Az Alfa Romeót félig privát, félig gyári csapatként már kezdték leírni, erre olyan versenyt produkáltak Pueblában, hogy mindenkinek leesett az álla. Farfus az összetettben fel is ugrott a harmadik helyre.
Az időmérő
Nagy meglepetéssel zárult a kvalifikáció. Rickard Rydell nyert, 1:41,259-cel, ebben nincs semmi különös. A svéd pilóta szerzett már idén pólpozíciót, a Leonok jók, azt azonban senki nem sejtette, hogy motort kell cserélni a versenyautóban, és Rydell végül csak a 11. helyről rajtolhat. A második leggyorsabb Salvatore Tavano lett Alfa Romeóval, mindössze öt századdal futott rosszabb kört. Na ez már érdekesebb, mert bár az N.Technology az utóbbi futamokon egész jól teljesített, elsősorban Farfus, másodsorban pedig Morbidelli vitézkedett, Tavanónak egyelőre egyetlen pontja sincs, most minden esélye meg van rá, hogy végre legyen, hiszen övé a pólpozíció.
A bombameglepetés azonban csak most következik, Ryan Sharp, a JAS Motorsport versenyzője ugyanis szemtelenül beverekedte magát a második helyre Honda Accordjával. Igaz, tavaly Colciago is nagyon gyors volt az Accorddal Mexikóban, de egy privát versenyzőnek, történelem ide vagy oda, nagyon nagy teljesítmény megszerezni a második helyet. A brit pilóta rövid ideig még a pólpozíciót is birtokolta, de neki a második hely is óriási eredmény, nem hinném, hogy sokat szomorkodott volna a kvalifikáció után. A harmadik rajtkockát az idény legjobb alfása, a brazil Farfus szerezte meg.
Farfus után ismét egy privát versenyző következett, a SEAT-os holland Tom Coronel, a GR Asia versenyzője, aki egyelőre tetemes előnnyel vezeti a függetlenek versenyét Sharp előtt. Egy egész flotta gyári Leonnal a fenekében kezdheti majd az első mexikói futamot: Muller, Thompson és Gené újfent együtt vághat neki a versenynek. Tarquininek is ott lett volna a helye köztük, de neki is motort cseréltek, így a nyolcadik helyről visszasorolták a tizennyolcadikra.
A BMW-k közül Andy Priaulx 320si-je volt a leggyorsabb, a kétszeres bajnok a nyolcadik helyre kvalifikálta alaposan megpakolt versenyautóját . A Chevrolet-nél a Brands Hatch-i csodálatos győzelem után újra elfelejtették, hogyan kell gyorsan menni. Leggyorsabb pilótájuk, Huff csak a 16. lett, de mivel neki is motort cseréltek, tíz hellyel hátrébb rakták. Az izgalmas kvalifikáció végén az első tíz pilóta egy másodpercen belül volt.
Az időmérő eredménye
1.
Rickard RYDELL* (SEAT Leon):
00:01:41,259
2.
Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156):
+ 0,050
3.
Ryan SHARP (Honda Accord Euro R):
+ 0,122
4.
Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156):
+ 0,199
5.
Tom CORONEL (SEAT Leon):
+ 0,498
6.
Yvan MULLER (SEAT Leon):
+ 0,523
7.
James THOMPSON (SEAT Leon):
+ 0,642
8.
Gabriele TARQUINI* (SEAT Leon):
+ 0,829
9.
Jordi GENÉ (SEAT Leon):
+ 0,835
10.
Andy PRIAULX (BMW 320si):
+ 0,943
11.
Alessandro ZANARDI (BMW 320si):
+ 1,116
12.
Peter TERTING (SEAT Leon):
+ 1,164
13.
Jörg MÜLLER (BMW 320si):
+ 1,249
14.
Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156):
+ 1,336
15.
Pierre-Yves CORTHALS (Honda Accord Euro R):
+ 1,377
* Rydellt és Tarquinit motorcsere miatt tíz hellyel hátrébb
sorolták
Az első futam
Nagyon izgalmasnak ígérkezett az első menet. A privátok, még ha gyorsak is az edzésen, általában nehezen tudják tartani magukat a verseny alatt, nagy küzdelem volt kilátásban. Izgalom volt is, de sajnos a rosszabbik fajtából, Huisman és Huff ütközött az első körben, utóbbi rettenetesen összetörte a Chevrolet-t, ahogy a betonfalba csapódott pörögve. Bejött a biztonsági autó, sőt aztán meg is szakították a versenyt. Huffot eközben kibányászták a kocsiból. Saját erőből szállt ki, de szédelgett, úgyhogy helikopterrel kórházba szállították.
Biztonsági autó rajtoltatta újra a mezőnyt. Ryan Sharpra, ahogy az várható volt, ráragadt Farfus. Sokáig nem volt esélye a brazilnak, de kivárt, és az első adandó alkalommal el is ment Sharp mellett. Yvan Muller Tom Coronellel bíbelődött, kevesebb sikerrel. Aztán egyszerre megjött Zanardi, és úgy tűnt, Muller még nem felejtette el az Oscherslebenben történteket , mert csúnyát taszajtott a BMW-n, és Zanardi pörögve-forogva a bukótérben, majd a 21. helyen találta magát.
Később Yvan Muller is pórul járt. Át kellett hajtania a boxutcán, de nem a lökdösődésért büntették meg, hanem azért, mert kiugrott a rajtnál. A francia pilóta a 14. helyre esett vissza. Az ötödik helyen autózó Gene-nek elfogyott a gumija, a SEAT egyre bizonytalanabbá vált, és a csúszkáló versenyautóban a spanyol vissza is esett. Előbb csapattársa, James Thompson, később a legjobb BMW-s, Dirk Müller előzte meg. Gené végül a 11. helyen kötött ki. A verseny második fele már nem volt igazán élvezetes, nem sok akciót láthattunk. Az Alfa végül kettős győzelmet aratott, Ryan Sharp pedig behozta a privát Honda Accordot a harmadik helyre.
Az első futam végeredménye
1.
Salvatore TAVANO (Alfa Romeo 156)
2.
Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156)
3.
Ryan SHARP (Honda Accord Euro R)
4.
Tom CORONEL (SEAT Leon)
5.
James THOMPSON (SEAT Leon)
6.
Dirk MÜLLER (BMW 320si)
7.
Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
8.
Rickard RYDELL (SEAT Leon)
9.
Peter TERTING (SEAT Leon)
10.
Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
11.
Jordi GENÉ (SEAT Leon)
12.
Alain MENU (Chevrolet Lacetti)
13.
Pierre-Yves CORTHALS (Honda Accord Euro R)
14.
Yvan MULLER (SEAT Leon)
15.
Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti)
A második futam
A második futamon megint az Alfának állt a zászló, de ezúttal nem Tavano és Farfus, hanem Morbidelli volt elöl. Rydell jól rajtolt, de a piros Alfa ott loholt szorosan a nyomában. Müller is remekül indult, de nem tudott előrefurakodni az első kanyarig. Morbidelli nem sokáig vacakolt, megelőzte Rydellt és átvette a vezetést. Közben a hetedik helyről induló Farfus megfogta Müllert.
Farfus volt a nap hőse. Miután második lett az első futamon, akkor sem vett vissza a hévből, ugyanolyan keményen koncentrált és versenyzett a második futamon is. Az ötödik körben már megelőzte Rydellt is, a hatodikban pedig átvette a vezetést csapattársától, és végül meg is nyerte a versenyt. Farfus 18 pontot gyűjtött ezen a hétvégén, és ezzel a bajnokságban a harmadik helyre lépett előre, és ugyanannyi pontja van mint Priaulx-nak.
Az élen hamar kialakult a sorrend, hátrébb azonban újra egymásra talált Muller és Zanardi, természetesen összetörték egymást és kiestek a versenyből. A futamot egyetlen Chevrolet-nek sem sikerült befejeznie, nem mintha nagy eredménytől estek volna el. A két privát ezúttal is gyors volt. Coronel az ötödik helyen autózott, Sharp támadta, amíg sok nem lett. Az Accord és a skót pilóta versenye véget ért, Coronel megnyugodhatott, megnyerte ugyanis a privátok versenyét.
Coronel ezután már nem nagyon küzdött, hagyta James Thompsont, hagy menjen. Thompson újfent ötödik lett, és ezzel átvette a vezetést a bajnokságban. Ismét két Alfa nyert, Farfus fantasztikusat alakított, megérdemelte mind a tizennyolc pontot. Rydell behozta a SEAT-ot a harmadik helyen, Dirk Müller a hétvége kimagaslóan legjobb BMW-pilótája a negyedik lett. Azért Priaulx is mutatott valamit magából, a 80 kilós hendikeppel küszködő brit pilóta a második futamon elcsípett két fontos pontocskát.
A második futam végeredménye
1.
Augusto FARFUS (Alfa Romeo 156)
2.
Gianni MORBIDELLI (Alfa Romeo 156)
3.
Rickard RYDELL (SEAT Leon)
4.
Dirk MÜLLER (BMW 320si)
5.
James THOMPSON (SEAT Leon)
6.
Tom CORONEL (SEAT Leon)
7.
Andy PRIAULX (BMW 320si)
8.
Gabriele TARQUINI (SEAT Leon)
9.
Jordi GENÉ (SEAT Leon)
10.
Pierre-Yves CORTHALS (Honda Accord Euro R)
11.
Duncan HUISMAN (BMW 320si)
12.
Luca RANGONI (BMW 320si)
13.
Diego ROMANINI (BMW 320i)
14.
Oscar HIDALGO (BMW 320i)
15.
Jörg MÜLLER (BMW 320si)
A bajnokság állása
1.
James THOMPSON,
49 pont
2.
Andy PRIAULX,
46 pont
3.
Augusto FARFUS,
46 pont
4.
Rickard RYDELL,
41 pont
5.
Gabriele TARQUINI,
41 pont
6.
Dirk MÜLLER,
40 pont
7.
Yvan MULLER,
33 pont
8.
Peter TERTING,
32 pont
9.
Jörg MÜLLER,
30 pont
10.
Jordi GENÉ,
24 pont