2018.03.12. 12:39

Két napot bóklásztam a világ legújabb autói között. Voltak köztük gyorsak, hatalmasak, kényelmesek, elektromosak, önvezetők, repülők. Huszonpár kilométerrel a lábamban már az utolsó köreimet róttam a genfi szalonon, amikor egy nagyon ismerős formát pillantottam meg a szemem sarkából. Ha bármit, akármit választhattam volna a hatalmas csarnok összes kiállított járműve közül, alighanem ez lett volna az.

Az MTM, vagyis a Motoren Technik Mayer standján volt néhány érdekesség, mint az Audi RS3 R és az RS5 R, de nem ezek miatt álltam meg náluk, hanem egy huszonéves kombiért. Igen, ez a legendás RS2-es a kilencvenes évek közepéről, amelyet a Porschéval közösen fejlesztettek. Volt B4-es 80-as Audim, imádom a sokszor szappantartónak csúfolt formáját, az RS2-höz pedig éppen ezt a kasznit vették alapul annak idején. Az MTM műhelyében nem egy radikális átépítésbe fogtak bele ezzel az autóval, hanem gyári állapotra hozták az Avantot, mindössze egy saját kipufogórendszert faragtak alá.

És hogy mitől olyan különleges nekem ez az autó? Egy legenda kezdetét jelentette, ez volt az első igazán erős Audi sportkombi, ráadásul a maga idejében a márka legerősebb és leggyorsabb modellje. Az S2-ből is ismert 2226 köbcentis soros öthengeres turbómotort 315 lóerőre húzták fel, ezt a teljesítményt 6500-as fordulaton tudja, míg 410 newtonmétere háromezren jön elő.

Ezt a lóerőtöbbletet a szívósor, a befecskendező-rendszer, a motorvezérlés és a kipufogórendszer módosításával érték el, továbbá nagyobb turbót és töltőlevegő-hűtőt is ráakasztottak a sorötre. Gyári adat szerint 5,4 másodperc alatt gyorsult nulláról százra, a kétszáz pedig 22,7 alatt volt meg neki.

A futóművet megerősítették, a négydugattyús sportféknyergeket pedig a Porsche szállította. Ezekhez kezdetben 304 milliméteres tárcsákat használtak, majd a Porsche 993 Turbo 322 millimétereseire cserélték. A blokkolásgátlót úgy hangolták, hogy nagy pedálerőnél egészen közel engedje a kerekeket a csúszáshatárhoz. Természetesen szériában kapta meg a Quattro-összkerékhajtást.

Az eredetileg tervezett 2200 példány helyett végül 1994 és 1996 között összesen 2891 darabot gyártottak. Itthon nem nagyon bukkan fel belőle eladó példány, Németországban 10 millió körül mérik a legolcsóbb darabokat, a kínálat teteje ennek a dupláját éri. Itt persze bilibe is ér a kezem, pedig milyen jó, milyen sokoldalú autó lenne ez. Pont a tökéletes méret, családdal is elég, utazni is lehet vele, de ha rám jönne a megőrülés, hát arra is kiváló.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.