Hyundainak. Új elemként egy kis pirotechnikát is bevetettek a szervezők, hogy növeljék a showt, ami remek találmány, nem úgy, mint a pole pozíciós interjúkat egy sötét lyukba szervezni
Michelisz Norbi örömébe talán mélyen belül egy pici csalódottság vegyült az elrontott rajt miatt, ám az őt éltető tömeg minden alkalommal még nagyobb mosolyra görbíti a száját. Semmi gond, Szlovákia is szinte hazai pálya, ott lehet még eggyel feljebb lépni, cimbora, hadd csillogjon végre az az arany!
A megszokottnál kicsit visszafogottabb pezsgőzést talán a csontig hatoló hideg miatt nem tolták túl a fiúk a pódiumon, a hétvége végül happy enddel zárult. Gyertek két hét múlva Szlovákiába, űzzük bele ezt a fiút a győzelembe!