Három vonattal kellett mennünk, annyire Tokió szélén van, de megérte. A full hibrid, zajtalan, steril bel-tokiói hangulat után mintha tizenöt évet visszaléptünk volna: az utcákon fel-felbukkantak a zajos, épített gépek, meghergelt mocik, a bolt meg, ahova tartottunk, az autóbuzik Mekkája lenne, ha akár csak egy is akadna belőle Európában. Up Garage Nerimatakanodai-ban.
Az Up Garage-hálózat fogalom Japánban, csak Tokió környékén hét boltjuk van, az országban százas a nagyságrend. Autós és motoros használtcikk-boltok ezek, lényegében. Mi a nerimatakanodai shopban jártunk, ez Tokió egyik nagyon-külvárosa
Még be se mentünk az üzletbe, máris egy JDB driftvágenbe botlottunk. A Silvia az egyik bolti dolgozó hétvégi szórakozógépe, rendszáma van, de azt mondta - ez nem utcai autó
Azt hiszem, ennyi felniből lehetetlen választani. Bár ha valaki márkaspecifikusan keres, esetleg egy bizonyos fajtára vadászik, nyilván könnyebb a dolga. A jenes árakat 2,7-tel szorozva megkapot a forint értéket
Ha valaki csak unalmas gyári felnit keres, az itt nagyon olcsó és általában makulátlan, jó gumival szerelt (bár pont ezen a Toyota-keréken Nankang van)
Ami spéci, érdekes, hipszter és valamire nagyon kell, hogy olyan legyen, mint a filmen vagy a mangában, annak azonnal ára is van. A Volks Racingek már használtan is sokszázezres nagyságrendű tételek
Hibátlan ülések mindenféle motorhoz, tuning, nem-tuning. 20 ezertől 100 ezer forintig
Faridomok és tankok, bár a japán motorkínálat sokszínűségét ismerve nem hinném, hogy könnyen talál itt megfelelőt az ember. Próbálkozni mindig lehet
Csak néhány motorkipufogó, nem érdekes...
Még ezek is motorkipufogók - azért van némi választék
Miután átverekedtük magunkat a motoros szekción, végre autós cuccokban járunk, térdig. A többségüknek nincs értéke, 15-30 ezer forintos nagyságrendben mozognak, bár egy R35GT-R feliratú dob (ki tudja, mihez lehet...?) 260 ezer jenbe, azaz hétszázezer forintba kerül. Az van jobb lent
Rugóstag-erdő Antival. Bilstein, Eibach, mindenféle márka van itt, minden cucc elpucolva, jó részükről nehéz megmondani, hogy voltak-e már autóban
Villanyszervó valamilyen Nissanhoz egy ezresért, kell?
Nem hittem volna, de még Japánban is eladják a használt talpasokat (első futómű alsó gömbfejei). Sokba nem kerülnek - csomagolva 1500 forint a Mazdáé
Kuplungszerkezetek. A versenyváltozat hetvenezer, a normál tizenötezer forint magassága
Nyolcdugattyús Brembo féknyergek potom egymillióért. Oké, egy kicsivel több, maradhat?
A Blitz Miracle camber adjuster csak 15 900 jen! Ettől lesznek olyan szépen terpesztősek a használhatatlanná tuningolt kocsik
Kicsit lesifotó-üzemmódban voltam, elnézést kérek a dőlt képekért. Ezek itt toronymerevítők mindenféléhez - 1500-40 000 forint közötti áron mozognak
Betört a fényszóród? Itt nagy valószínűséggel találsz, ha érdekes japán autód van
Itt kábelköteg-részleteket lehet kapni kosárból
Lökhárító, hátsó kötény kell valakinek?
Baromállat nagy kidörrentők tízezer HUF alatti árban
Még rugók, progresszívek is
Egy Nissan Stagea fúródott a földbe itt, csak a fara látszik ki
Új és használt kormányok vegyesen
Ilyen 2-4000 forintokért én is lecserélném a szakadt kormányomat, biztosan
Az igazi csodákat az új cuccok között találjuk. Például lehet Állatgazdag kék márvány-kormányvédőt venni, de a finomabb lelkűek kiköthetnek a mézédes, barna, csipketerítős mintázatú Honey-nál is
Igen fasza Recarók 50-200 ezer forint között
De nehéz megmondani, milyen autóra való a kötény, ha így külön van. Ez itt valami Subarué?
Tuc-tuc ládák, végfokok. A fura, kocsi első fényszórókeret-maszk egységére emlékeztető, de annak túl keskeny, barnásmetál műanyag ház a kalaptartóra való és a japánok hangszórókat tesznek bele
Ligelógós firlefrancok, a jappok nagyon kedvelik az ilyesmit
Amíg a papa odafent őrjöngve elégíti ki konzumidiotizmusát, a gyerkőcök egészséges fejlődése biztosított a félemeleti játszodában
Vissza az utca felé, valamiféle szerszámodlásák intenek nekünk búcsút a lépcső mentén
MX-5-tulajok? Valakinek nem kell egy adag bontott, sárga Bilstein? Ezt a csomagot 8000 forintért mérik
Ha valaki a legdrágább japán veteránmotor építésébe kezd, talán jól jön neki, ha van hozzá egy tartalék karburátorsora. Az 1972-es Kawasaki Z1-eshez árulják ezeket a mechanikus súberes Mikunikat 55 ezer forint magasságában
Azért az E30 M3-asról egy japán tuningboltban is megemlékeznek. Kár, hogy a modellt valaki előttünk már összerakta
Innen tényleg Up a garázs
Alig több, mint húszezer forintnyi jenért adják a Kawasaki ZRX1100-as blokkot
Kifelé menet elkapjuk az eladót, aki a kocsiját buherálja - munkaidőben! Ilyen a Silvia dorihhüto-kürüma (drift car) belülről
Azt mondja a srác, hogy háromszáz-kevés lóerőt tud, de sose mérette. Szép, nagy töltőlevegő-hűtő csövek vannak rajta