A verseny leggyorsabb köre a győztes Wolfgang Schachinger
nevéhez fűződik: az 1:59,99-es idő az ÖTC mezőnyének is becsületére
válna. A Mini Marcosba vetett remények azonban nem igazolódtak be:
Christian Widerhofer nem járt szerencsével, egy kör hátránnyal
lemaradva, utolsóként ért célba. Cserebogara egyedülálló
megjelenésével azonban kivívta az elismerő címet:
"A Legocsmányabb versenyautó, amiben a kormány is rossz helyen
van.
Az Astra Kupa mezőnye jókorára dagadt. Volt is lökdösődés
rendesen, már az első futam során is. A rajt után Szamosvári Béla
és Bíró Géza kicsit összekoccant, majd mindketten folytatták a
versenyt. Sorrend a rajt után: Brachna, Jánosi, Krecz. A harmadik
körben Solti Attila és Dr. Grigalek Gábor is ütközött. A negyedik
körben Gál Szabolcs a hátsó sikánnál guminak ütközött. Ezután
sorban jöttek az események: Pataky Tibor megforgott, Mikl Péter
kiállt, csakúgy, mint Veégh, ezután ütközött Szőke László, de
sikerült visszatérnie a versenybe. A legmeghatóbb pillanatot a
futam céljában a Brachna-Jánosi párostól láthattuk: a végig vezető
Brachna László célegyenesben elengedte csapattársát, hiszen
Jánosinak nagyobb szüksége volt az így megszerezhető pontokra.
Vasárnap
A magyar H csoport mezőnye a zónaversenyzők nélkül is igen
izgalmas versenyt kínált. A rajtnál Brachna beragadt, autója
megállt, majd betolták a boxutcáig. Pólya egyre inkább
megközelítette a harmadik helyen autózó Bódis Kálmánt, míg Zengő
Zoltán is felzárkózott mögéjük, aki az ötödik kör megkezdése után
megelőzte Pólyát. Az ő BMW-je annyira lelassult, hogy Bódis Kálmán
is megelőzte. Aztán a tizenegyedik körben Pólya kiment a boxba,
megállt, majd miután a helyére igazítottak egy leesett
gyertyapipát, visszatért a pályára.
Két körrel a futam vége előtt Zengő Zoltán Mercedesének
motorja feladta a harcot, ő is kiállt. Ugyanekkor Butyka György
autója is lassulni kezdett. Az utolsó körben a hátsó sikánban
egyszerre öten próbáltak meg befordulni, Mohácsi Ákos autóját
megtörték, Barta Gábor Opel Corsájával eközben kicsúszott a
pályáról, de még vissza tudott jönni. A célegyenesben ismét a
tegnapi astrás megmozduláshoz hasonló jelenetet láthattunk, az élen
haladó Rácz István elengedte csapatfőnökét, Bódis Kálmánt.
Sascha Plöderl a hétvége osztrák meglepetésembere, hiszen a
fiatal versenyző a bajnokság szombati, 7. futama után a mait is
magabiztosan nyerte. A Honda beállításai tökéletesnek bizonyultak a
magyar pályára, a második helyezett Seatnak esélye sem volt arra,
hogy megközelítse az éllovast. Pedig a rajtnál ismét kilőtt az
ezüst-sárga fényezésű dízel Herbert Karrer irányítása alatt,
olyannyira, hogy kis híján első helyre is tudott ugrani. Hátrébb, a
piros Celicában ülő Prankl szintén jól csípte el a rajtot, maga
mögé utasítva a többszörös bajnok Hoffmannt, aki a jelek szerint
nem talált megoldást a hétvége folyamán kísértő technikai
gondjaira.
A rendkívül jó formában lévő Prankl kitartóan üldözte
Karrert. Ha Plöderl volt a nap győztese, akkor a nap vesztese címet
ismét Nielnek kell adnunk, hiszen a tavalyi év bajnoka
magyarországi gyenge szereplése révén végleg elesett a címvédés
lehetőségétől. A bajnoki cím sorsa azonban még így sem dőlt el a
Hungaroringen: Karrer megbízható, nyugodt vezetése nyomán ugyan pár
ponttal ki tudta építeni a vezetését (86), a második helyen álló
Roman Hoffmannak (77,5) azonban még mindig vannak esélyei, főleg ha
azt is figyelembe vesszük, hogy a döntő forduló helyszínén, Brnóban
ő már tudott győzni az idén.
Jürgen Schmarl, aki zavartalan biztonságban tudhatta magát
az ötödik helyen, technikai problémák miatt kénytelen volt feladni
a versenyt. Christoph Lampert, akit az OSK-sportbírók a tegnapi
versenyből kizártak, úgy döntött, hogy hazautazik, így a vasárnapi
versenyen már nem volt ott az indulók között.
A history verdáknál a vasárnapi verseny során ismét izgalmas
pillanatoknak lehettünk tanúi. A rajtrácsot a tegnapi verseny
befutója adta, azonban a tegnapiakkal ellentétben most Németh
András is ott volt a pályán, igaz csak a mezőny után, a boxutcából
indulhatott a 143-as rajtszámú Alfa GTA-val. Hiányzott azonban
George Komaretho és Georg Böhringer (mindketten Escort II RS-sel).
Az első helyről induló Wolfgang Schachingert nem igazán
tudták megszorongatni az üldözők, így a legnagyobb csata a második
helyért folyt - Heinz Bethke és Martin Gudernatsch valóban nem
kímélték az Alfa GTA-t és a 2002-es BMW-t. Miután az élen álló
Schachinger magabiztos vezetést épített ki magának, a hetedik
körben Gudernatsch az alsó kanyarban elhúzott Bethke mellett, s
igen hosszasan maga mögött is tudta tartani. Három körrel a vége
előtt aztán Bethke nagy lendületet vett, és a sikánnál
bepasszírozta magát a BMW elé, sőt, a célba is tudta menteni 32
századmásodperces előnyét. A negyedik helyért szintén nagy harc
folyt, a 8-as rajtszámú Rinnhofer és a 11-es Schallenber vívtak
egymással, végül előbbi bizonyult jobbnak.
Az Astrások vasárnap délután talán a kupasorozat egyik
legizgalmasabb és leglátványosabb versenyét nyújtották egymásnak és
a közönségnek. A 29 fős mezőny rajtja után méterről-méterre
változott a sorrend, a kavarodásban kisebb koccanások is történtek.
Először Solti Attila látogatott a kavicságyra, nem is folytatta a
versenyt. Az élen ötfős vonat alakult ki, Szabolcs Róbert, Brachna
László, Krecz Zsolt, Gál Szabolcs és Jánosi Sándor küzdött a minél
jobb helyezésért.
A második körben Vladár és Bíró ütközött, mindketten
kiálltak. A harmadik körben Szőke László autójából ömleni kezdett a
benzin, és ezután szinte minden körben búcsúzott egy-egy autó
valamilyen technikai probléma miatt. Gál Szabolcs eltalálta az
egyik kanyar külső ívére érthetetlenül odarakott, és minduntalan
visszahelyezett gumi oszlopot, minek folytán autója
irányíthatatlanná vált, és ő is a pálya szélén ragadt. Mindeközben
az élen Brachna László, Szabolcs Róbert, Krecz Zsolt és Jánosi
Sándor egymást oda-vissza előzgetve vívott a pontokért. A Média
Kupában Wéber Gábor szerezte meg az első helyet, összetettben pedig
közvetlenül az élboly után, az ötödik helyen végzett.
|