A WTCC 9. és 10. fordulóját nem csak a nézők, de a versenyzők is nagyon várták már. Volt, aki egyszerűen csak az új, mexikói pályára volt kíváncsi, de nagy lehetőség volt ez az újonc Chevrolet-nek és a nem gyári csapatok versenyzőinek, hiszen Puebláról mindenkinek ugyanannyi, vagyis szám szerint 0 adat állt rendelkezésére, az autók beállítását mindenkinek ott kellett kitalálnia, míg a jól ismert európai pályákon a nagy csapatok sokéves tapasztalatukkal komoly előnyt élveznek
A kvalifikáció:
Az új helyszínnek hála már a kvalifikáció során felborult a papírforma, hiszen a legjobb időt Roberto Colciago autózta nem gyári Honda Accordjával. A második leggyorsabb Peter Terting, a SEAT Sport versenyzője volt. Örömük azonban nem lehetett teljes, mindkettejüknek tíz hellyel hátrébbról kellett nekivágnia a futamnak. Míg Colciagót a legutóbbi versenyen történt csetepaté miatt büntették meg, a németnek motorcsere miatt dukált a büntetés. Az első három rajtkockából végül három Alfa Romeo indult, Fabrizio Giovanardi, James Thompson és Gabriele Tarquini.
A kvalifikáció eredménye:
1. Roberto Colciago (ITA), JAS Motorsport - Honda Accord Euro R2. Peter Terting (GER), SEAT Sport - SEAT Toledo Cupra
3. Fabrizio Giovanardi (ITA), Alfa Romeo Racing Team - Alfa Romeo 156
4. Augusto Farfus jr. (BRA), Alfa Romeo Racing Team - Alfa Romeo 156
5. James Thompson (GBR), Alfa Romeo Racing Team - Alfa Romeo 156
6. Gabriele Tarquini (ITA), Alfa Romeo Racing Team - Alfa Romeo 156
7. Jordi Gené (ESP), SEAT Sport - SEAT Toledo Cupra
8. Rickard Rydell (SWE), SEAT Sport - SEAT Toledo Cupra
9. Robert Huff (GBR), Chevrolet - Chevrolet Lacetti
10. Jason Plato (GBR), SEAT Sport - SEAT Toledo Cupra
11. Antonio García (ESP), BMW Team Italy-Spain - BMW 320i
12. Alain Menu (SUI), Chevrolet - Chevrolet Lacetti
13. Tom Coronel (NED), GR Asia - SEAT Toledo Cupra
14. Nicola Larini (ITA), Chevrolet - Chevrolet Lacetti
15. Andy Priaulx (GBR), BMW Team UK - BMW 320i
Colciago, Terting, Farfus jr. és Plato büntetés miatt tíz hellyel hátrébbról kezdte meg a versenyt.
A WTCC 9. futama:
Tömött lelátók előtt zajlott a viadal, összesen 71000 néző látogatott ki a nem mindennapi eseményre. Giovanardi jól rajtolt, megőrizte pozícióját, csakúgy, mint Thompson, harmadiknak azonban nem csapattársuk, hanem Gené fordult, aki ügyesen beerőszakolta Seatját Tarquini Alfája elé. Nem sokáig örülhetett a spanyol, Tarquini még az első körben visszavette harmadik helyét, ráadásul a nagy igyekezetben Gené a második körben egy balkanyarban elvétette az ívet, és a falnak csapta versenyautóját, ami azonnal megadta magát.
Colciago közben eszement módon tört előre, egymás után ette meg a többieket, átgyalogolt Menun, Coronelen, Huffon és Garcíán, és feljött az ötödik helyre. Közben Terting megelőzte Coronelt és már pontszerző helyen volt, Colciago pedig megelőzte Rydellt, így előtte ekkor már csak a három Alfa Romeo karikázott. Priaulx és Zanardi összeütközött a hetedik körben, előbbinek kitört az egyik kereke, utóbbi viszonylag ép bőrrel megúszta, és végül 13. lett.
Az élen haladó két Alfa, Giovanardi és Tarquini leszakította a többieket, és Colciago már nagyon közel volt a harmadik helyen száguldó Thompsonhoz, amikor elromlott a váltója, így nagyon lelassult. Jött viszont Rydell, és a 14. körben egy gyönyörű manőverrel megfosztotta az angolt a harmadik helytől. Az élen ezek után már nem változott a sorrend, ötödik helyen futott be García BMW-vel, hatodik pedig Robert Huff lett, aki történelmet írt Pueblában megszerezvén a Chevrolet csapat első pontjait.
A WTCC 9. futamának végeredménye:
1. Fabrizio Giovanardi (ITA), Alfa
Romeo Racing Team - Alfa Romeo 156
2. Gabriele Tarquini (ITA), Alfa Romeo Racing Team - Alfa
Romeo 156
3. Rickard Rydell (SWE), SEAT Sport - SEAT Toledo Cupra
4. James Thompson (GBR), Alfa Romeo Racing Team - Alfa Romeo
156
5. Antonio García (ESP), BMW Team Italy-Spain - BMW 320i
6. Robert Huff (GBR), Chevrolet - Chevrolet Lacetti
7. Peter Terting (GER), SEAT Sport - SEAT Toledo Cupra
8. Tom Coronel (NED), GR Asia - SEAT Toledo Cupra
9. Augusto Farfus jr. (BRA), Alfa Romeo Racing Team - Alfa
Romeo 156
10. Nicola Larini (ITA), Chevrolet - Chevrolet Lacetti
11. Jason Plato (GBR), SEAT Sport - SEAT Toledo Cupra
12. Stefano D´Aste (ITA), Proteam Motorsport - BMW 320i
13. Alessandro Zanardi (ITA), BMW Team Italy-Spain - BMW 320i
14. Giuseppe Cirò (ITA), Proteam Motorsport - BMW 320i
15. Carlos Mastretta (MEX), GR Asia - SEAT Toledo Cupra
A WTCC 10. futama:
Coronel, Terting, Huff és García indult az első sorokból. Tertingnek sikerült első helyen elfordulnia, García pedig a második pozíciót kaparintotta meg. Zanardi ezúttal sem úszta meg ütközés nélkül, ezúttal Tarquini volt a másik résztvevő. Mindkettejük versenye véget ért az első körben. A második körben Thompson megelőzte Coronelt és ezzel visszaszerezte az előző futamon eltékozolt harmadik helyét, Giovanardi pedig Huffot tessékelte egy pozícióval hátrébb, majd néhány körrel később Coronelt is megelőzte. A holland Seatja mögött ekkor hosszú kocsisor kígyózott.
A hatodik körben García és Thompson összekoccant, lementek a pályáról, de vissza tudtak jönni. A hetedik körben Huff megpróbálta védeni ötödik helyét Colciagóval és Coronellel szemben, de nagy igyekezetében megforgott, majd kiállni kényszerült. Az élen iszonyatos küzdelem folyt, a fiatal spanyol mindent megtett, hogy valahogy elvegye Terting vezető pozícióját, de a német hideg fejjel vert vissza minden támadást, magabiztosan őrizte meg a helyét egészen a verseny végéig.
Colciago, aki a 20. helyről rajtolt, a verseny felénél már hetedik volt, az utolsó körökben pedig már a harmadik helyért küzdött Giovanardival és az Alfa Romeo 156-tal. Colciago gyorsabb volt, és mindent bevetett a hőn áhított dobogóért. Előzés közben nem átallott meglökni az Alfát, így végül 0,117 másodperccel honfitársa előtt ért célba, de a versenybíróság szabálytalannak ítélte a manővert, és Colciagót 30 másodperc időbüntetéssel sújtotta, így az Accordot végül csak a 18. helyre rangsorolták.
A WTCC 10. futamának végeredménye:
1. Peter Terting (GER), SEAT Sport -
SEAT Toledo Cupra
2. Antonio García (ESP), BMW Team Italy-Spain - BMW 320i
3. Fabrizio Giovanardi (ITA), Alfa Romeo Racing Team - Alfa
Romeo 156
4. James Thompson (GBR), Alfa Romeo Racing Team - Alfa Romeo
156
5. Tom Coronel (NED), GR Asia - SEAT Toledo Cupra
6. Rickard Rydell (SWE), SEAT Sport - SEAT Toledo Cupra
7. Nicola Larini (ITA), Chevrolet - Chevrolet Lacetti
8. Andy Priaulx (GBR), BMW Team UK - BMW 320i
9. Giuseppe Cirò (ITA), Proteam Motorsport - BMW 320i
10. Augusto Farfus jr. (BRA), Alfa Romeo Racing Team - Alfa
Romeo 156
11. Stefano D´Aste (ITA), Proteam Motorsport - BMW 320i
12. Jason Plato (GBR), SEAT Sport - SEAT Toledo Cupra
13. Alain Menu (SUI), Chevrolet - Chevrolet Lacetti
14. Marc Hennerici (GER), Wiechers-Sport - BMW 320i
15. Carl Rosenblad (SWE), Crawford Racing - BMW 320i
A WTCC állása 10 futam után:
1. Dirk Müller, BMW 320i –
47 pont
2. Fabrizio Giovanardi, Alfa Romeo 156 –
45 pont
3. Andy Priaulx, BMW 320i –
42 pont
4. Antonio García, BMW 320i –
39 pont
5. Gabriele Tarquini, Alfa Romeo 156 –
38 pont
6. Rickard Rydell, Seat Toledo Cupra –
33 pont
7. James Thompson, Alfa Romeo 156 –
32 pont
8. Augusto Farfus jr., Alfa Romeo 156 –
29 pont
9. Jörg Müller, BMW 320i –
27 pont
10. Peter Terting, Seat Toledo Cupra –
17 pont