Többéves kihagyás után ismét rangos ralikrossz-esemény látogatott hazánkba október első hétvégéjén. A TitansRX mezőnye ezúttal Nyirádot, az Európa-szerte kedvelt vörös katlant vette birtokba – a mellette lévő bauxitbánya és a vöröses murvás felület miatt ilyen a pálya. Annak ellenére hogy a rendezés és a helyszín infrastruktúrája bőven hagy kívánnivalót maga után, bődületesen kemény csatákat vívtak ezek a nem kicsit elmebeteg fiúk és lányok egymással – mert itt nagyon kemény csajok is akadnak. Az anyagi kár és a nézőknek okozott élmények jelentősek, lássuk, mi történt!
A szombati nap időjárása előre megtizedelte a kilátogató nézők számát, egész nap elcseszett, taknyos és hűvös idő volt. Az eső rohadtul döntésképtelen módon úgy harmincszor állt neki csepegni, egyszer látott neki úgy kicsit rendesebben, a kitartó szurkolókat festői látvánnyal jutalmazta meg ezután.
Sokunk ismerőse, a minden autósporthoz IS értő René Münnich ezúttal a Supercars mezőnyében vitézkedett a saját maga által alapított All-Inkl.com Racing színeiben, egy Seat Ibizaval. A jóval mázsa fölötti német, akit a WTCR-ből is ismerhetünk, nem csupán a TitansRX sorozatban, hanem az RX EB-n is szerepel, elég sűrű a programja.
A svéd Ramona Karlsson kisasszony a Mercedesnek álcázott Panterával csúnyán kifújta az esélyesebb fiúk orrát az első napi kvalifikációs futamon. A TitansRX-ben minden induló autó egyforma műszaki alapokon nyugszik (Pantera RX6, kifejezetten a lassan megfizethetetlen Supercarok versenytársaként fejlesztett, robusztusabb ralikrossz autótípus), a motor 2,3 literes Ford (Mustang) EcoBoostból lett a speciális igényekhez igazítva.
Vass Zoli, az egykori raliversenyző esőtáncot jár a cél előtti kanyarban az Audi A1-es Supercarral. Nem szerepelt rosszul a hétvégén, hiszen szombaton 2., vasárnapi második futamon pedig 4. helyen zárta a döntőt.
Sajnos az ugratóból, amelyen a lassan klasszikus Focust látjuk, annyit sikerült legyalulni a legutóbbi látogatásom óta, hogy szinte alig emeli el az autókat, bár így is többen voltak, akik utána nehezen tudták összeszedni magukat, Karlssonnak sikerült is törni-zúzni egy kicsit.
Turi Tomi, a beugró a TitansRX mezőnyében, akinek minden rajongó őszintén örült. Annak ellenére, hogy viszonylag sokat hibázott, végül 12 ponttal és közönségsikerrel zárta a hétvégét. Másrészt nem sokan mondhatják el magukról, hogy éles versenyen bebőrözték az első és eredeti Stiget a TopGearből, márpedig itt éppen ezt teszi a derék McCarthyval.
A Panterák tervezésénél arra is figyelmet fordítottak, hogy egyszerűen kezelhető legyen akár mozgáskorlátozottak számára is, amire nincs jobb példa az osztrák Reini Samplnál, aki az autón kívül kerekesszékben tölti az idejét. Ebből a versenypályán aztán végképp semmi nem látszik.
Hölgyválasz hátulról...
...majd elölről. Előadja a német szőkeség, Mandie August, aki René Münnich csapatában, az All-Inkl.com Racingben tereli a Seatot. Elég komoly ellentét feszül az alapító Münnich és a TitansRX-et létrehozó Pucher között, akit sokan nem kedvelnek agresszív üzletpolitikája és rongyrázó stílusa miatt. Ennek ellenére kár azzal vitatkozni, hogy rettentő izgalmas és látványos bajnokságot hozott létre.
Misi bácsi a Volvóval pályát rendez – ha kell, ha nem, amire a rádióüzenetekből remekül következtethettünk. Volt némi fejetlenség a szervezésben, ami talán annak tudható be, hogy először érkezett a sorozat hazánkba. Ami sokkal szomorúbb, az maga a pálya állapota. Szégyen hogy, foghíjas, sok helyen székek nélkül rohadó lelátókért kell belépőt fizetniük a nézőknek, illetve az egyéb kiszolgáló létesítmények is bőven hagynak kívánnivalót maguk után, pedig ezzel a pályával a kor igényeihez igazodva simán lehetne világeseményekre is pályázni.
Kotán Péter örökös magyar bajnok és az ő retro Ikarus motorhome-ja, illetve Ford Escortja. Bár a mai technikákkal nem veheti fel a versenyt, mégis üdítő a látványa és a hangja.
Turi Tomi hétvégi munkaállomásánál nehéz puritánabb belsőt elképzelni, ilyen egy abszolút célszerszám. Mivel a Panterák néhány körös csúcsteljesítményre vannak kihegyezve, felesleges is lenne bármi egyebet a 0-100-at két másodperc alatt teljesítő szörnyekbe zsúfolni.
Kárai Tomi az Audival érett, megfontolt és villámgyors volt, a szombati első helyet követően a vasárnapi döntőben is majdnem sikerült megismételni. A rajtot követően Münnich végig a nyakában loholt, és a Joker körről való visszatérés közben sikerült is Tomitól elvennie a vezető pozíciót.
Rock a nevem. A német Ronny nevéhez méltóan többször is zúzdába keveredett a hétvége során, persze nem ő volt az egyetlen, teljesen bevált és elfogadott a test-test elleni küzdelem, a ralikrossz nem apácanevelde.
A trükkös első kanyar, ahová egy izgalmas törésnek köszönhetően keresztbe-kasul, ugratva, sodródva érkeznek az autók. A közönség ezen a versenyhétvégén is látott itt néhány orral-seggel falba álló pilótát.
A svéd Hansen fivérek akcióban. Testvériesen osztozva a szombati TitansRX-döntőt Timmy, a vasárnapit bátyja, Kevin nyerte, mindkét napon egymás mögött autózva a döntőben, lapot sem osztva másoknak. Apjuk, a kb. százezerszeres Európa-bajnok Kenneth Hansen igazán büszke lehet a srácokra.
Brandtnak sikerült fenékkel letörölni a port a szalagkorlátról.
A másik közönségkedvenc, Lukács Kornél Csucsu nem egyszer akaszkodott össze a svéd tesókkal, ennek a manővernek köszönhetően tudta megnyerni a kvalifikációs futamot szombaton.
A szurkolói sapkáknak ezúttal funkciója is volt, bár az első napon szemerkélő eső másnapra elállt, metsző, jeges szél fogadta az egészen szép számban kilátogató nézőket, konkrétan mindenki megfagyott, aki nem sícuccban érkezett.
Három, szelídnek tűnő szépség egy fotón. Ramona Karlsson, Tamara Molinaro és Abbie Eaton ennek ellenére igazi tömegpusztító fegyverek, ha versenyzésről van szó. Tamara például negyedik helyen áll a bajnokságban, eszméletlen, amit művelnek. Akik sok női „autóversenyzőt” láttak már, nagyjából felejtsék el. Ezek a hölgyek úgy mennek, mint aki vért visz az anyjának (by Varga „Cigány”).
A pálya utolsó kanyarja, amit mindig Tamara rajzolt körbe a legszebben (ami nem jelenti a leggyorsabbat is egyben). Ebben a pillanatban okozott kisebb földmozgást alattunk, ahogy a Pantera orrát a gumifalnak vágta.
Stiget (McCarthy) mentőautóval vitték kivizsgálásra, miután egy ártatlannak tűnő szituációban falnak csapódott és nem mozdult. Szerencsére már integetett, miközben a mentőbe tolták. Az még eldöntendő, hogy a baleset előtt, vagy annak következtében veszítette el az eszméletét, így természetesen másnap már nem indulhatott.
Csucsut a két Hansen fivér űzte folyamatosan. Sajnos egyik döntőben sem jött ki neki a lépés, kiesés után 6. lett szombaton, majd vasárnap sem tudott javítani, így is szép eredményt és látványos csatákat szállított.
Mivel az egyik nagy favorit, a finn Heikkinen egyik futamon sem nyert, így a bajnoki címhez már Kevin Hansen áll közel az utolsó, Németországban rendezendő forduló előtt.
Végül pedig: harcosok a naplementében.