Egy kis Le Mans-érzés ingyen, jöhet?
A Hungaroring idei utolsó nagyszabású versenyhétvégéje alkalmából a Blancpain GT Series mezőnye látogatott Magyarországra. Emellett a francia F4 bajnokság, a Renault Eurocuo és a KTM X-Bow Challenge mezőnye is szerepel, sűrű a program. A rendezvény családbarát módon ingyenes, ám érdemes étellel-itallal készülni, mert büfé alig van.
A paddock látogatása szokás szerint pénzbe kerül, ami ezúttal kevésbé éri meg a pénzt, alig van extra szórakozási lehetőség
A fő program természetesen a GT3-as autók csatája, itt éppen a Sainteloc Racing egyik Audi R8 LMS GT3-asa rombol a Mansell kanyarból kifelé vezető íven. Az Audik alkotják a mezőny derékhadát, így akinek erre a típusra porcosodik, az rögtön 12 darabot is láthat versenyezni a Hungaroringen
Német belvita. Az Audit üldöző szépségdíjas Mercedes AMG GT3-asok érkezését az ember néhány kör után hallás alapján is meg tudja állapítani, annyira eltér az ő V8-asuk mélyen hörgő, agresszív hangja a többi típusétól
Nini, egy ismerős arc! Frederic Vervisch-t Michelisz Norbi is jól ismeri, hiszen második éve immár a Túraautó-Világkupában is indul a derék és szorgos belga (szintén Audival, a ComToYou színeiben), ahol idén a Slovakiaringen be is gyűjtötte első győzelmét
A bődületes leszorítóerőt szemlélteti ez a fotó. Éppen az imént említett Vervisch beszélt róla, hogy a GT4-ben szinte semmi nincs ebből, ami itt olyan szinten nyomja az aszfaltra az autókat, hogy a nagyon tempós kanyarokban a rázókövek apró lamellái közé is képes beülni egy pillanatra a kerék, a hihetetlenül gyors rezgési frekvencia ellenére, ahogy az autók áthaladnak az egyenetlen felületen. Nyilván ezt a futóműveknek is támogatniuk kell
Ahogy azt a különböző Endurance szakágakban megszoktuk, itt is Pro, Pro Am, Silver és Am kategóriákban indulnak a versenyzők, itt éppen egy Pro Lamborghini Huracánt láthatunk a Mansell kanyarban
Igazi kuriózum a mezőny egyetlen Porsche legendás GT3-asa a Pro kategóriában, ráadásul éppen kétkeréken a sikán kerékvetőin
Ferrari 488 GT3-ból viszont akad három darab is, bár az eddigi szezonban a szintén olasz lamborghinis csapatok a maranelloiak előtt járnak eredményességben
Jól kivehető az iszonyatos hő, ahogy a környező levegőt fodrozza akár a repülőgépeknél, ami a Mercedes esetében a küszöbökből kivezetett kipufogócsövekből árad
Kár volt elrontani az egyébként gyönyörű Aston Martin Vantage AMR GT3 dizájnját ezzel a halálosan unalmas szürke fóliával – persze ez a versenyképességet semmiben nem befolyásolja
Egy másik egzotikum: a mezőny egyetlen Lexus RC-F GT3-asának egyik pilótája a szintén WTCR-ből ismerős Aurelien Panis, aki a Zengő Motorsport csapatában is megfordult
A legifjabbak is élvezik a tempót és a hangzavart
A sportbíróknak is van váltótársuk, bár éppen pihenőt kapott. Pablo évek óta rendszeres résztvevője az összes Hungaroringen szervezett versenynek
Audik forralják a levegőt a pálya hátsó szakaszán
A Hamaguchi-Keen páros már a szabadedzést is véresen komolyan vette, sikerült is túltolni a tempót a Lamborghini Huracánban, aminek anyagi kár és piros zászló lett a vége
Négy különböző versenysorozatot is szerepel a programban, a KTM X-Bow Challenge-ben azonos típussal indulnak harcba a versenyzők
Pillekönnyű karbon kaszni, 4 mp alatti százra gyorsulás, a KTM X-Bow játékosságára nem lehet panasz
A szerencsésebbeknek fedél is van a fejük felett
Ha tudni szeretnétek, kik fogják néhány éven belül az F1 mezőny egy részének autóit vezetni, érdemes a Formula Renault Eurocup mezőnyét figyelemmel kísérni. Ez egy igazi sztárnevelde, a franciák tehetségkutató programjából olyan nevek kerültek ki a múltban, mint Vettel, Hamilton vagy éppen Ricciardo
A rutintalanság és a forró fej miatt néha az út a falban végződik
A szombati napon nem csupán lógott az eső lába, hanem bizony földet is ért az F4 futama közben
A sokat vitatott, ám azóta életeket mentő glória már az alsóbb kategóriákban is létjogosultságot nyert, legalább szokják a fiatalok a korlátozott kilátást