Találkoznál Grétával élőben? Gyere el a PP-re!
Az elektromossá alakított Porsche kapcsán szikrázó fogpiszkálót ígértem (ha el nem baszom), de még a fogpiszkálóhoz se értek; ma hajnali benyomásaim alapján úgy fest, hogy vasárnap délután Delejes Grétával elektronok hátán ténylegesen elsuhanunk a Parkoló Parádéra. Ha akarod, megengedem, hogy benézz a szoknyája alá is (how dare you?!)
Tán tudod, hogy másfél éve dolgozunk azon, hogy szerethetőséget és élményszerűséget csempésszünk a villanyautókba azon keresztül, hogy elektromossá alakítunk egy klasszikus 1976-os Porschét. Ha az érdekel, hogy hogyan merészeltük ezt a bálványhágó blaszfém borzadalmat elkövetni, akkor fogyaszd el a korábbi cikket és videókat, és kövesd majd szorgalmasan a folytatást, ahol te is megtanulhatod, hogy mi mit csinál benne, és miért.
Ha viszont szívesebben cüccögsz ismeretlen emberek szakszerűtlen szigszalagozásán élőben, akkor gyere feltétlenül ki a vasárnapi PP-re, ahol ott fog üldögélni Galvanikus Delejes (született Kozma) Gréta. Amennyiben igény mutatkozik rá, időnként mozogni is fog.
Mit kell tudnom ahhoz, hogy a helyszínen aranyos látogatónak tűnjek?
Gréta túl van egy szupergondos, nagyon alapos restauráláson, és magán az elektromos átalakításon. Ahhoz eléggé kész van, hogy el merek indulni vele Bicskéről a Hungexpo felé, de arra semmi garancia, hogy oda is érünk. Eddig összesen körülbelül 15 kilométert tett meg az elektromos hajtáslánccal, abból is 14-et ma hajnalban. Szóval nemhogy tojáshéj van még az inverterekkel és akkucsomaggal töltött kis fenekén, hanem szinte még ki se kelt.
Ez egy prototípus próbaútja tehát, ami semmilyen értelemben nincs kész. Lesznek még hiányzó hagyományos részletek (díszlécek és kozmetikai apróságok). Lesznek látványosan nem végleges megoldások a 12 voltos kábelezés, burkolatok és a motortéri Végső Nagy Rend területén. Ha tehát olyasmit látsz, ami az értő szemed bántja, akkor nyugodt lehetsz, hogy az enyémet is, és nem marad úgy.
Nem azt mutatjuk meg, hogy milyen a késztermék, hanem beleláthatsz abba, ahogy a 0.89 beta állapotból az 1.0 felé araszolunk babaléptekkel.
Vigyázz, hetek óta nem alszunk, át ne ess valamelyikünk szemkarikáján vagy -táskáján.
Mik az alapvető tudnivalók?
Kiindulási autó
- 1976-os Porsche 912E
- Motor: Négyhengeres boxer, 2 liter
- Max. teljesítmény: 86 lóerő @ 4900/min
- Max. nyomaték: 133 Nm @ 4000/min
- Halál oka: tűz a motortérben
Gréta:
Akkumulátor / Töltés
- Az akksi 42,2 kWh kapacitású, a belseje a kurrens BMW i3-ból származik.
- A 8 db Samsung SDI modul szét van szedve két saját tervezésű és gyártású csomagra a jobb súlyeloszlás kedvéért (motortér+csomagtartó. Egy csomag kb 148 kg.
- Menedzsment: Drivetrain Innovation
- Töltés: AC 7,2 kW, DC50 kW
Motor:
- Max. nyomaték: 400 Nm @ 0-5000 RPM
- Max. teljesítmény: 200 kW, 268 Le
- (minden adat előzetes, később hivatalos mérés is lesz)
- Motor tömege: 20,3 kg
Inverter
- Drivetrain Innovation HV-500 x2
Erőátvitel
- Gyári kézi sebességváltó, 5 fokozat
- Erősített mechanikus kuplung
Önsúly: 1204 kg
40-60% Elöl-hátul (a gyárinak megfelelő)
Mit lehet ezen nézni
Mechanikus pornóként
- A csodálatos motorfelfogatást
- A CNC-mart motorházat és illesztőt
- A kusztom akkucsomagokat
Villanyautós pornóként
- Az aprócska, de a gyári hathengeres turbót verő motort a kusztom házában
- A DTI invertereket és a rendszerintegrációt
- A hőmenedzsmentet
Klasszikus autós pornóként
- Gréta eszeveszett csinosságát
- A WhiteSkiff Classic gyönyörű, szakértő restaurálását
- A skót kockás betéten (szintén gyári Porsche) kívül teljesen eredeti belsőt
- A nem rá való felnit és gumit (lesz másik)
- Az itt-ott elvarratlan szálakat
17Galéria: Találkoznál Grétával élőben? Gyere el a PP-re!
Szóval gyere ki a a Parkoló Parádéra június 20-án vasárnap, és nézd velünk. Valami klassz minden szemnek jut majd. Előre láthatóan délután érkezünk, 15 h körül.
Felelősség kizárása apróbetűs
Ha idáig elolvastad, jó eséllyel tényleg érdekel Gréta. Köszi! Viszont tartsd fejben légyszi, hogy ez egy prototípus első hosszabb próbaútja, szóval benne van a pakliban, hogy a legnemesebb igyekezettel is csak féltávig jutunk. Vagy a műhelykapuig. Vagy a tűzoltófecskendőig. Szóval úgy készülj, hogy akkor is ugyanannyira élvezed a PP-t, ha Grétának csak a hűlt helyét látod. Vigasztalásul gondolj akkor arra, hogy nekem mennyivel rosszabb.
Köszönjük, hogy idén ennyire eljöttetek a Parkoló Parádéra!
2025-ben újra találkozunk!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Vannak még tartalékok a V8-ban?
- Alkalomhoz illő előadással készülünk az idei utolsó, nyárzáró 44. Parkoló Parádéra, amit a V8 jegyében tartunk!
- Amikor az amerikai autók szeretetéből kinő egy háromnapos fesztivál a strandon
- Napsütés, strand, buli, koncertek és mindenfelé hatalmas V8-as motorok. Ilyen egy American Motors on the Beach fesztivál.