Ezt az autó 34 éves, és 34 éve nem mozdult. 104 kilométer után beálltak vele ebbe a pajtába, betakargatták, majd úgy hagyták
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Mindene gyári, egy próbakörön kívül nem ment sehova
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Viszonylag ritka darab, 1200-as kombi a széria végéről. Kevés készült belőle, és a zöld szín sem gyakori. Viszont a típusnevet fedő műanyag ugyanúgy felpúposodott, mint az utcán futó darabokon.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Bevett gyakorlat volt, hogy az új Ladák alját egyből bevonták alvázvédővel. Ez nem jutott el odáig, de így is rohadásmentes. Indítás előtt azért a gumialkatrészek jelentős részét cserélni kell majd.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Patina a babás lökhárítón, és korommentes kipufogóvég
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Rejtély, hogyan kerültek lábnyomok a letakart szélvédőre, valószínűleg macska volt.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
34 év után először hagyja el a pajtát. A fékek nem rohadtak be, és a csapágyak sem morogtak, az autó simán gördült.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Ebben az évjáratban már az 1500-as kerekei voltak az 1200-as kombik alatt.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Nem átfordult, nem tekerték: valós 104 kilométer. Nehéz elhinni, de az autónak nincs nem korhű részlete.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Még szőrösek a gyári radiálgumik, a nyomást is úgy-ahogy tartották, 0,5 bar volt bennük a fellelés idején. Ez még tömlős gumi.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Az akkumulátortálcát egy rágcsáló (talán pele?) használhatta éléskamrának. A vezetékek sértetlenek.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
A motortér gyári. Indítani nem merték, de a kurblival átforgatták, és nem ragadtak le a gyűrűk. A motorolaj aranysárga volt
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Hiánytalan szerszámtáska, még a féklégtelenítő gumicső is megvan, pedig általában az tűnik el először.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Furcsán tágas a beltér, hiszen nem dőlnek annyira az oldalablakok, mint a modern autókon. Itt is minden sértetlen, egyedül a törött fűtéscsap miatt csöpögő víz épített egy cseppkövet.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
A szerszámosdoboz is hiánytalan.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Ez már a halogén izzós fényszóró, és sok pletykával ellentétben, a maszk és az embléma is típusazonos.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Gyári javítófesték, bontatlan csomagolásban. Az autó pisztácia színben érkezett, pedig bordónak vagy sárgának rendelték.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
A gyári szalagbilincsek általában az első szerelésnél vesztek el, és került a helyükre modernebb ababilincs. A papír gégecső általában valamivel tovább bírta, néha kihúzta a második szerelésig is
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
34 év után ezek az első szabadban töltött percek.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Vicces, hogy az udvarban szinte minden passzol a Lada színéhez,.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
Megdöbbentő, hogy ez a gyári magasság, nem fáradt el a rugó, mint az utcán látott darabokon.
Fotó: Zomborácz Iván / Totalcar
34 évig állt egy pajtában ez a 104 kilométert futott Lada
Lapozgató: a barnfind Lada
1174
Lapozgató
34 évig állt egy pajtában ez a 104 kilométert futott Lada